• Ik ben al een tijdje voor school bezig over het naamletter-effect, en binnenkort moet ik er ook een presentatie over houden. Ik vind het heel interessant en daarom dat ik het onderwerp koos. Het naamletter-effect is eigenlijk dat je plaatsen/namen/beroepen/... en noem maar op, onbewust leuker gaat vinden als deze de letters van je naam bevatten. Zo is er meer kans dat Kelly een kapster zal zijn, dat Bart in Brussel woont en dat Nikki voor een grote pot Nutella zal gaan. Zoals je merkt zal het vaak gaan over de initialen. Dit heeft allemaal redenen, een voorbeeld is dat we dingen die van ons zijn, leuker gaan vinden. Maar mijn bedoeling van dit topic is niet om het helemaal te gaan uitleggen want ik kan er lang over praten. Maar kunnen jullie dit effect in je eigen leven vinden? Begint de plaats waar jullie wonen, iets wat jullie erg leuk vinden, je vriendje/vriendinnetje,... met dezelfde letter als jou voor- en/of achternaam?

    Ik was eens benieuwd! (:


    I wanna be a wizard!

    Ik merk het niet echt bij mij, behalve dat mijn vriend Marijn heet en ik Marlies I guess. Verder beginnen de belangrijkste/leukste dingen in mijn leven niet met een M..


    If a writer falls in love with you, you can never die

    Ik heet Femke, maar ik kan nu niet zo 1,2,3 een woord bedenken wat ik vaak koop wat met een F begint ofoz


    And don't forget, Elvendork! It's unisex!

    Ik ken niks wat ik leuk vind of iets dergelijks wat begint met een C.


    Si Deus me Relinquit, ego deum relinquo.

    Nou, ik woon in Nederland, dus dat klopt. :")

    Maar verder weet ik niet echt iets te bedenken. ;o


    Every villain is a hero in his own mind.

    Nope, geen idee. Ik hou ook niet zo van Nutella, haha. Wel een beetje, maar dat is niet waarvoor ik zou gaan.

    [ bericht aangepast op 20 mei 2016 - 19:34 ]


    Your make-up is terrible

    Haha, ikzelf eerlijk gezegd ook niet. Ik heb ook een onderzoek gedaan op mijn school en uit die enquête bleek het ook niet te kloppen. Maar blijkbaar zijn er wel bewijzen dat het bestaat volgens onderzoeken met véél meer respondenten.


    I wanna be a wizard!

    Met een A heb ik ook niet echt wat.. xd


    Pretty is just a pretty word.

    Inge - internet. Jep, dat klopt. :Y)


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Square schreef:
    Inge - internet. Jep, dat klopt. :Y)


    Hahahaha, zo kan het natuurlijk ook!


    I wanna be a wizard!

    Ik heet Charlotte en ik hou heel erg van chocolade :Y)
    Interessant onderwerp voor een onderzoek! (:


    "Take my advice; I don't use it anyway."

    Ilke... Klaarblijkelijk ben ik voorbestemd voor een naam met een M want de meeste leuke zaken in mijn leven beginnen met een M...


    Nowadays we all cry in colours of silver and gold.

    Nienya schreef:
    Ilke... Klaarblijkelijk ben ik voorbestemd voor een naam met een M want de meeste leuke zaken in mijn leven beginnen met een M...


    Haha, misschien begint je achternaam met een M? :')


    I wanna be a wizard!

    Ik kan werkelijk niets met een W bedenken dat echt bij me past haha.


    "A good book is always good, no matter how many times you've read it."

    Ik heet Romi en wil heel graag naar Rome ooit, maar dat is ook het enige waar ik aan kan denken (: Oh, ik hou ook heel erg van de Romeinse cultuur :') Dat is het wel denk ik. Misschien dat ik nog iets kan verzinnen als ik er iets beter over nadenk.


    If you can't remember my name, just say 'chocolate' and I'll turn around.

    Lisanne en ik vind Les Misérables wel tellen voor de L :Y) En ik ben liefhebber van Latijn? Lezen?
    Verder kan ik niet echt iets bedenken :')


    Un rêve peut mourir mais on n'enterre jamais l'avenir.