• Zoals in ieder geval de mensen in het LJH wel weten, ben ik sinds een paar weken oppas bij verschillende adresjes. Dat betekent dat mijn interactie met vier- tot negenjarigen in de afgelopen twee weken van nul naar honderd is gegaan en ik me er nu pas echt bewust van word hoe ongelofelijk onvoorspelbaar kinderen kunnen zijn. Dus, onder het mom van 'yay, meer leuke topics op Quizlet', besloot ik om maar even een paar conversaties/situaties met jullie te delen. Contextloos, maar vertrouw me, die was er sowieso al niet. :W



    Oppaskind (6 jaar): Ik heb mijn broertje wel eens een blauw oog geslagen, geloof ik.
    Ik: Dat is niet heel aardig, hè.
    Oppaskind: Maar jij lacht erom. Dat is ook niet aardig.
    Ik: ... touché.

    Ik: Jongens, we gaan over tien minuutjes weer weg.
    Oppaskind (4): Oh, dat duurt nog een uur!
    Ik: ... nee, dat duurt dus nog tien minuutjes.

    Ik: [Naam zesjarig oppaskind, we lopen naast elkaar door de speeltuin en zijn oudere broertje glipt al door de poort]: Schiet je een beetje op? Je broer staat al buiten.
    Hij: Wij ook. Al drie uur in de zon.

    Jochie van vijf (werd net door andere kleuter in de zandbak geduwd): Kutkankerkutmens.
    Andere kleuter (geschokt): Stommerd!
    Jochie: Meester! Meester! [Naam] noemde me een stommerd!

    Ik (een kinderprogramma kijkend met twee vierjarigen): Kijk eens, gaan ze helemaal de ruimte in!
    Meisje: Nietes. Dat kan toch helemaal niet.
    Jochie: Nee, jij niet nee.

    Ik: Willen jullie nog wat Taksi?
    Jochie (4): Ha! Dat is Djoezz, stomme oppas!

    Knul van negen (had net een brief doorgelezen die aan hem was geadresseerd): Oh, bah. (Loopt weg naar de gangkast.)
    Ik: Wat was het?
    Hij: Liefdesbrief.
    Ik: Oh, wat leuk! Van wie?
    Hij: Weet niet. Heb hem weggegooid.

    Zesjarige: Later wil ik in een dierentuin werken.
    Negenjarige: Wil je niet liever je eigen dierentuin beginnen?
    Zesjarige: Nee, ik wil er eerst werken en hem dan overnemen.
    Negenjarige: Door hem te kopen?
    Zesjarige: (Bedenkelijk) Ja, dat kan ook.


    Dus, wat is het laatste vreemde kinderuitspraak die jullie mogelijk hebben meegekregen? (krul)

    [ bericht aangepast op 7 mei 2016 - 23:21 ]


    Ik kijk uit het raam, naar de lucht en de zon, ik loop naar buiten en flikker van het balkon.

    Hahaha kinderen zijn geweldig. :')

    Ik pas op op een kind van 13 met down die echt een schat is. Hij heeft echt de leukste humor ooit ondanks dat hij niet kan praten, dus dat zegt wel wat! Een voorbeeld kan ik zo snel niet opkomen. Ik weet wel dat hij exact alle nijntje pagina's uit zijn hoofd weet, want als ik er per ongeluk een oversla, begint hij te wijzen en geluid te maken dat ik er een vergeten ben.

    Maar desondanks dat hij goed luistert(hij is wel slechthorend, maar ik heb een aantal gebaren aangeleerd voor hem), is het wel lastig om op te passen op een kind met zo'n beperking dat het niet eens kan praten.


    Verder heb ik een oppasadres met drie kinderen met zware autisme(5, 7 en 9), die om de tien seconden elkaar in de haren vliegen. Maar ik blijk wel altijd met de juiste compensaties te kunnen komen.
    ('L en M willen naar de speeltuin, zullen we dan eerst naar de speeltuin en daarna op de trampoline?')


    And don't forget, Elvendork! It's unisex!

    Haha, geweldig. =P


    I'm just a musical prostitute, my dear. - Freddie Mercury

    Dit is echt een geweldig topic, Jip. You made my day. :')
    Bij mij op het werk koken we met kinderen. Dan bakken we pizza's en koekjes, en die kindjes vertellen mij letterlijk alles, haha.

    Kind van drie: Weet jij dat wij homo sapiens zijn?
    Ik: Wat zeg jij?
    Kind: Homo sapiens. Mijn vader zegt dat. Hij heeft gestudeerd.
    Ik: Oh. Ja, wat knap dat jij weet wat homo sapiens zijn.
    Kind : Jij hebt zeker niet gestudeerd?

    Kindje van twee maakt koekjes met mij en we gaan ze versieren. Ik sta de koekjes te versieren, en hij eet de versiering weer op. Ik heb uiteindelijk het bakje smarties weggepakt en hem steeds een paar toegestopt, want ik bleef bezig. :')


    "Her heart was a secret garden, and the walls were very high."

