• Personages
    Alienna Roderiquez – Natas
    Angel Wings – Alicia
    Bertha “Izzy” van Zalen-Gotha – Alicia
    Bobbi Hoekstra - Natas
    Cecila Roderiquez – Marjanne
    Christina Blender - Marieke
    Cyrith Evans – Natas
    Daan Leeuwens
    Donna Jo “DJ” Gates – Rosanne
    Ellie de Vries - Rosanne
    Elsa Leeuwens – Marieke
    Flynn Aegean – Alicia
    Gail Lommers - Rosanne
    Helen Beekman - Rosanne
    Ilse Keuring – Marjanne
    James van Eck - Natas
    Jan "Slater " Roodenburg - Natas
    Jasper Gates - Natas
    Jelle Wings – Alicia
    Johan Leeuwens – Marjanne
    Joshua MontClaire – Marjanne
    Lee Broadsword – Natas
    Lotte Berkman - Natas
    Marije Leeuwens – Marjanne
    Mozart “Mosh” de Waal
    Natalee Birchmeier – Alicia
    Noa MontClaire – Alicia
    Racquel Huize - Marjanne
    Raine Ramp - Rosannne
    Roxy de Groot – Marjanne
    Sterre “Starr” Berkman - Natas
    Tommie Roodenburg - Natas
    Yenthe Huize - Marjanne

    [ bericht aangepast op 12 juni 2016 - 21:15 ]


    Every villain is a hero in his own mind.

    Jelle nam een slok en dacht aan dr keer dat hij Starr bij de keel had gegrepen. Hij had er geen spijt van, maar hij wist wel dat hij het niet weer zou doen als hij de tijd kon terugdraaien.


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes

    Tommie zat net aan Lotte te denken toen ze weer met DJ bij de groep kwam staan. Hij zwaaide in een reflex naar haar, alsof ze zijn gedachten had kunnen horen. De laatste keer dat hij iemand in elkaar had geslagen was om haar geweest. Het was de enige keer dat hij haar kwaad had zien worden. Woest was ze. Cyrith had opgevangen dat Camiel haar wilde hebben – vrijwillig of niet – en Mosh en hij hadden de jongen eens goed duidelijk gemaakt dat hij met zijn fikken van Lotte af moest blijven. Pas later had hij ontdekt dat het Camiel het alleen had gezegd om Cyrith uit zijn tent te lokken, zodat die éindelijk eens achter Lotte aanging en dat Cyrith nogal overdreven had gereageerd omdat Lotte blijkbaar al eens verkracht was. Er ging een rilling door hem heen. Hij wist er niet het fijne van. Er waren de afgelopen jaren verschrikkelijke dingen gebeurd, maar over het onderwerp Ashlee was altijd gezwegen. Hij keek even naar Lotte terwijl hij een slok nam. Ze zag er bleek uit. Dacht ze nog vaak aan die dag terug dat ze verkracht was? Of waren het meerdere dagen geweest? En als het op de camping was gebeurd, hadden de andere meiden dan hetzelfde meegemaakt?
    Hij drukte de vragen weg toen Lotte zijn kant op kwam en schoot een plekje op zodat DJ en zij erbij konden zitten.

    ‘Ik wil nog wel even meedoen,’ zei Lotte toen ze de groep had rondgekeken. Ilse was verdwenen en Flynn was ook weg, waaruit ze opmaakte dat Cyrith niet alleen was. ‘Eerlijk gezegd kan ik nog wel wat slokjes gebruiken. Misschien voel ik me dan minder rot.’
    Ze wist best dat het verkeerd was om haar gevoelens met drank te doven, maar voor één keer kon het toch geen kwaad? Ze was niet van plan om helemaal dronken te worden. Ze wilde alleen gewoon even haar zorgen achter zich laten.
    Ze ging tussen Tommie en Roxy in zitten, gezien de kring iets kleiner was geworden nadat zij waren weggegaan. ‘Waar drink je voor?’
    Hij draaide zijn flesje in zijn hand rond. ‘Voor Camiels klap. Onder andere,’ voegde hij er met een scheve grijns aan toe. ‘Heb jij iemand weleens een paar meppen verkocht?’
    Lotte schudde haar hoofd en dacht even aan de ruzie waarover Tommie sprak. Dat was inderdaad wat geweest, zeg. Hoewel iedereen zijn excuses had aangeboden, had Lotte het gevoel gehad dat geen van echt er echt spijt van had gehad.


    Every villain is a hero in his own mind.

    'Ik heb nog nooit gefantaseerd over de lover van mijn vriendin,' zei Gail. 'Of vriend, voor sommigen,' voegde ze eraan toe. Ze zag Helen drinken en gniffelde. Over wie fantaseerde zij niet?


