• Als het om de Nederlandse taal gaat. Nu, de laatste freaking toets voor het eindexamen, is een spelling/gramamtica/stijl/hele shit toets. En als ik iets niet kan, dan zijn het klemtonen.

    Waar ligt de klemtoon?? Even serieus dat heb je nodig om te bepalen voor een extra e bij meervouden, maar als ik het hardop zeg dan ligt de klemtoon op elk deel van het woord lol. Normaal ben ik met Nederlands heel simpel en schrijf/denk ik gewoon wat hoort. Maar nu is er een toets en als je 7 antwoorden goed hebt (van de 10) heb je een 4 dus nu kan ik niet zomaar wat doen want help


    "One has to learn to read, as one has to learn to see and learn to live," - Vincent van Gogh

    Klemtonen kan ik ook nooit :'D Kijk anders dit filmpje, daar wordt het geloof ik even behandeld. Klik.


    It probably had more to do with the hurled bombs, thrown down by humans hiding in the clouds...

    Met klemtonen moet je gewoon heel erg overdrijven, dan hoor je het onmiddellijk. Ik heb het even opgenomen voor je, maar het is wel heel overdreven, haha. :'D
    Het klinkt wel heel metaalachtig, maar zo hoor je het ook eens, haha.

    http://vocaroo.com/i/s0wfXM1BmV0f


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Dit. Dit is mijn probleem al heel mijn leven lang :') En iedereen zegt: 'Je moet overdrijven.' Maar zelfs dan lukt het me niet (;


    If you can't remember my name, just say 'chocolate' and I'll turn around.

    Hoe ik het altijd geleerd heb, is een woord echt boos te zeggen. Of probeer het woord eens in lettergrepen te verdelen en dan hardop proberen op welke lettergreep de klemtoon moet liggen.
    Voorbeeldje: schoenlepel, hoe zou je dit zeggen?

    schoen-le-pel

    SCHOENlepel
    of
    schoenLEpel
    of
    schoenlePEL ?

    Als je nog eens wat wilt weten over Nederlands kun je me een pb'tje sturen. Is mn lievelingsvak (:

    Succes!!


    Leef je liefde, lief je leven.

    God ben niet de enige, dacht dat ik weer zo'n imbeciel was.


    "One has to learn to read, as one has to learn to see and learn to live," - Vincent van Gogh

    Ik had een heilige 3,6 die 600x meetelt dus wo w rip

    [ bericht aangepast op 12 april 2016 - 20:50 ]


    "One has to learn to read, as one has to learn to see and learn to live," - Vincent van Gogh

    Ik wilde net vragen hoe het was gegaan, maar zie het al. Shit, kan/mag je hem nog herkansen?


    “I was never really insane except upon occasions when my heart was touched.” --- Edgar Allan Poe