• Oi, how ya doin' mate?

    Zoals sommige misschien weten, loop ik stage in Ierland voor zes weken. Ik heb de eerste vijf dagen er nu op zitten en ik dacht: laat ik alle rare Ierse gewoontes eens delen met Quizlet, want ja, waarom niet. ;') Daarnaast ga ik in dit topic mijn belevenissen zetten in Ierland, want ik moet het toch kwijt;p

    - Ieren zeggen tegen iedereen op straat: Hey, how ya doin'? Ik probeer nog steeds uit te vinden wat ik hierop moet antwoorden. Ik heb het gevraagd aan de Ieren waar ik mee in huis leef en zij zeiden dat 'Granted, you?' het beste is. Dit vergeet ik nog steeds telkens als iemand me begroet.

    - Ieren eten mega veel. Echt mega veel. Vandaar de titel van dit topic, want het zijn echt hobbits qua voedsel. Na een mega Iers ontbijt, eten ze om 10 uur weer en in de lunch eten ze weer mega veel. Dan eten ze om 15 uur weer en bij het avondeten is er ook weer mega veel(terwijl ik nog vol zit van het ontbijt;') ). Na het avondeten is het popcorn tijd. Een bak popcorn en een koekje kan er prima in. (Dit is ook echt direct na het eten. Ze zetten hun bord weg en pakken de popcorn). Een ijsje daarna en chips. Allemaal prima! Ze eten letterlijk de hele dag door. Van de vijf dagen, heb ik nog maar een keer mijn avondeten op kunnen krijgen.



    - Ik heb nog geen enkele "dikke" Ier gezien. Dat is het meest wonderlijke van alles. Hoeveel ze ook eten, ze blijven dun. Geef mij ook die genen?!

    - Naast eten gaat bier er ook prima in. Maar wel in die echte glazen. Hobbits..



    - Hoe je met een Iers accent moet praten? Praat in een soort raar Duits accent en laat de helft van de woorden en letters achterwegen. Tada! Je hebt een Iers accent. (Bijvoorbeeld: Photo= fo-o, Gowran(plaats waar ik ben)= Gowa, Shower= Shaur)

    - Hoe je Iers moet praten? Waarom zou je? De Ieren praten zelf ook geen Iers. Als ze school hebben afgerond, hoeven ze nooit meer Iers te praten of te schrijven (op kleine dorpjes hier en daar na). Dit neemt niet weg dat alle borden in Ierland in het Iers staan en daarna de Engelse vertaling er staat.

    - Op alle producten staat "Made in Ireland"/"Real Irish ..."/ "Typical Irish". ALLES IS IERS!

    - Witte bonen in tomatensaus is hun leven. Ze eten het zowat bij elke maaltijd en het zou mij niet verbazen als ze het zelfs als snack eten soms.

    - Ze kunnen mijn naam niet uitspreken zonder R. Volgens hun heet ik Fermke in plaats van Femke. Geen idee waar die R ooit vandaan is gekomen, maar ze zeggen het allemaal.

    - "Granted" is hun lijfspreuk. Als je ze vraagt of ze thee willen, zeggen ze "Granted". Ze willen dan geen thee.

    - Ieren rijden mega hard. En links. Ik ben al drie keer bijna aangereden door iemand die 120 reed op een 50 weg.

    - De meeste gebouwen uit deze omgeving zijn gebouwd in 1100. Dat is extreem oud voor iemand die uit de Flevopolder komt. De polder zelf is pas 74 jaar bewoond...

    - Ze spelen hier Hurling en dat is mega cool. Het is een Ierse sport wat een beetje op Hockey, rugby, lacrosse en moord lijkt.



    - Ze doen hier ook fanatiek aan rugby.

    - Ondanks dat ze de meest ruige sporten ooit spelen, zijn het de liefste mensen die je je maar kan voorstellen. Ze zijn heel open en vriendelijk.

    Nou dat is het voor nu. Zijn jullie ooit in Ierland geweest? Viel jou dit soort dingen ook op?

    Well, See ya!

    [ bericht aangepast op 30 mei 2016 - 9:04 ]


    And don't forget, Elvendork! It's unisex!

    Haha ja gekke Ieren. Ik ben in Dublin geweest en sommige van de dingen die je zegt herken ik echt heel erg. Daarnaast doet het heel erg aan Schotland denken, waar ik een half jaar heb gewoond. Ze zijn nogal overeenkomstig vind ik


    Zij zingen, nijgen naar elkaar en kussen, geenszins om liefde, maar om de sublieme momenten en het sentiment daartussen.

