• Personages
    Alienna Roderiquez – Natas
    Angel Wings – Alicia
    Bertha “Izzy” van Zalen-Gotha – Alicia
    Bobbi Hoekstra - Natas
    Cecila Roderiquez – Marjanne
    Christina Blender - Marieke
    Cyrith Evans – Natas
    Daan Leeuwens
    Donna Jo “DJ” Gates – Rosanne
    Ellie de Vries - Rosanne
    Elsa Leeuwens – Marieke
    Flynn Aegean – Alicia
    Gail Lommers - Rosanne
    Helen Beekman - Rosanne
    Ilse Keuring – Marjanne
    James van Eck - Natas
    Jan "Slater " Roodenburg - Natas
    Jasper Gates - Natas
    Jelle Wings – Alicia
    Johan Leeuwens – Marjanne
    Joshua MontClaire – Marjanne
    Lee Broadsword – Natas
    Lotte Berkman - Natas
    Marije Leeuwens – Marjanne
    Mozart “Mosh” de Waal
    Natalee Birchmeier – Alicia
    Noa MontClaire – Alicia
    Racquel Huize - Marjanne
    Raine Ramp - Rosannne
    Roxy de Groot – Marjanne
    Sterre “Starr” Berkman - Natas
    Tommie Roodenburg - Natas
    Yenthe Huize - Marjanne

    [ bericht aangepast op 12 juni 2016 - 21:15 ]


    Every villain is a hero in his own mind.

    Helen keek om zich heen. Ze had een nieuwe, sexy bikini gekocht en wilde daar nu graag mee pronken. Zo'n geweldig lichaam had ze niet gekregen door maar op de bank te zitten.
    'Hallo lekker stuk.' Ze grijnsde breed naar een knappe jongen die voor zijn caravan zat. 'Wie mag jij zijn?'


    You were born with wings. Why prefer to crawl through life?

    DJ slenterde - nadat ze alle koffers had uitgepakt - een beetje doelloos over de camping, niet wetend naar wie ze toe moest gaan. Ze had geen flauw idee waar Jasper naar toe was gegaan en wist zelf eigenlijk niet of ze wel zo'n behoefte had om met iemand te praten. Dan moest ze weer vertellen hoe het met haar ging, en dat was wel het laatste dat ze wilde. Ze was ook nog steeds pissig op Helen, die haar en haar geweten maar niet met rust liet. Ze klom een heuveltje op, waar ze een mooi uitzicht had op de camping en het meer. Een beetje afwezig staarde ze naar haar vrienden, die bij hun tenten met elkaar bij praatten en elkaar vertelden over hun levens, hun werk, hun idealen. Het leven stond op bepaalde punten stil, maar toch raasde het als een trein voorbij. Alsof je een dierbare had verloren, die je al zo lang moest missen, maar wat toch nog als gisteren voelde. DJ wist dat ze zelf die persoon was. Dat ze zichzelf gaandeweg een beetje kwijt was geraakt. Soms vroeg ze zich af wie ze eigenlijk nog echt was. Wanneer was ze echt? Oprecht? Ze wist het niet. Er was twee jaar geleden iets in haar gestorven, en dat zou ze nooit meer terug krijgen. Ze kon het niet specifiek benoemen, maar dat er iets miste was haar pijnlijk duidelijk. Haar blik dwaalde af naar Lotte en Jelle, Cyrith en Ilse, Angel en Flynn, Marije en haar familie.. DJ was blij dat het op het eerste gezicht redelijk goed leek te gaan met de meesten, al wist ze dat niemand ooit werkelijk zei wat hij of zij voelde. Dan moest je namelijk eerlijk tegen jezelf zijn. En dat was de moeilijkste strijd die je met jezelf aan kon gaan.


    You were born with wings. Why prefer to crawl through life?

