• Hoihoi,
    De laatste tijd zijn mijn vriendinnen erg aan het veranderen. Vroeger was het nog gezellig als we gewoon een avondje afspraken en een film keken, nu willen ze per sé dat er drank is en dat er allemaal andere mensen worden uitgenodigd, anders is het saai. Vandaag had ik het daarover met een van die vriendinnen, want ze vertelde dat ze naar een feestje was gegaan waar het nogal ongezellig was totdat mensen begonnen te drinken, en toen zei ik dat er heus wel mensen zijn die ook gezellig kunnen zijn zonder drank op te hebben. Zij zei toen weer dat dat heel erg aan het veranderen is naarmate mensen ouder worden.
    Dus vroeg ik me af, aangezien er hier ook mensen van 20 en ouder zitten, is dit echt waar? Is het echt zo lastig om op latere leeftijd mensen te vinden die het leuk kunnen hebben zonder dat er gedronken wordt?


    It probably had more to do with the hurled bombs, thrown down by humans hiding in the clouds...

    Dan moeten het maar saaie vogels zijn :'D
    Ik ben twintig en ik moet zeggen dat er meestal niet gedronken wordt en als er gedronken wordt, heb ik nog nooit echt geweten dat ik, of mijn vriendinnen er echt dronken van zijn. Zelf hou ik het meestal maar bij een glas of 2, dus dat is zo goed als niets, want dat slaat helemaal nog niet op je hoofd.
    Persoonlijk, vind ik het maar een rare vriendschap klinken eigenlijk, niet slecht bedoeld hoor. (:
    Maar als ze zeggen dat ze moeten drinken voordat ze vinden dat ze het met elkaar leuk vinden en het maar leuk vinden omdat ze er ladderzat van worden, hoe asociaal is dat, precies of je wilt wegvluchten van menselijk contact. Daarnaast, als je gezellig bedoelt in de losse, grappige zin, vind ik nu ook niet bepaald dat je daar eerst alcohol voor nodig hebt hoor. :Y)
    Gezelligheid voor mij betekent meer van samenzitten en eens een goede connectie maken, ik vind een avond gezellig wanneer ik echt van die heerlijke, en goede gesprekken kan voeren, of intellectueel, of emotioneel.
    Daarvoor moet je wel wat eerst de juiste mensen kennen. Maar zoals iemand zegt, hoe ouder je wordt, hoe gemakkelijker het is om mensen te vinden die op dezelfde golflengte als jij zitten. (:

    [ bericht aangepast op 16 april 2016 - 16:33 ]


    Don't tell me the sky is the limit when there are footprints on the moon.

    Als je echt vrienden bent, kan je je naar mij mening ook wel zonder alcohol vermaken. Iedereen wordt wat losser ervan en ik ga bijvoorbeeld eerder diepzinnige gesprekken voeren, maar dat betekent niet dat dat niet kan zonder alcohol.


    We dwaalden en verdwaalden en noemden sterren naar onszelf.

    Met vrienden heb je juist geen alcohol nodig, naar mijn mening.. Wij drinken zelden en meestal plannen we drankavondjes in (om bijv. te kingsen of te bussen)
    Wij hebben ook de grootste lol zonder alcohol.
    Hoe minder leuk mijn gezelschap, hoe eerder ik alcohol nodig heb =')


    The thing you do mean something to people -Ncis

    Ik ben die leeftijd alweer een beetje voorbij. Toen ik een jaar of twintig was, was er geen avondje zonder alcohol, maar nu (zes jaar later) is iedereen daar wel overheen gegroeid (en de meesten zijn te lui geworden om te fietsen).


    Every villain is a hero in his own mind.

    Caprice schreef:
    Het is echt zo sneu dat er mensen zijn die alcohol nodig hebben om los te gaan. Zo van die mensen die anders niet kunnen dansen, like pathetic sorry hoor.
    Maar het is echt niet nodig. Je moet je ook niets laten opdringen. Je kunt heel goed met je vrienden het gezellig hebben zonder drank.