    Ik liep een paar jaar geleden (ik was 13 ofzo, had voor 't eerst in m'n leven geschiedenis gehad over de industriële revolutie enzo) met m'n buurjongetje die toen 7 was op straat. Zegt hij vanuit het niets tegen mij: "Ja, de industriële revolutie was een moooooie tijd!" Ik zat zo van: Huh, hoe weet hij dat? Dus ik vroeg aan hem: "Oh, waar heb je dat geleerd?" zegt hij "ja, jij was er zeker niet bij?" :') :') :') :') :')

    M'n moeder vertelt altijd dat ik vroeger met m'n oma wel eens ging wandelen, en dat we altijd langs een autoboulevard kwamen. Ze zei dat ik toen altijd met m'n vinger naar een 'goedkope' auto wees (Volkswagen, Opel, Suzuki etc) en zei 'auto'. Als er een BMW of Audi of een andere 'dure' auto stond, zei ik 'ootoo'


    so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly

    Dat is wel te merken.


    wees jezelf dan ben je al mooi genoeg

    hahahahaha ik vind helemaal mooi :')
    Ik herinner wel een mooie gesprek toen mijn zusje 1/2 jaar was (i don't remember her age back then)
    We zaten met mijn familie aan tafel. Mijn zusje kon pas amper praten: mama, papa, geef, kom en paar korte zinnen die ze kon maken.
    We aten broodje gezond en mijn vader was een brood klaarmaken voor mijn zusje. Zij zat op zijn schoot.
    Papa: nou wat wil je in brood
    Zusje: *Denkt heel diep na en kijkt op tafel*
    Papa: *wacht*
    Zusje: *denkt*
    Papa: *wacht*
    Zusje: *denkt*
    Papa: ...
    Zusje: ... *denkt*
    Papa: ok denk jij er maar even over na dan maak ik wel alvast eentje voor mijzelf
    *pakt plakjes tomaat en doet in brood*
    Zusje: *knikt tevreden met een big smile*
    Papa: *pakt stukjes paprika*
    Zusje: *face turns mad af en kijkt papa aan*
    NEEEEE IK WIL DIE NIET MONGOOL

    ...

    Everyone: o-o

    Like pls ze kon amper praten en dan schold ze papa uit die een broodje voor hemzelf maakte :')

    [ bericht aangepast op 8 mei 2016 - 12:38 ]

    (Opa had een kunstgebit en er was een tand uit)
    Nichtje: Opa is ook aan het wisselen


    Physics is awesome

    Zesjarige: (Bedenkelijk) Ja, dat kan ook.

    die had grootste plannen


    i put the fun in funeral

    Hahaha, geweldig dit.

    Mijn moeder heeft, toen mijn broertje en ik klein waren, alle vreemde dingen die we zeiden in twee boeken opgeschreven. Die moet ik weer eens opzoeken, want daar staan echt hilarische dingen in :') Deze kan ik me nog herinneren:

    Ik: mijn vader zit op hockey. En die van jou?
    Buurjongen: *kijkt bedenkelijk*
    *Lange stilte*
    Buurjongen: *kijkt alsof hij het licht gezien heeft*
    Buurjongen: mijn vader zit op werk!


    The universal language of art.

    Haha, geweldig!

    Mijn oppaskindjes begaan zo'n uitspraken jammer genoeg niet.
    Het grappigste was wel toen ik onlangs met hen naar The Minions-film aan het kijken was, en wanneer er dan grapjes kwamen die compleet verloren gaan voor kinderen, moest ik lachen. Dan keken ze vol verbazing naar mij, naar het scherm, na elkaar en dan begonnen ze zo uitbundig te lachen en te roepen hoe grappig het wel niet was :')


    But I still have this faith in the truth of my dreams.

    Oh, geweldig dit :') kinderen zijn zo leuk ^^
    Eén van de leukste conversaties die ik ooit met een kind heb gehad, was de volgende:

    Ik werd tijdens het oppassen gebeld door mijn vader.
    Oppaskindje van zes: "Wie was dat?"
    Ik: "Mijn vader."
    Oppaskind: "Mijn vader?"
    Ik: "Nee, mijn vader."
    Oppaskind: "Heb jij nog een vader dan?!" :')

    De laatste mooie kinderuitspraak die ik tegenkwam, was dat mijn oppaskindje het over zijn 'overnicht' had in plaats van een 'achternicht'. (:


    "Take my advice; I don't use it anyway."

    Mijn neefje had vorige week de meest geweldige uitspraak ooit. Dit zette mijn tante laatst op FB.
    Hij is 5 jaar en aapt alles na wat kinderen op school zeggen. Zijn moeder zegt altijd ‘‘Ik zie je nog!’’ Als wijze van ’‘doei’’, maar ze wonen in Noord-Holland ergens en daar zegt de jeugd ‘‘De ballen’’ als wijze van ‘‘doei’’.
    Mijn neefje zwaait zijn vader uit die weggaat, en maakt de meest hilarische merge van uitspraken ooit: ‘‘Doei pap, ik zie je ballen!’’


    tya

    Wiarda schreef:
    (...)
    Per adres verschilt het wat ik krijg, maar tot nu toe is het altijd vijf euro per uur geweest. Ik had gewoon aan mijn moeder gevraagd wat zij vroeger had betaald voor de oppas en dat kwam daar ongeveer op neer. ^^ En ach, wat de basisschool betreft; niet geschoten, altijd mis. Het is zeker wel fijn als je wat adresjes in je buurt hebt, want dan hoef je niet superlang te fietsen en maakt het weinig meer uit hoelaat de ouders thuiskomen, want je woont toch in de buurt, dus het is nooit te laat om weer terug te gaan (en dus kan je langer doorverdienen, want de ouders hoeven niet eerder terug te komen puur voor jou).


    Dat is opzich best chill!=3 Ik moet er echt eens achterna.


    You were born original, don't die as a copy.

    Oh wat schattig dit.
    Zelf zit ik elke dag thuis met een vervelend broertje maar ergens vind ik hem ook wel erg lief en schattig.
    Ik kan nu niet onmiddellijk iets bedenken dat mijn broer ooit voor iets raars heeft gezegd.


    Life is like the ocean. It can be calm or still, and rough or rigid, but in the end, it is always beautiful

    Kinderen zijn zo leuk :')

    [ bericht aangepast op 14 maart 2019 - 12:27 ]


    The purpose of a writer is to keep civilization from destroying itself.