    'Gevlogen,' antwoordde Jelle. Het was een kort antwoord, maarhij bdoelde he zeker niet bot. hij wilde Lotte eigenlijk naar haar stage vragen, maa besefte zich toen dat Natalee er waarschijnlijk maar de helft van begreep.
    Hij keek haar vragend aan, maar ze antwoordde al in het Engels voor hij een vraag had kunnen stellen.
    'Mijn Nederlands is niet supergewekdig, maar praat lekker bij, joh!' zei ze en kneep Jelle in zijn schouder. 'Ik moet immers nog een hoop namen gaan leren.'
    Ze liep verder met en zwierig gebaar van haar roodgevrfde haren die met gelgekleurde elastiekjes en veiligheidsspelden bijeen gehouden werden.


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes

    Flynn had naar Mosh willen lopen, om hem te vragen of hij nog extra haringen had voor de tent, maar zag hem in een omhelzing met Noa staan. Dat leek hem een goed teken. Hij had Mosh onderweg nauwelijks tot niet over Noa horen praten en had zich afgevraagd of dat wel een goed teken was. Toen hij ooit op Lotte verliefd was, had hij zijn mond nooit kunnen houden als het om haar ging. Flynn begreep daarbij wel dat ze allemaal ouder waren geworden en hoe gek het ook klonk, dat gold ook voor Mosh.
    Omdat hij niet verwachtte dat de tent gauw zou wegwaaien - de vier hoeken hadden in ieder geval ren haring - liet hij zich naast Johan in het gras zakken. Ze waren elkaar na hun laatste gezamenlijke vakantie nogal uit het oog verloren en Flynn vroeg hem hoe het nu met hem was.


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes

    James had de jonge vrouw allang gezien vanachter zijn zonnebril, maar hij had niet verwacht dat ze naar hem toe zou komen. Ze was nogal een schoonheid en de meesten daarvan zochten niet de aandacht een boekenwurm als hij.
    ‘Hé, hallo.’ Hij glimlachte. ‘Ik ben James. En jij?’


    Every villain is a hero in his own mind.

    'Helen. Helen Beekman. Aangenaam.' Ze ging onuitgenodigd op de vrije stoel naast hem zitten en sloeg haar lange benen over elkaar. 'Zeg eens James, wat lees je?' Ze keek hem nieuwsgierig aan en liet haar blik ongegeneerd over hem heen glijden. Hij had iets dat haar interesse wekte. En niet alleen dat.

    [ bericht aangepast op 31 mei 2016 - 20:43 ]


    You were born with wings. Why prefer to crawl through life?

    'Nou nou. Helen heeft haar eerste aas al aan het haakje gehangen zie ik.' Gail keek hoofdschuddend naar haar vriendin. 'Of jij soms ook al?' vroeg ze aan Bobbi. 'Jullie zijn wat dat betreft precies hetzelfde. Hoe meer jongens hoe beter, toch?'


    You were born with wings. Why prefer to crawl through life?