    Besides, niemand bij ons kijkt er van op als iemand niet drinkt (die avond of als het vaker niet zou zijn ook niet) Als ik geen zin heb om te drinken drink ik niet, en je vrienden moeten dat maar respecteren en dat niet sneu vinden o.i.d. Anders zijn het slechte vrienden.


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Ik heb nog nooit alcohol gedronken en daarop wordt door sommige vreemd reageert, andere daar in tegen hebben er bewondering voor. Mijn vrienden accepteren dat en ze vinden alcohol wel lekker maar ze zijn niet van die types die het perse nodig hebben, zonder alcohol vinden ze het meestal net zo gezellig.

    Maar ik begrijp wat je bedoelt, een paar jaar geleden ging ik ook met een groep mensen om die perse drank nodig hadden want anders was het niet leuk. Heel vervelend vind ik die instelling.


    "Ignite, my love. Ignite."

    Voor mij is de setting met alcohol een andere setting dan zonder. De 'ik ga nu epic keihard feesten' setting vind ik sowieso leuker met alcohol. Zo ben ik in Tokio ook wezen feesten met een paar jagermeister en dat vond ik zo machtig mooi.
    Maar de otakuwijk en de kersenbloesems bekijken doe ik liever zonder drank.

    [ bericht aangepast op 16 april 2016 - 21:14 ]


    No growth of the heart is ever a waste

    Ik ben bijna 21 en ik drink niet. En wat die vriendinnen zeggen is ook echt niet waar. Ik geef heel vaak feestjes, zonder alcohol en iedereen heeft het net zo naar zijn zin als op een feest met alcohol.
    Het is waar dat alcohol mensen wat "los maakt". Maar er zijn ook normale mensen die zonder alcohol een lolletje willen. Volgens my is er bij jouw vriendinnen in het hoofd gestampt dat als er ergens heen alcohol is, dat het dan geen feestje is. Nieuwsflits! Je kan ook gezellig zijn en een cool feestje hebben zonder aangeschoten
    of stom dronken te worden. Misschien moeten ze wat minder Jersey Shore kijken...

    Een drankje op een feestje moet er zijn voor de gezelligheid en niet voor een smoes om los te gaan. Dat is echt zielig gewoon.


    Hard Work. Good-hearted. Loyalty. And Fair Play: I'm a Hufflepuff In Every Single Way.

    Ik ben (bijna) twintig en drink zo goed als geen alcohol. En eigenlijk wordt er ook heel weinig gedronken als ik met vrienden afspreek. Daarin heb ik een beetje geluk gehad, want diezelfde vrienden dronken ook niet toen we 16 waren. Maar op zich denk ik dat je altijd wel mensen vindt die alcohol niet nodig vinden voor een gezellige avond.

    Wel grappig, ik was laatst nog eens op een feestje met veel zatte mensen en dat leek lang geleden. Gek om nog eens mee te maken. :')


    Normality is a paved road: it's comfortable to walk, but no flowers grow on it.

    Junns schreef:
    (...)

    Lol, nee. Hoe ouder, hoe gemakkelijker het juist word om dat soort mensen te vinden. Als je net mag drinken is het leuk en nieuw en 'stoer' en wil je het aldoor doen en alles uitproberen, net een beetje als een relatie hebben en alles wat daarbij hoort. Uiteindelijk gaat het nieuwe eraf en hoef je mekaar niet meer elke dag te zien. En zo gaat dat met drank ook. Het is een soort 'fase'. De een gaat er sneller doorheen dan de ander, maar niet iedereen heeft dat.

    Ik wil nog wel even zeggen dat ik je enorm sterk vind dat je je aan je eigen principes houdt. Goed bezig!

    Dit inderdaad, ik denk juist dat hoe ouder je wordt, hoe minder het mensen iets uitmaakt als je niet drinkt.
    Persoonlijk heb ik altijd (ook op de middelbare school) wel een paar vrienden die net als ik weinig of soms ook gewoon niet drinken. De gezelligste avonden vind ik eigenlijk gewoon als je bij elkaar zit en met elkaar praat en dat kan prima zonder alcohol. (Zodra er iemand echt veel te veel op heeft kan dat het naar mijn mening de sfeer ook juist minder leuk maken.)
    Ik heb nu een hele leuke vriendengroep (waarvan ik zelf als negentienjarige de jongste ben), met wie het altijd heel gezellig is als we bij elkaar komen, zonder dat er ooit alcohol aan te pas komt, dus het is zeker ook mogelijk om het gezellig te hebben zonder alcohol en mensen te vinden die daar hetzelfde over denken als jij!