    You were born with wings. Why prefer to crawl through life?

    'Wauw, zitten er ook nog leuke kanten aan dit spel?' mompelde DJ zachtjes in zichzelf. Het bracht haar telkens weer terug naar dingen die ze uit haar geheugen wilde bannen. Ze herinnerde zich nog heel goed hoe haar eigen zus zich had vergrepen aan haar ex, toen het amper een paar dagen uit was. Francis had haar zinnen al op Ethan gezet toen hij naar Nederland was gekomen om DJ te bezoeken. Het had DJ - ondanks dat het uit was geweest - enorm gekwetst en haar band met Francis was nooit meer hetzelfde geworden. Het balanceerde altijd gevaarlijk op een randje tussen liefde en haat, met name aan Francis' kant.


    You were born with wings. Why prefer to crawl through life?

    ‘We moeten meer drinken,’ vond Lotte, ‘dan wordt het leuker. Kunnen we het niet omdraaien?’ vroeg ze met een halve grijns aan de rest. ‘Er zijn er een paar die alles opdrinken en ik heb toch ook wel dorst.’
    ‘Oh kom op, jij kunt niet beweren dat je nooit over mij fantaseert,’ plaagde Jasper. ‘Je moet wat eerlijker zijn naar jezelf.’
    Lotte pakte een leeg blikje van de grond en gooide die naar hem toe. ‘Even dimmen met dat echo van je.’ Vanuit haar ooghoeken zag ze dat Mosh een slok nam. ‘Ik bedoel, kijk hem dan. Ik denk dat je al twee flessen in je eentje op hebt.’
    ‘Je moet gewoon wat minder eerlijk zijn,’ grinnikte Tommie.
    ‘Ik ben de gek. Ik weet hoe dat hier gaat. Als ik nu ga drinken dan denkt iedereen dat ik allerlei rare fantasieën op nahoud.’
    Plotseling realiseerde zich wat Mosh’ slok inhield. Fantaseerde hij over haar? Als het om de vriendin van Flynn of Cyrith ging dan wist ze wel wie er als winnaar uit de bus kwam. Er kroop een rilling langs haar rug. Wat fantaseerde hij dan? En deed hij dat nog steeds?


    Every villain is a hero in his own mind.

    'Niet aan Francis denken Deej,' zei Ellie zachtjes, alsof ze DJs gedachten had geraden. 'Dit spel kan heel flauw zijn en confronterend, maar je moet een beetje genieten meis. Het is vakantie, je bent met je vrienden. Geniet.' Ellie glimlachte en vulde DJs beker tot het randje. 'Proost, vriendin.'
    DJ glimlachte toen ze dat laatste woord hoorde. Ellies vriendschap met Francis was ook behoorlijk verwaterd, maar met DJ was het hechter geworden.
    'En Lotte heeft ook gelijk, we moeten meer drinken bij dit spel.' Ellie gooide haar drankje achterover en knikte goedkeurend toen DJ dat ook deed.
    'Oké, volgende vraag,' zei Ellie. 'Ik heb nog nooit seksuele voorlichting gehad van mijn ouders. Gelukkig,' voegde ze eraan toe.
    Naast zich hoorde ze DJ zachtjes gniffelen. 'Mijn moeder heeft Bridget en Sjaak toen ze twee weken verkering hadden in een hoekje gedrukt en ze seksuele voorlichting gegeven. Toen ze het achteraf vertelde hebben we zo gelachen.'
    'Bij jou ook?' grijnsde Ellie.
    'Nee, goddank niet. Ik zou door de grond zijn gezakt van schaamte.' De herinnering aan vroeger maakte opnieuw dat ze moest lachen en ze realiseerde zich hoe erg ze dat gemist had. Gewoon, onbezonnen kunnen lachen en genieten van het leven. Dat deed ze soms niet genoeg.
    'Jij hebt nogal wat meegemaakt met die zussen van je.'
    'O, je moest eens weten. Ze hebben zo'n beetje alles gedaan wat God verboden heeft.'

    [ bericht aangepast op 8 juli 2016 - 20:58 ]


    You were born with wings. Why prefer to crawl through life?

    ‘Ik had best seksuele voorlichting van mijn vader willen krijgen,’ grinnikte Starr. ‘Had me hilarisch geleken.’ Ze leunde tegen Raine aan. ‘Ik denk dat hij niet eens meer weet hoe een vagina eruitziet.’
    Haar vader had nooit een vriendin gehad, er was niet eens een vrouw over de vloer geweest. Ze had zich weleens afgevraagd hoe dat kwam. Tipte niemand aan haar moeder? Of was hij spontaan gay geworden? Ze keek even geniepig naar Izzy. Dat zij spontaan een pot was geworden betekende niet dat iedereen dat zomaar werd. Haar vader gunde zich vast de tijd niet voor een vriendin. Of hij vond zichzelf te oud voor seks. Dat was nog de meest smakelijke gedachte.