    Ik ga aankomende zomer hopelijk naar Dublin! *O*
    Heb er héél veel zin in, vooral nu ik jou zo hoor.

    Klinkt wel vet leuk Femke, geniet er nog maar van! ^^


    Deep inside, I've never felt alive

    Haha klinkt als een geweldige tijd daar!
    Ik vind Iers echt een superleuk accent. Hoop dat ik er ook nog een keer naartoe ga. ^^

    Het is inderdaad geweldig hier^^ Heel leuk^^

    Nog twee dingen: Black pudding smaakt een beetje naar een uitgedroogde frikandel en de bedden zijn te kort: Mijn voeten steken uit.


    And don't forget, Elvendork! It's unisex!

    Haahhahaahh en moord :'D
    Echt geweldig XD


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Gilderoy schreef:
    Haahhahaahh en moord :'D
    Echt geweldig XD


    Vroeg me al af wanneer iemand het zou opvallen;p het is wel waar tho. En zelfs 3jarigen spelen hethahahah


    And don't forget, Elvendork! It's unisex!

    Leuk! Jaloers, hoor. Ik ben nog nooit in Ierland geweest, maar het lijkt me heel gaaf! Iedereen zei tijdens mijn stage altijd tegen me dat het in Ierland alleen maar regende (en ik zat in Londen, waar het al voortdurend regende). Sommige dingen doen me ook heel erg aan Engeland denken.


    Take risks and conquer your fears.

    Ik ben jaloers hoor! Ierland is zo mooi! Ik wilde er zelf ook wel op stage, maar ben te watterig ...


    Hard Work. Good-hearted. Loyalty. And Fair Play: I'm a Hufflepuff In Every Single Way.

    Hahha, klinkt echt leuk! Ierland lijkt me sowieso al geweldig!
    Oeh, die sport klinkt interessant haha

    Geniet maar lekker van de Ieren, het land en gewoon alles -vooral het bier? huh, wat?-


    kip is lekker daarom heet ik drumstick

    GiIderoy schreef:
    (...)

    Vroeg me al af wanneer iemand het zou opvallen;p het is wel waar tho. En zelfs 3jarigen spelen hethahahah


    Hahahaahaahah :'D
    Geef als je terug bent een korte cursus hoe je met iers accent moet praten :P


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Klinkt super leuk! Ierland staat ook nog echt op mijn lijstje van landen die ik wil bezoeken.


    "Ignite, my love. Ignite."

    Corday schreef:
    Leuk! Jaloers, hoor. Ik ben nog nooit in Ierland geweest, maar het lijkt me heel gaaf! Iedereen zei tijdens mijn stage altijd tegen me dat het in Ierland alleen maar regende (en ik zat in Londen, waar het al voortdurend regende). Sommige dingen doen me ook heel erg aan Engeland denken.


    Ik heb nog geen regen gezien. Volgens de Ieren heb ik het weer meegenomen;p geen idee waar vandaan, maar goed:')

    En thanks iedereen! Ik geniet er zeker van^^ het is prachtig hier en er zijn zo veel heuvels!!

    @Froukje hahaha ik weet niet of ik het na kan doen hoor:')


    And don't forget, Elvendork! It's unisex!

    "Granted" is hun lijfspreuk. Als je ze vraagt of ze thee willen, zeggen ze "Granted". Ze willen dan geen thee.

    Geweldig ahaha


    tya

    GiIderoy schreef:
    (...)

    Ik heb nog geen regen gezien. Volgens de Ieren heb ik het weer meegenomen;p geen idee waar vandaan, maar goed:')

    En thanks iedereen! Ik geniet er zeker van^^ het is prachtig hier en er zijn zo veel heuvels!!

    @Froukje hahaha ik weet niet of ik het na kan doen hoor:')


    Neem je het op :p *O*


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    - "Granted" is hun lijfspreuk. Als je ze vraagt of ze thee willen, zeggen ze "Granted". Ze willen dan geen thee.


    - Ze spelen hier Hurling en dat is mega cool. Het is een Ierse sport wat een beetje op Hockey, rugby, lacrosse en moord lijkt.


    I lol'd :'D


    “The heart is an arrow. It demands to aim true."