• Ja. Dat dus. (cat)

    Ik ben 1.85 lang en heb benen van over een meter. Hoewel dat ontzettend mooi is, is het ook heel lastig. Van alle broeken is er misschien 10% wat ik echt leuk vind, en van die 10% is misschien 2% lang genoeg. En als ik dan eindelijk een broek heb gevonden die lang genoeg is kom ik bij het volgende probleem aan. Te groot of te klein. Vaak te klein bij de heupen en billen maar veel te groot in de taille. Ik ben de afgelopen maand al wel 10 keer wezen shoppen maar ik ben nog steeds niet succesvol geweest. Ik probeer het altijd maar uit te stellen en hopen dat mijn broeken het nog ietsje langer volhouden, vooral mijn favo's; de zwarten. Toch waren de gaten nu zichtbaar en moet ik met pijn in mijn hart afscheid nemen van m'n lieve pants. Nu toch maar heel Wehkamp door gespit en 5 broeken/jeggings besteld die misschien passen. Duimen nu! Als er ook maar eentje past noem ik het een win.

    Door deze struggle vroeg ik me af, wat voor kleding vind jij het gruwelijkst om te kopen?

    [ bericht aangepast op 1 juni 2016 - 22:29 ]


    The truth is out there.

    Waardeloos! Mijn zusje en moeder zijn ook zo lang en die hebben ook altijd dezelfde problemen. Ik duim voor je dat ze allemaal passen (:

    Zelf heb ik een hekel aan shirts kopen. Gewoon, normale t-shirts. Bij de dames afdeling zijn ze altijd heel aansluitend, met een lage hals, met kant, met een vage print, met een open rug, met mini mouwtjes, met strikjes of wat dan ook. Een gewoon lekker zittend t-shirt is bijna niet te vinden. Wél op de herenafdeling. Daar kan ik dan ook goed slagen!


    Normaal is het gemiddelde van alle afwijkingen

    Ah, ja, de broekenstruggle. Ik ben zelf 1.83 en heb ook benen van over een meter (1.09 om precies te zijn. :')) en kan bijna nooit broeken vinden die de goed passen. En als ik dan eenmaal een broek heb gevonden die lang genoeg is is hij veel te wijd. :')


    -

    Khal schreef:
    Waardeloos! Mijn zusje en moeder zijn ook zo lang en die hebben ook altijd dezelfde problemen. Ik duim voor je dat ze allemaal passen (:

    Zelf heb ik een hekel aan shirts kopen. Gewoon, normale t-shirts. Bij de dames afdeling zijn ze altijd heel aansluitend, met een lage hals, met kant, met een vage print, met een open rug, met mini mouwtjes, met strikjes of wat dan ook. Een gewoon lekker zittend t-shirt is bijna niet te vinden. Wél op de herenafdeling. Daar kan ik dan ook goed slagen!


    Als ze allemaal passen ga ik ook wel gillen. Ik heb denk ik niet het geld om ze allemaal te houden. :'D

    En ja snap ik! Ik vind het ook altijd heel lastig om goed te slagen voor shirtjes. Vooral ook weer met lengte. Ik denk dat ik jou ook eens op ga volgen en rond ga snorren op de herenafdeling. Goede tip!

    Cyclone schreef:
    Ah, ja, de broekenstruggle. Ik ben zelf 1.83 en heb ook benen van over een meter (1.09 om precies te zijn. :')) en kan bijna nooit broeken vinden die de goed passen. En als ik dan eenmaal een broek heb gevonden die lang genoeg is is hij veel te wijd. :')


    Hahaa. Precies die struggle inderdaad! Ik wil ook graag als basisbroeken gewoon hele strakke skinny jeans hebben die ook bij m'n onderbenen mooi aansluiten, dat is ook nogal een opgave kennelijk. :'D

    [ bericht aangepast op 1 juni 2016 - 22:33 ]


    The truth is out there.

