• Hoihoi,
    De laatste tijd zijn mijn vriendinnen erg aan het veranderen. Vroeger was het nog gezellig als we gewoon een avondje afspraken en een film keken, nu willen ze per sé dat er drank is en dat er allemaal andere mensen worden uitgenodigd, anders is het saai. Vandaag had ik het daarover met een van die vriendinnen, want ze vertelde dat ze naar een feestje was gegaan waar het nogal ongezellig was totdat mensen begonnen te drinken, en toen zei ik dat er heus wel mensen zijn die ook gezellig kunnen zijn zonder drank op te hebben. Zij zei toen weer dat dat heel erg aan het veranderen is naarmate mensen ouder worden.
    Dus vroeg ik me af, aangezien er hier ook mensen van 20 en ouder zitten, is dit echt waar? Is het echt zo lastig om op latere leeftijd mensen te vinden die het leuk kunnen hebben zonder dat er gedronken wordt?


    It probably had more to do with the hurled bombs, thrown down by humans hiding in the clouds...

    Ik moet zeggen dat mijn vriendengroep 19 is en geen 20, maar het is echt een uitzondering als we een avondje afspreken en er drank bij te pas komt. En wij hebben het altijd wel gezellig, ja :')


    “The heart is an arrow. It demands to aim true."

    Bij mij wordt er meestal niet gedronken als ik afspreek, maar ik heb wel een vriendin die dat graag doet. Al merk je het niet echt als zij wat dronken wordt of zo. We zijn meestal met niet te veel en het is altijd gezellig. (:


    What would Emma do?

    Hmm ja. Ik word gewoon een beetje moe van dat hele "feestjes feestjes feestjes drank en anders is het niet gezellig" idee. Ik mis de oude gezelligheid gewoon.


    It probably had more to do with the hurled bombs, thrown down by humans hiding in the clouds...

    Ik ben zelf nog (lang) geen 20, maar ik begin nu al te merken dat een heleboel klasgenoten ook niet meer zonder alcohol kunnen als ze afspreken. Vind ik best wel irritant, aangezien ik uit principe geen alcohol drink en dus een beetje de 'buitenstaander' ben


    If you can't remember my name, just say 'chocolate' and I'll turn around.

    Natuurlijk is een wijntje gezellig, maar ik en mijn vriendinnen (die ietsjes ouder zijn) kunnen zich ook prima met cola vermaken. Nu ga ik wel niet vaak op stap, maar als ik meega, kunnen we het ook gezellig maken zonder dronken te zijn. :')


    "Her heart was a secret garden, and the walls were very high."

    Atrox schreef:
    Ik ben zelf nog (lang) geen 20, maar ik begin nu al te merken dat een heleboel klasgenoten ook niet meer zonder alcohol kunnen als ze afspreken. Vind ik best wel irritant, aangezien ik uit principe geen alcohol drink en dus een beetje de 'buitenstaander' ben

    Dat gevoel heb ik ook. Ik vind alcohol niet lekker en het gevoel van dronken zijn lijkt me ook niet fijn, dus ik drink niet. Daardoor laten ze mij er vaak buiten en betrekken ze me niet meer echt bij "persoonlijke" dingen zegmaar. Ook heb ik het gevoel dat ze de hele tijd over me praten achter mijn rug om omdat ik best uitgesproken ben over dat ik mensen die niet gezellig kunnen zijn zonder alcohol niet echt leuk vind. Het is gewoon balen.
    Maar ach, nog een maandje of twee en dan hoef ik ze nooit meer te zien :'D


    It probably had more to do with the hurled bombs, thrown down by humans hiding in the clouds...

    Is het echt zo lastig om op latere leeftijd mensen te vinden die het leuk kunnen hebben zonder dat er gedronken wordt?


    Lol, nee. Hoe ouder, hoe gemakkelijker het juist word om dat soort mensen te vinden. Als je net mag drinken is het leuk en nieuw en 'stoer' en wil je het aldoor doen en alles uitproberen, net een beetje als een relatie hebben en alles wat daarbij hoort. Uiteindelijk gaat het nieuwe eraf en hoef je mekaar niet meer elke dag te zien. En zo gaat dat met drank ook. Het is een soort 'fase'. De een gaat er sneller doorheen dan de ander, maar niet iedereen heeft dat.

    Ik wil nog wel even zeggen dat ik je enorm sterk vind dat je je aan je eigen principes houdt. Goed bezig!

    [ bericht aangepast op 15 april 2016 - 15:55 ]


    #WWED - What Would Emma Do?

    Wij drinken ook echt nooit alcohol om het gezellig te hebben. Het gebeurt af en toe dat anderen een glas wijn drinken (ik niet maar hey) maar that's it.


