• Hallo iedereen!

    Ik zit hier op mijn ipod dit topic aan te maken omdat mijn PC het jammer genoeg heeft begeven en daar moet dringend een oplossing voor komen!

    Een korte situatieschets
    Gisterenmiddag heeft mijn laptop een upgrade uitgevoerd naar Windows 10, dit heeft tot de vroege avond geduurd. Vervolgens heeft hij nog een uur een zwart scherm gehad waarop stond: "Scanning and repairing drive (C): x% completed" daarna veranderde dit naar: "Schijffouten worden hersteld. Dit kan langer dan een uur duren."
    Dit scherm stond meer dan vierentwintig uur te draaien, totdat ik er genoeg van kreeg. Ik heb vanalles geprobeerd; uitzetten, aanzetten, accu uithalen, accu weer inzetten.

    Terugzetten naar fabrieksinstellingen
    Dat leek voor mij de laatste optie. Met de alt + F10 code kon ik op dit scherm komen, maar, nu komt de gróte maar! ik kan het niet terugzetten. Het geeft de volgende foutmelding: "Fabrieksherstel kan niet worden uitgevoerd. Een vereiste stationpartitie ontbreekt."
    Ik heb nog andere dingen geprobeerd, maar terugkeren naar Windows 8.1 lukt gewoon niet. Er is een probleem met een station en ik heb geen flauw idee wat dat betekent.

    Het probleem concreet
    Ik kan niets meer doen. Als ik opstart, komt het gewoon terug naar de situatieschets en laadt hij en zit hij daar vast.
    Resetten kan ik ook niet, want daar mist een stationpartitie. Ik heb op het internet naar oplossingen gezocht, maar ik snap er geen snars van of mijn probleem is noet relevant.

    Heeft iemand een oplossing voor mijn probleem? Door het verlengde weekend zal ik maandag pas naar de winkel kunnen gaan/professionele hulp zoeken en ik heb mijn laptop eigenlijk wel nodig...

    Groetjes van de toch wel al hopeloze en bijna in tranen Qing.

    Mijn geduld is ver te zoeken, die laptop vliegt echt over het balkon.

    PS: Als je dit allemaal gelezen hebt, dan krijg je een knuffel <3


    i can swear, i can joke – i say what's on my mind if i drink if I smoke – i keep up with the guys

    Dat is inderdaad wel raar. Heb het zelf gelukkig ook niet gehad, maar dat zou ook kunnen komen doordat de update er bij mij waarschijnlijk al uit was gehaald.


    "A good book is always good, no matter how many times you've read it."

    Mondaze schreef:
    (...)

    Eh, ja, dat is inderdaad raar. Bij mij werd er wel om toestemming gevraagd D:


    Er kwam bij mij een pop-up dat het over vijftien minuten ging installeren en ik kon hem niet wegklikken noch stoppen.

    — Of misschien wel en keek ik scheel :'D maar punt is dat ik bezig was met schoolwerk en dat het gewoon opeens begon.

    [ bericht aangepast op 25 mei 2016 - 13:03 ]


    i can swear, i can joke – i say what's on my mind if i drink if I smoke – i keep up with the guys

    Metamorphoses schreef:
    (...)

    Er kwam bij mij een pop-up dat het over vijftien minuten ging installeren en ik kon hem niet wegklikken noch stoppen.

    — Of misschien wel en keek ik scheel :'D maar punt is dat ik bezig was met schoolwerk en dat het gewoon opeens begon.


    Dat kan, inderdaad


    26 - 02 - '16

    Metamorphoses schreef:
    (...)

    Er kwam bij mij een pop-up dat het over vijftien minuten ging installeren en ik kon hem niet wegklikken noch stoppen.

    — Of misschien wel en keek ik scheel :'D maar punt is dat ik bezig was met schoolwerk en dat het gewoon opeens begon.


    Dat kwam bij niet eens, alles werd gewoon afgesloten.


    Mhm?