    "Take my advice; I don't use it anyway."

    Ik ben zo gek als een deur, dus ik maak altijd gestoorde dingen mee. Of ik nou drank op heb of niet. :')


    "Well, well. Look who we've got here!"

    Atrox schreef:
    Ik ben zelf nog (lang) geen 20, maar ik begin nu al te merken dat een heleboel klasgenoten ook niet meer zonder alcohol kunnen als ze afspreken. Vind ik best wel irritant, aangezien ik uit principe geen alcohol drink en dus een beetje de 'buitenstaander' ben


    I haz this to.


    Not every fairy tales ends with: and they lived happily ever after - Prince Harry of Wales

    mijn vriendinnen en ik zijn 19. maar zo der drank os het gezellig al merk ik wel datmn vriendinnen losser en opener zijn als ze wat op hebben maar zonder kunnen wij ons.prima vermaken hoor. maar meestal drinken we wel.maar gezien als ik afspreek het meestal met een vriendin chocoladefondue is dan is wijn gewoon lekker maar we drinken niet om het drinken maar omdat het gewoon gezellig is


    Change is for weirdos ~ Niall Horan

    Ik drink, omdat het gezellig ís, niet omdat het er alleen gezellig mee word, en dat is groot verschil!
    Geregeld zit ik met vrienden om een kampvuurtje, waar we lekker aan de cola en sinas zitten (ja, allemaal 20+). Op een gegeven moment gaat er wel eens een wijntje open - of een andere soort drank - en die word gewoon rustig gedronken; er word -met andere woorden - van genoten. Het word nooit gedronken om aangeschoten te raken, we drinken het omdat het iets exclusiefs en speciaals is op die gelegenheden dat we weer met zn allen samen zijn!
    We hebben een aantal vrienden in de groep die gewoonweg niet houden van alcohol, maar het word er nooit minder of meer gezellig op.

    Altijd staat er cola,
    Altijd staat er sinas.
    En af en toe een drankje (:


    I can't stop 'til the whole world knows my name

    Rabiot schreef:
    (...)

    I haz this to.


    Weet je, soms krijg ik van tieners en mensen onder de twintig het gevoel dat ze nog die druk ervaren om volwassen te moeten doen, terwijl mensen boven de twintig de neiging hebben zich net iets volwassener al voelen en net daarom die druk totaal niet meer hebben. Ik bedoel dan: zeker op de vlakken van alcohol, uitgaan en ook met relaties/seks. Niet alle tieners, maar toch velen vinden dat het de norm is, dat het moet omdat ze nu toch al leeftijd X hebben en het is de norm in hun omgeving. Dat ergens 'cool', 'volwassen', willen zijn, hangt er nog ergens in. Mensen van twintig en daarboven, verschillen niet zoveel, maar meestal, zijn ze precies wel al over die fase heen. Het is maar een bevinding, maar ik vind toch dat ze het zich minder aantrekken dan jonge mensen, wanneer er niet per se gedronken wordt, of als ze, bijvoorbeeld nog nooit gekust hebben of nog geen vriend/vriendin hebben. Vroeger zat iedereen daar meer mee in, nu vind ik dat mensen meer de houding hebben van: ach, dat geeft niets, daarop staat totaal geen leeftijd. Ik kom wel eens iemand tegen die ik graag zie. Wanneer je iemand tegenkomt is voor iedereen verschillend. Laat ik het op dit moment maar heerlijk even naar mijn zin hebben in het leven, met al mijn vrienden. En: drank hoeft totaal niet. Ze relativeren de dingen meer, vind ik dan toch, waar je als zestien, achttienjarige wel nog erg mee kan inzat, omdat er toen ook nog meer druk heerste, van jongeren onder elkaar.

    [ bericht aangepast op 21 april 2016 - 11:40 ]


    Don't tell me the sky is the limit when there are footprints on the moon.