    Jasper zag Tommie en Lee samen met Lotte het terrein op komen. Sinds de bruiloft had hij hen alle drie niet meer gezien. Hij draaide de dop van het luchtbed dat hij aan het oppompen was dicht, raapte zijn stok op en stapte op hen af. Jelle was hem voor en hield Lotte in de praat, maar de woordwisseling tussen hem en zijn twee vrienden bleek kort, want ze sleepten hun bagage het veld op.
    ‘Hé man!’ grijnsde Tommie toen ze elkaar voorbij de meeste tenten ontmoetten. Hij wierp zich vol enthousiasme om Jaspers nek, blijkbaar vergeten dat hij er niet meer zo stabiel bij stond als vroeger. Jasper leunde zwaar op zijn stok en zijn been brandde, maar hij hield zijn gezicht in plooi en hoopte dat ze het niet zagen. Hij vond het fijn dat Tommie zijn handicap vergeten was, want hij werd er al genoeg mee geconfronteerd.
    ‘Hoe is het met deze getrouwde man. Mat Deej je al nachten af?’ Hij bewoog met zijn wenkbrauwen op en neer.
    ‘Nou, je wilt het niet weten,’ zei Jasper met een flauwe grijns, hoewel het een enigszins pijnlijke vraag was. In alle eerlijkheid moest hij bekennen dat hun seksleven niet was wat hij verwacht had, maar dat ging Tommie geen zak aan. Dat kwam vast wel, mettertijd. Ze moesten nog even zoeken naar wat ze prettig vonden, gezien zijn eigen manke poot en DJ’s… ongemakken.
    ‘Nee, dat wil ik inderdaad niet,’ grinnikte Tommie. Hij sloeg een arm om Lee heen. ‘Wij zijn hier immers de enige vrijgezelletjes.’
    ‘Dan zul je wel een top vakantie krijgen. Mijn gloednieuwe buurvrouw weet volgens mij niet wat ze met haar hormonen aan moet.’
    ‘Je buurvrouw?’ vroeg Lee verbaasd.
    ‘Is ze lekker?’ vulde Tommie aan, alsof dat het enige was wat uitmaakte.
    ‘Misschien, als het je smaak is.’
    ‘Nou, jij weet best wat mijn smaak is.’
    Jasper keek even over zijn schouder en zag Helen bij een caravan staan. Bij een onbekende jongen – blijkbaar was ze weer op jacht. Hij hoopte dat ze eens slaagde, want het werd langzamerhand echt frustrerend. Hij keerde zijn gezicht weer naar zijn vrienden voordat Helen zag dat hij naar haar keek en realiseerde zich dat hij helemaal niet zo goed wist op wat voor types Tommie viel. Als ze maar spontaan waren. Nou, dat was ze.
    ‘Volgens mij wil ze elk luchtbed hier proberen,’ antwoordde Jasper, ‘ongeacht wat er bovenop ligt.’
    ‘Ah, je hebt het over Helen.’ Eindelijk viel het kwartje bij Tommie. Hij oogde ietwat teleurgesteld. ‘Nah, bedankt. Maar ze heeft de tent dus naast jullie neergezet? Ik wacht echt nog op het moment dat ze je tent binnenkruipt. Ze is wel een beetje creepy, hoor.’
    ‘Je vindt dat al creepy?’ Jasper kneep zijn ogen samen. ‘Ze heeft het huis naast ons gekocht. Wat denk je daarvan?’
    Tommie staarde hem een fractie van een seconden aan. Toen hij blijkbaar inzag dat hij het meende, schoot hij in de lach. ‘Dat meen je niet! Nou, een volhouder is het wel, zeg!’ Hij veegde langs zijn vochtig geworden ogen. ‘Ze spoort echt niet.’
    ‘Nee, inderdaad,’ gromde Jasper, die er helemaal niet om kon lachen. Hij vond het eerlijk gezegd nogal verontrustend. Hij had al eens gezien waartoe iemand in staat was die de man niet kreeg die ze wilde hebben. Zowel zijn verminkte lijf als DJ’s angstaanvallen en littekens waren daar het bewijs van. En het was nota bene Helens nichtje geweest. Hetzelfde bloed stroomde door haar aderen…


    Every villain is a hero in his own mind.

    ‘Oh nee, dat is niet waar,’ antwoordde Bobbi. ‘Meer is niet altijd beter. Ik ben soms best een tijdje tevreden met dezelfde, als hij goed is. Of zij, natuurlijk.’
    Uiteraard had ze het kampeerveld al rondgekeken en er waren best wat mensen die haar aandacht trokken en die ze beter wilde leren kennen.
    ‘En waar is jouw liefie? Ik dacht dat je niet kon wachten om hem te zien, maar ik heb die brute wagen van ze al op de parkeerplaats zien staan.’


    Every villain is a hero in his own mind.