    Every villain is a hero in his own mind.

    'Hilarisch? Super awkward juist!' zei Ellie. 'Het lijkt me vreselijk. Zou me geen houding hebben weten te geven.'


    You were born with wings. Why prefer to crawl through life?

    Elsa had samen met Marije meer eten gehaald voor bij het kampvuur en zat nu bij de groep met een beker bier in haar hand. Het was interessant hoeveel geheimen met dit spel aan het licht kwamen, maar ze voelde zich er vrij ongemakkelijk onder. Sommige vragen gingen ver over acceptabele grenzen. Het was misschien al erg genoeg als ze gênante feiten over haar broertjes en zusje te weten zou komen, maar wat er net was gebeurd zat haar al helemaal niet lekker. Ze probeerde haarzelf te vermannen en nam een kleine slok van haar drankje. Seksuele voorlichting had ze nog wel gehad, ook zeker vóór haar jongere broertjes en zusje. Ze keek de groep rond. Ilse was al weg; misschien was ze aan het kijken hoe het met Cyrith ging.

    Christina was niet meteen bij de groep gaan zitten en had eerst nog een rondje gelopen op het terrein. Ze was blij dat ze gekomen was. Lotte was gelukkig aangenaam verrast om haar te zien. Ze hadden wat bijgepraat over het afgelopen jaar, hoewel ze wist dat er nog veel meer te vertellen was. Christina had het strand bekeken en besloot dat ze wel genoeg rond had gelopen. Ze liep naar het kampvuur waar ze een grote groep zag zitten. Ze zaten veelal te lachen en Christina zag Lotte er ook bij zitten. Toen ze dichterbij kwam, merkte ze echter op dat de sfeer niet geheel prettig was. Iets aan Lotte's houding was gespannen. Christina probeerde via oogcontact aan haar te vragen of alles oke was.


    ''Laughter is timeless. Imagination has no age. And dreams are forever'' - Walt Disney

    Amgel nam een slokj. Ze as het einige meisje in een gezin vol jongens en haar vader had er eens, heel ongemakkelijk, iets over gezegd. Hij wilde haar natuurlijk op haar menstruatie voorbereiden en ze had gemerkt dat hij al tijden lamg tampons in huis had voordat ze die ook daadwerkelijk nodig had. Gelukkig was dat het enige moment in haar leven geweest dat haar vader haar dat had aangedaan, ook al bedoelde hij het goed. Haar broers hadden haar tenminste met rust gelaten. Behalve Daisy misschien.
    Angel zag dat Flynnnog niet terug was en vroeg zich af wat hij aan het doen was. Zou er iets zijn met Cyrith?


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes

    'Ik heb me nog nooit aangetrokken gevoeld tot iemand die minstens tien jaar ouder is dan ik,' besloot Marije toen het tijd was voor een nieuwe vraag.


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    'Ik heb wel een keer een mega grote crush gehad op mijn geschiedenisleraar van de middelbare school. Telt dat ook?' grijnsde DJ.


    You were born with wings. Why prefer to crawl through life?

    Lotte knikte even naar haar vriendin om te laten weten dat ze wel oké was. Ze hoopte niet dat iedereen straks die bezorgde blik zou aannemen.
    'Doe je ook mee?'


    'Ik geloof er echt niets van,' antwoordde Starr. 'Hollywood barst van de fucking lekkere acteurs. Kijk jij alleen tekenfilms ofzo?'


    Every villain is a hero in his own mind.

    'Uiteraard,' grinnikte Marije. Ze besloot niet op Starr te reageren. In de loop van de tijd en voornamelijk door Ilse's niet al te positieve verhalen over Lotte's zusje had Marije ontdekt dat Starr nu eenmaal veroordelend, direct en ontzettend ontactisch was. Zo'n opmerking als deze was niet persoonlijk en dus leek het Marije het beste om er niet verder op in te gaan.

    [ bericht aangepast op 11 juli 2016 - 17:11 ]


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    Christina glimlachte en knikte naar haar vriendin. Als Lotte nu ergens mee zat, wilde ze er duidelijk op dit moment er niet over hebben.
    'Mooie kans om de rest goed te leren kennen,' zei Christina terwijl ze erbij ging zitten. 'Hallo,' zei ze tegen de rest van de groep, ietwat onzeker. 'Ik ben Christina.'


    ''Laughter is timeless. Imagination has no age. And dreams are forever'' - Walt Disney