• Hallo iedereen!

    Ik zit hier op mijn ipod dit topic aan te maken omdat mijn PC het jammer genoeg heeft begeven en daar moet dringend een oplossing voor komen!

    Een korte situatieschets
    Gisterenmiddag heeft mijn laptop een upgrade uitgevoerd naar Windows 10, dit heeft tot de vroege avond geduurd. Vervolgens heeft hij nog een uur een zwart scherm gehad waarop stond: "Scanning and repairing drive (C): x% completed" daarna veranderde dit naar: "Schijffouten worden hersteld. Dit kan langer dan een uur duren."
    Dit scherm stond meer dan vierentwintig uur te draaien, totdat ik er genoeg van kreeg. Ik heb vanalles geprobeerd; uitzetten, aanzetten, accu uithalen, accu weer inzetten.

    Terugzetten naar fabrieksinstellingen
    Dat leek voor mij de laatste optie. Met de alt + F10 code kon ik op dit scherm komen, maar, nu komt de gróte maar! ik kan het niet terugzetten. Het geeft de volgende foutmelding: "Fabrieksherstel kan niet worden uitgevoerd. Een vereiste stationpartitie ontbreekt."
    Ik heb nog andere dingen geprobeerd, maar terugkeren naar Windows 8.1 lukt gewoon niet. Er is een probleem met een station en ik heb geen flauw idee wat dat betekent.

    Het probleem concreet
    Ik kan niets meer doen. Als ik opstart, komt het gewoon terug naar de situatieschets en laadt hij en zit hij daar vast.
    Resetten kan ik ook niet, want daar mist een stationpartitie. Ik heb op het internet naar oplossingen gezocht, maar ik snap er geen snars van of mijn probleem is noet relevant.

    Heeft iemand een oplossing voor mijn probleem? Door het verlengde weekend zal ik maandag pas naar de winkel kunnen gaan/professionele hulp zoeken en ik heb mijn laptop eigenlijk wel nodig...

    Groetjes van de toch wel al hopeloze en bijna in tranen Qing.

    Mijn geduld is ver te zoeken, die laptop vliegt echt over het balkon.

    PS: Als je dit allemaal gelezen hebt, dan krijg je een knuffel <3


    i can swear, i can joke – i say what's on my mind if i drink if I smoke – i keep up with the guys

    Misschien eens naar een computerexpert gaan (zo eentje die van dit soort dingen zijn werk maakt) lijkt me.


    in love with the fictional characters, I'm sorry

    Josiah schreef:
    Misschien eens naar een computerexpert gaan (zo eentje die van dit soort dingen zijn werk maakt) lijkt me.


    Dat ga ik maandag sowieso doen als het dan nog niet is opgelost, maar het probleem is dat ik mijn laptop nu eigenlijk wel nodig heb :') voor school en zo...


    i can swear, i can joke – i say what's on my mind if i drink if I smoke – i keep up with the guys

    Ik heb het mijn vriend even laten lezen. Hij vraagt of je wel een back-up hebt gemaakt voor je bent gaan upgraden naar Windows 10? Dat zou je namelijk een hoop schelen. Hij denkt dat je harde schijf naar de ballen is gegaan. Als je nog een installatie cd/usb hebt van Windows 8 of een andere Windows. Je zou kunnen proberen via die installatie het probleem op te lossen. Anders dus helemaal opnieuw Windows installeren. Kom je er niet uit zou ik sowieso naar een professional gaan. :'D

    Succes!


    The truth is out there.

    zooo, nu ben ik hier het verdikt aan het schrijven op mijn nieuwe laptop want de andere is kaduk verklaard :'D anyway, dankjewel voor je reactie!


    i can swear, i can joke – i say what's on my mind if i drink if I smoke – i keep up with the guys

    Hey Qing, raad eens wat onze vaste pc besloten heeft om te gaan doen? Yes, windows tien is een dikke klootzak. (Natuurlijk net op het moment dat ik bezig was te einnen van Sans). I'm really pissed right now ^^


    Mhm?

    Ook uit het niks gaan updaten? of wat is het probleem? :'D

    Volgens de winkel was m'n harde schijf gewoon kapot.


    i can swear, i can joke – i say what's on my mind if i drink if I smoke – i keep up with the guys

    Hmmm wel als je nou op teamviewer zou kunnen via je laptop dan kon ik iemand vragen om voor je te kijken, maar dat is dus geen optie. Het enigste wat je kan doen is naar de winkel gaan waar je hem gekocht hebt of mediamarkt heeft bijvoorbeeld een powerservice ^^
    Je kan ook een particulier bellen maar dat is vaak duur en dan krijg je ook problemen met de garantie meestal.

    Nevermind, oud topic.:'D
    Hoe dan ook ik heb Windows tien en nul problemen, dus ja. Ook wel een nieuwe laptop met standaard Windows 10.:')

    [ bericht aangepast op 25 mei 2016 - 12:35 ]


    You were born original, don't die as a copy.

    Er zou echt een algemeen topic moeten komen over Windows 10. Als je pc/laptop namelijk ouder is dan 1 jaar (of zo onderhand misschien alweer 2), dan kan het behoorlijk wat problemen opleveren.


    "A good book is always good, no matter how many times you've read it."

    Ik heb dus een nieuwe laptop aangekocht haha met windows 10 :'D


    i can swear, i can joke – i say what's on my mind if i drink if I smoke – i keep up with the guys

    Ah, dat is wel balen zeg D:
    Ik heb mijn laptop onderhand drie jaar nu en ook sinds 2 jaar Windows 10, geloof ik. Ik heb nooit echt problemen gehad. Hij is alleen wat trager sinds Windows 10. Da's wel echt een bummer :C


    26 - 02 - '16

    Het ding is dat onze laptops niet windows 10 compatibel zijn in feite, en updaten geen voordelen heeft :'D

    NIET DOWNLOADEN ZEG MAAR JA


    i can swear, i can joke – i say what's on my mind if i drink if I smoke – i keep up with the guys

    Metamorphoses schreef:
    Het ding is dat onze laptops niet windows 10 compatibel zijn in feite, en updaten geen voordelen heeft :'D

    NIET DOWNLOADEN ZEG MAAR JA


    Het is gewoon een waardeloos systeem. Ik had liever Windows 7 met fatsoenlijke startbalk en afsluitknop die niet verstopt zat D:
    En ik mis het 'mijn programma's ' stukje ook enorm D:


    26 - 02 - '16

    Ik vind het gewoon niet kunnen dat dat ding zich vanzelf, zonder waarschuwing begint te installeren -.-


    Mhm?

    Frisk schreef:
    Ik vind het gewoon niet kunnen dat dat ding zich vanzelf, zonder waarschuwing begint te installeren -.-


    hahaha ik zei het toch :'D


    i can swear, i can joke – i say what's on my mind if i drink if I smoke – i keep up with the guys

    Metamorphoses schreef:
    (...)

    hahaha ik zei het toch :'D


    Eh, ja, dat is inderdaad raar. Bij mij werd er wel om toestemming gevraagd D:


    26 - 02 - '16