    James prentte het bladzijdenummer in zijn hoofd, sloeg het boek dicht en draaide de kaft naar haar toe. 'De laatste mijl, van David Baldacci.'
    De titel was nogal onleesbaar, dus het opnoemen was niet geheel overbodig. Hij las niet zo heel veel, maar tijdens zij vakantie vond hij het wel lekker. Hij was naar de bibliotheek gegaan en had daar de actuele top tien aan thrillers meegenomen. Dat moest wel genoeg zijn, hij wilde niet alleen maar lezen.
    'Houd jij een beetje van lezen, Helen?' Hij keek haar geïnteresseerd aan. Hij was wel benieuwd. Ze oogde als iemand die niet bijster intelligent was, ondanks dat hij zijn eigen vooroordelen veroordeelde.


    Every villain is a hero in his own mind.

    'Soms moet je het beste moment voor het laatst bewaren,' antwoordde Gail. 'Daar sta ik toch een beetje van te kijken. Ik denk niet dat Helen het ooit erg lang met iemand uit kan houden.'

    --

    'Ja, ik houd wel van lezen. Cosmopolitan, Grazia, Linda...' Ze grijnsde en schudde toen haar hoofd. 'Ik houd niet echt van boeken lezen nee. Nooit echt een hobby geweest. Mijn interesses lagen.. elders.' Haar ogen twinkelden ondeugend.

    [ bericht aangepast op 31 mei 2016 - 21:19 ]


    You were born with wings. Why prefer to crawl through life?

    'Ze moet gewoon een vent vinden met een vrije geest. Een open relatie, weet je wel. Ik weet ook niet of ik me aan één iemand wil binden. Dat wordt op den duur toch saai, weet je. Het is niet zonder reden dat weet ik hoeveel relaties op de klippen lopen.'


    De twinkeling in haar ogen ontging hem niet. Hij werd er wel nieuwsgierig van. 'Vertel?'


    Every villain is a hero in his own mind.

    'Leuke meid,' vond Lotte. Ze had niet geweten dat Izzy op vrouwen viel, maar het verbaasde haar niet helemaal. Ze richtte haar blik weer tot Jelle. 'Je ziet er goed uit.'
    Ze meende het. Ze had hem de afgelopen jaren langzaam uit zijn schulp zien kruipen en hoewel hij nooit in het middelpunt van de aandacht zou willen staan, vluchtte hij niet meer voor anderen weg. En nu hij een relatie met Alienna had die toch alweer een jaar standhield, geloofde ze ook dat dat hem iets meer zekerheid gaf.
    'Hoe gaat het met je opleiding? Zit je al in je laatste jaar?'


    Every villain is a hero in his own mind.

    'Ik ken haar ook nog niet zo goed,' gaf Jelle toe voor hij antwoord gaf op haar vraag. 'Nee, ik ben toe aan het derde, maar het is erg leuk.'
    Hij vond het niet ontzettend fijn om over zichzelf te praten, maar nu hij samen met Alienna was, had hij geleerd en gemerkt dat het wel meeviel hoe moeilijk en vervelend het was.
    'Jij bent hier al een tijdje geweest, hè?' vroeg hij belangstellend en ook een beetje met de intentie om het onderwerp van hem af te leiden. Hij vond het leuk om Lotte te horen praten. Hoewel hij het eerst nooit leuk had gevonden, had haar aandacht hem wel wat geholpen om zichzelf een beetje terug te vinden.

    [ bericht aangepast op 31 mei 2016 - 23:24 ]


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes

    'Het leven is veel te leuk,' zei Helen. 'Mijn interesses liggen bij leuke feestjes. Hapjes eten met vrienden. Leuke jongens. Beetje zoals jij misschien wel,' zei ze grijnzend. 'Ik wil van het leven proeven. Genieten. Op alle fronten.'

    --

    'Zelfs een open relatie zou Helen waarschijnlijk vervelen,' zei Gail. 'Ze weet gewoon niet wat ze wil. Niemand kan haar lang genoeg boeien. Behalve één persoon misschien dan.' Ze rolde haar ogen. 'Maar nee. Misschien wordt het tijd dat ze eens volwassen wordt.'

    [ bericht aangepast op 31 mei 2016 - 23:32 ]


    You were born with wings. Why prefer to crawl through life?