    Ik ben niet zo lang, maar heb wel altijd de problemen dat hij strak zit bij mijn bovenbenen en kont, maar dat hij veel te wijd is aan de bovenkant. Soms vraag ik me af of ze vergeten dat ze broeken maken voor vrouwen.


    Your make-up is terrible

    Ah, wat vervelend, Veerle. Ik hoop dat iets geschiktst tussen zit!
    Ook broeken. Ik zit met het probleem dat ik best wel brede heupen heb, evenals mijn bovenbenen, maar na mijn heupen krijg ik weer een slanke taille. Ik lief skinny jeans, maar die staan mij vaak niet omdat je dan twee vlezen boven mijn knieën heel duidelijk ziet -.-"
    Dus, nog meer lopen, fietsen, zodat het misschien iets meer in verhouding komt door spieren, maar ik ben er bang voor.


    Deep inside, I've never felt alive

    Pff, dat klinkt extreem frustrerend. Ik zal met je mee duimen! ^^

    Ik ben überhaupt gewoon op geen enkele manier fan van winkelen als het om kleding gaat (ik zie vooral altijd op tegen te behulpzaam winkelpersoneel, al weet ik dat het ook maar hun baan is), maar ik denk dat ik schoenen toch meestal het vervelendst vind. Ik heb maat 41/42 en dat is bij vrouwen echt het maximum in de meeste winkels. Als er nog rekken zijn, zijn ze meestal erg beperkt. Ik draag niet graag hakken, dus daarmee valt ook nog eens een gigantische hoeveelheid opties af, en ik wil het liefst iets wat wel goed loopt, maar er ook weer niet uitziet alsof ik het van mijn oma heb gestolen. Dat schijnt een heel lastige balans te zijn, of ik ben gewoon de enige met deze criteria, want schoenenmakers bieden me niet veel keuze. :x


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Flazeda schreef:
    Ik ben niet zo lang, maar heb wel altijd de problemen dat hij strak zit bij mijn bovenbenen en kont, maar dat hij veel te wijd is aan de bovenkant. Soms vraag ik me af of ze vergeten dat ze broeken maken voor vrouwen.


    Ja ben ik het ook mee eens! Het enige dat nog enigszins kan helpen is broeken met veel stretch. Maarja probeer daar dan maar weer eens eentje te vinden die niet lubbert na twee uur dragen. :')

    Posthuma schreef:
    Ah, wat vervelend, Veerle. Ik hoop dat iets geschiktst tussen zit!
    Ook broeken. Ik zit met het probleem dat ik best wel brede heupen heb, evenals mijn bovenbenen, maar na mijn heupen krijg ik weer een slanke taille. Ik lief skinny jeans, maar die staan mij vaak niet omdat je dan twee vlezen boven mijn knieën heel duidelijk ziet -.-"
    Dus, nog meer lopen, fietsen, zodat het misschien iets meer in verhouding komt door spieren, maar ik ben er bang voor.


    Ik ken je probleem. Die bovenbeenstruggles ken ik ook wel haha. Ik los het vaak op door veel langere shirts te dragen, of een sjaal die ik lang laat hangen. Liefde voor skinny jeans though, zit gewoon zo lekker!


    The truth is out there.

    Ik vind het erg lastig om een mooi jurkje te vinden, eigenlijk.

    Ze lijken altijd ergens wel fout te zitten haha :').


    soul made of stardust and chaos.