    Heeft hij het overleefd? xd


    i can swear, i can joke – i say what's on my mind if i drink if I smoke – i keep up with the guys

    Metamorphoses schreef:
    Heeft hij het overleefd? xd


    Yesh, en ik heb het zelfs ongedaan kunnen maken ^^


    Mhm?

    Frisk schreef:
    (...)

    Yesh, en ik heb het zelfs ongedaan kunnen maken ^^


    oh you're a lucky girl


    i can swear, i can joke – i say what's on my mind if i drink if I smoke – i keep up with the guys

    Windows 10 op mijn 4 jaar oude laptop werkt perfect. Mensen geven graag Windows 10 de schuld van algemene Windows of laptop problemen. Bij Qing was het haar harde schijf, daar kan Windows niks aan doen.


    Your make-up is terrible

    Flazeda schreef:
    Windows 10 op mijn 4 jaar oude laptop werkt perfect. Mensen geven graag Windows 10 de schuld van algemene Windows of laptop problemen. Bij Qing was het haar harde schijf, daar kan Windows niks aan doen.


    Er is wel degelijk een probleem met Windows 10 op sommige pc's. Het is niet voor niets dat meerdere particuliere ict bedrijven aanraden nog te wachten met het erop te zetten. Het is gewoonweg niet compatibel met iedere pc.


    "A good book is always good, no matter how many times you've read it."

    Starkbucks schreef:
    (...)

    Er is wel degelijk een probleem met Windows 10 op sommige pc's. Het is niet voor niets dat meerdere particuliere ict bedrijven aanraden nog te wachten met het erop te zetten. Het is gewoonweg niet compatibel met iedere pc.


    Dat is het inderdaad niet, zeker niet als je computer echt heel oud is. Maar als je je hebt aangemeld voor de update, krijg je een melding wanneer w10 compatible is met jouw computer en je kan upgraden.


    Your make-up is terrible

    Flazeda schreef:
    (...)

    Dat is het inderdaad niet, zeker niet als je computer echt heel oud is. Maar als je je hebt aangemeld voor de update, krijg je een melding wanneer w10 compatible is met jouw computer en je kan upgraden.


    Dat is net het probleem. Ik ken enkele mensen, waaronder ikzelf die zich niet hebben aangemeld, of dit niet wilden maar door een misleidend voorstel per ongeluk hiermee akkoord gingen en dat daarna niet gewijzigd kregen. Dát vind ik niet kunnen. En om eerlijk te zijn ben ik het ook wel beu om nu al maanden aan een stuk drie keer per dag de vraag te krijgen of ik wil overstappen nu het nog "tijdelijk" gratis is.


    Mhm?

    Flazeda schreef:
    Windows 10 op mijn 4 jaar oude laptop werkt perfect. Mensen geven graag Windows 10 de schuld van algemene Windows of laptop problemen. Bij Qing was het haar harde schijf, daar kan Windows niks aan doen.


    Windows 10 is ook echt totaal niet compatibel op elke oude laptop omdat bepaalde knoppen niet overeenkomen en de besturing verschillend is en daar dus niet aan zijn aangepast, dat hebben ze zo in de winkel gezegd. Maken ze mooie reclame voor windows 10 lol haha
    Mijn schijf "was beschadigd" waardoor ik niet meer van windows 10 afkon, alhoewel ik nog mensen met dat probleem ken waarbij het met een extra USB wel werkte of met veel betalen, dus ik weet om eerlijk te zijn niet echt of ze in de winkel aan het bluffen waren dat m'n schijf kapot was zodat ik een nieuwe zou kopen tbh


    i can swear, i can joke – i say what's on my mind if i drink if I smoke – i keep up with the guys

    Ik vind het ook maar heel toevallig dat je schijf net crasht wanneer windows 10 wordt geïnstalleerd.


    Mhm?

    Ik klik nog steeds blijmoedig op het kruisje als ik mijn laptop opstart, na alle meningen die ik gehoord heb vind ik mijn oude programma best. Word hoeft ook geen update, anders weet ik straks niets meer te vinden.


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.