    "One has to learn to read, as one has to learn to see and learn to live," - Vincent van Gogh

    Ik drink zelf vaak een glas wijn of misschien 2, maar omdat ik dat lekker vind. Niet om het gezellig te hebben. De meeste uit mijn vriendengroep hebben dat, behalve diegene die elk weekend uitgaan en zich lamzuipen.

    Nu moet ik wel zeggen dat ik het zonder alcohol prima naar mijn zin heb op een feestje bij iemand thuis, maar ik met alcohol het ook leuk vind. Al is het om het idee dat ik dan wel kan dansen.


    “I was never really insane except upon occasions when my heart was touched.” --- Edgar Allan Poe

    Junns schreef:
    (...)

    Lol, nee. Hoe ouder, hoe gemakkelijker het juist word om dat soort mensen te vinden. Als je net mag drinken is het leuk en nieuw en 'stoer' en wil je het aldoor doen en alles uitproberen, net een beetje als een relatie hebben en alles wat daarbij hoort. Uiteindelijk gaat het nieuwe eraf en hoef je mekaar niet meer elke dag te zien. En zo gaat dat met drank ook. Het is een soort 'fase'. De een gaat er sneller doorheen dan de ander, maar niet iedereen heeft dat.

    Ik wil nog wel even zeggen dat ik je enorm sterk vind dat je je aan je eigen principes houdt. Goed bezig!

    Ja dat is bij ons ook wel het geval. Er worden alleen maar drankspelletjes gedaan waarbij de helft in een keer veel "leuker" en "spontaner" doen dan ze eigenlijk zijn, maar dan ook echt overdreven. Vinden ze cool ofzo. Hopelijk voor hun wordt dat later minder :'D

    Haha dankje. No way dat ik ga drinken alleen omdat het cool is. Mijn moeder is gaan roken alleen omdat het cool is, en daar is ze zo verslaafd aan geworden dat het bij haar heel lang duurde voordat ze er van af was. Zij is wel een goed voorbeeld voor mij (:


    It probably had more to do with the hurled bombs, thrown down by humans hiding in the clouds...

    Altijd en overal alcohol hier. Voor iedere gelegenheid. Soms zit er een aan de cola omdat hij de bob is (al drinkt de bob bij ons vaak ook nog wel een biertje of twee), maar verder drinkt iedereen, en niet zo'n beetje ook. Dat is de jeugdcultuur hier helaas. Sterke drank wordt gedronken als bier en bier als water om de sterke drank mee weg te spoelen. Problematisch want ik mag helemaal niet drinken i.v.m. medicijnen, maar het is heel lastig om ervan af te blijven als drinken is hoe in je regio met gevoelens om wordt gegaan. Niet praten, maar zuipen.


    i put the fun in funeral

    Het is echt zo sneu dat er mensen zijn die alcohol nodig hebben om los te gaan. Zo van die mensen die anders niet kunnen dansen, like pathetic sorry hoor.
    Maar het is echt niet nodig. Je moet je ook niets laten opdringen. Je kunt heel goed met je vrienden het gezellig hebben zonder drank.

    Zelf ben ik 21. Hoewel wij met onze vrienden wel vaak drank hebben als we afspreken, is dat niet omdat we zonder niet los kunnen komen. Besides, niemand bij ons kijkt er van op als iemand niet drinkt (die avond of als het vaker niet zou zijn ook niet) Als ik geen zin heb om te drinken drink ik niet, en je vrienden moeten dat maar respecteren en dat niet sneu vinden o.i.d. Anders zijn het slechte vrienden.


    Aan niets denken is ook denken.

    Well, eh, nee. Ik slik medicatie dus ik heb weinig keus. Vrienden heb ik eigenlijk niet, dus ik weet ook niet echt wat die gezelligheid in zou moeten houden. Los daarvan; natuurlijk kan je het gezellig hebben zonder alcohol! ;3


    26 - 02 - '16

    Een feestje kan gezellig zijn zonder alcohol! Veel mensen om mij heen drinken. Van wijn tot sterke drankjes. Soms worden ze dronken of feestjes, maar vaak houden ze het op een of twee glaasjes. Ik heb helaas wel een vriendschap verloren door iemands alcohol gebruik, omdat hij van mening was dat een feestje niet gezellig kon zijn zonder alcohol. Ikzelf kan geen alcohol drinken zonder ondraagbare buikkrampen te krijgen, dus ik blijf het liefst weg van dat spul :').

    [ bericht aangepast op 16 april 2016 - 0:10 ]


    Seasons will change, but I shall remain

    Persoonlijk ben ik erg onzeker en verlegen.
    Dus ja op een feestje heb ik heel eerlijk gezegt wel alcohol nodig om losser te worden.

    Maar echt lamzuipen nee dat doe ik niet, ik zorg wel dat ik helder blijf, maar gewoon net genoeg dat ik uit mijn schulp durf te komen.


    you never leave my mind, even when i have a million things to worry about