    Hawke schreef:
    Ja. Dat dus. (cat)

    Ik ben 1.85 lang en heb benen van over een meter. Hoewel dat ontzettend mooi is, is het ook heel lastig. Van alle broeken is er misschien 10% wat ik echt leuk vind, en van die 10% is misschien 2% lang genoeg. En als ik dan eindelijk een broek heb gevonden die lang genoeg is kom ik bij het volgende probleem aan. Te groot of te klein. Vaak te klein bij de heupen en billen maar veel te groot in de taille. Ik ben de afgelopen maand al wel 10 keer wezen shoppen maar ik ben nog steeds niet succesvol geweest. Ik probeer het altijd maar uit te stellen en hopen dat mijn broeken het nog ietsje langer volhouden, vooral mijn favo's; de zwarten. Toch waren de gaten nu zichtbaar en moet ik met pijn in mijn hart afscheid nemen van m'n lieve pants. Nu toch maar heel Wehkamp door gespit en 5 broeken/jeggings besteld die misschien passen. Duimen nu! Als er ook maar eentje past noem ik het een win.

    Door deze struggle vroeg ik me af, wat voor kleding vind jij het gruwelijkst om te kopen?


    Ik vind altijd goede bij de vero moda.^^ En je kent mij.=')


    You were born original, don't die as a copy.

    Broeken passen gaat bij mij ideaal. Sterker nog, ik hoef ze vaak niet eens te passen want ik pas ze toch wel (al bijna tien jaar dezelfde broekmaat) Ik ben overigens 1.78 meter lang.

    T-shirtjes gaan ook wel, maar daarmee ben ik zelf héél erg kieskeurig in wat ik leuk vind (ik vind vrijwel alles of te kinderachtig, of te saai, of te uitgesproken, alles heeft bij mij al snel een "te" gehalte wat betreft shirtjes)

    Vesten gaat makkelijk. Pas ik niet eens, ik werp er een blik op en ik koop het.

    Maar dan... Schoenen. Echt een ramp gewoon. Ik heb maat 42 in schoenmaat en alle leuke schoenen die ik zijn maat 39, 40 of 41. Hier baal ik zo gigantisch van, echt, vooral met laarzen. Deze enige schoenen die ik klein kan kopen zijn UGG's (daarmee pas ik zelfs 39 of 40 nog als ik me erin wurm) maar alle andere schoenen zitten altijd veelste klein.

    Square schreef:
    Pff, dat klinkt extreem frustrerend. Ik zal met je mee duimen! ^^

    Ik ben überhaupt gewoon op geen enkele manier fan van winkelen als het om kleding gaat (ik zie vooral altijd op tegen te behulpzaam winkelpersoneel, al weet ik dat het ook maar hun baan is), maar ik denk dat ik schoenen toch meestal het vervelendst vind. Ik heb maat 41/42 en dat is bij vrouwen echt het maximum in de meeste winkels. Als er nog rekken zijn, zijn ze meestal erg beperkt. Ik draag niet graag hakken, dus daarmee valt ook nog eens een gigantische hoeveelheid opties af, en ik wil het liefst iets wat wel goed loopt, maar er ook weer niet uitziet alsof ik het van mijn oma heb gestolen. Dat schijnt een heel lastige balans te zijn, of ik ben gewoon de enige met deze criteria, want schoenenmakers bieden me niet veel keuze. :x


    Hahaha. Ik was ook ooit behulpzaam personeel. Oh the horror. Wat rot dat je daar zo veel problemen mee hebt zeg! Ik heb toevallig ook heel lang ongeveer 41/42 gehad, maar nu 40/41. Het viel me op dat ik juist wel heel vaak schoenen kon scoren tegen een redelijk prijsje. Invito enzo, heerlijk. Heb je Tamaris of Nelson al eens geprobeert. Hun 42 zit vaak prima ruim. Ik heb ook wel eens van de modellen waar zowel een mannen en een vrouwen versie van is de mannen versie ook wel eens gekocht (o.a. Allstars, Clarks).

    WlLD schreef:
    Ik vind het erg lastig om een mooi jurkje te vinden, eigenlijk.

    Ze lijken altijd ergens wel fout te zitten haha :').


    Poeh, ja inderdaad. Jurkjes kunnen ook een flinke struggle zijn. Wat ik vooral zo annoying vind is dat het op het model dan super staat, en als je het zelf aan hebt het een mislukte aardappelzak is. :'D


    The truth is out there.

    Schoenen en broeken! Oh en bikini's, ik kan ze nooit vinden, echt niet!
    Bij schoenen is het voorali omdat ik het haat dat mensen honderd keer naar me komen vragen of ik hulp nodig heb, pardon ik kan best veters strikken hoor xD en broeken omdat ik eenvrij slank postuur heb en echt een fat-ass, dan nog eens klein... Nou vind dan maar eens een geschikte broek. Ik heb altijd te lange broekspijpen..


    Hard Work. Good-hearted. Loyalty. And Fair Play: I'm a Hufflepuff In Every Single Way.

    SPECS schreef:
    (...)

    Ik vind altijd goede bij de vero moda.^^ En je kent mij.=')


    Ik vind de vero dus echt super bout. Ik heb er bijna een jaar gewerkt, en moest ook altijd kleding van de winkel aan. Het probleem was, die lengtemaat 34 was prima, maar dan zaten de skinny jeans onderaan veel te wijd. Bovenaan had ik altijd een L of XL nodig, maar bij m'n kuiten en taille waren die altijd veeeeel te groot. Maar ik zag inderdaad vaak dames met jouw figuur heel goed slagen in de Vero broeken. (:

    Inktwit schreef:
    Broeken passen gaat bij mij ideaal. Sterker nog, ik hoef ze vaak niet eens te passen want ik pas ze toch wel (al bijna tien jaar dezelfde broekmaat) Ik ben overigens 1.78 meter lang.

    T-shirtjes gaan ook wel, maar daarmee ben ik zelf héél erg kieskeurig in wat ik leuk vind (ik vind vrijwel alles of te kinderachtig, of te saai, of te uitgesproken, alles heeft bij mij al snel een "te" gehalte wat betreft shirtjes)

    Vesten gaat makkelijk. Pas ik niet eens, ik werp er een blik op en ik koop het.

    Maar dan... Schoenen. Echt een ramp gewoon. Ik heb maat 42 in schoenmaat en alle leuke schoenen die ik zijn maat 39, 40 of 41. Hier baal ik zo gigantisch van, echt, vooral met laarzen. Deze enige schoenen die ik klein kan kopen zijn UGG's (daarmee pas ik zelfs 39 of 40 nog als ik me erin wurm) maar alle andere schoenen zitten altijd veelste klein.


    Echt raar dat ze denken dat vrouwen geen grotere voeten kunnen hebben. Ik bedoel kijk hoeveel dames hier flink lang zijn, dan hebben ze echt geen maat 37 van schoenen. :')


    The truth is out there.

    Hawke schreef:
    (...)

    Poeh, ja inderdaad. Jurkjes kunnen ook een flinke struggle zijn. Wat ik vooral zo annoying vind is dat het op het model dan super staat, en als je het zelf aan hebt het een mislukte aardappelzak is. :'D


    All. The. Freaking. Time. hahaha :').
    Waarom wordt kleding nu niet gewoon eens gemaakt naar de moderne lichamen van de vrouw, zucht :').


    soul made of stardust and chaos.

    Broek frustraties, altijd leuk (cat)!


    Broeken zijn mijn grootste ergernis, maar ik heb altijd problemen met kleding :'). Ik ben vrij klein (1.60m), dun, smalle taille, maar ik heb wel brede heupen. Ik heb met t-shirts bijna altijd 34, soms zelfs 32 (maar ja, die is er natuurlijk nooit!) Shirts en bloezen zijn bij mij vaak te groot. Daarentegen heb ik met broeken maat 36/38. Broek zit dan goed bij mijn heupen, maar veel te breed bij mijn taille of andersom. En ze zijn altijd te lang. Tegenwoordig draag ik meer rokken en jurken, want dat is een stuk makkelijker :').

    [ bericht aangepast op 1 juni 2016 - 22:50 ]


    Seasons will change, but I shall remain