• Aaargh!

    Ik ben zo links als maar zijn kan. Was als baby gelijk al geen twijfel over mogelijk. Met mij nog 1/8 deel van de wereldbevolking. Maar daarmee ben ik wel in de minderheid. Op de basisschool had je vaak genoeg rechtse scharen in het scharenblok met knutselen, maar de linkse scharen waren of zoeken of uitgeleend, ik weet niet wat ze er mee gedaan hebben, maar ik moest een schaar van thuis meenemen of ik wist van te voren dat ik een probleem had.

    Nu mijn huidige probleem: een ingewikkeld haakpatroon. Namelijk de bank op deze foto (ik heb al 1 dame af en ééntje bijna):



    Dit is echt een grote frustratie voor mij! Kijk, gewoon vasten haken doe je rechts of links. Maakt niet uit. Mijn rondjes gaan links om, dus tegen de klok in, die van rechtshandige mensen gaan met de klok mee. Maar je hebt t zelfde resultaat, gelukkig.

    Deze bank echter werkt veel met randjes. Daarmee haak je in één van de twee lusjes, in plaats van in allebei. Dat is of voor de sier of om vervolgens twee van die losse randjes aan elkaar te haken. Dan moeten ze dus wel aan de goede kant zitten; aan de binnenkant van het werk of aan de buitenkant. In het patroon werken ze met 'voorste' en 'achterste'. En elke keer als ze dat doe, ga ik me afvragen of dat dus ook voor míj geldt. Want ik ben links en misschien ben ik wel aan het haken met de binnenkant van het haakwerk het dichtste bij me, terwijl het rechtshandige op dat moment vanaf de buiten haken. En dan is voorste voor mij aan de binnenkant, maar voor rechtshandige aan de buitenkant.

    Ik was bezig met de rugleuning en ik kwam er echt écht niet uit. Dat was trouwens al zo rond september. Ik heb het werk aan de kant gegooid. Nu heeft mijn nichtje dat boek ook en zij ging die bank ook maken, én zij is rechts. Nu is ze zo lief geweest om voor mij foto's te maken - ze haakt wel nog steeds rechts - van wat er nou eigenlijk gebeurd in dat boek, want ik kwam er niet uit. Uiteindelijk ben ik tot de conclusie gekomen dat als ik één rij verder had gehaakt, het voor mij precies hetzelfde als geweest als voor haar. Dat komt omdat ik aan kant B was geeindigd doordat ik links ben, en zij aan kant A. Vanuit kant A gezien is 'haken' in de voorste juist de andere lus dan voor mij!

    Wat een frustratie. Herkennen meer linkshandige zich in dit soort dingen?

    Trouwens, ik kan het goed begrijpen als jullie dit hele verhaal over het haken van die bank niet goed begrijpen :'D Ik moest het gewoon even kwijt en jullie begrijpen er waarschijnlijk wel uit dat het voor mij dus soms (ook weer niet altijd, dan zou het makkelijk zijn) anders is dan voor rechtshandige.

    Oh en rechtshandig gaan haken dat kan ik echt niet. Ik zei al; zo links als maar zijn kan :Y)

    Bjergsen schreef:
    Wat dacht je van dingen zoals blikopeners (cat) Linkshandige hier :'D
    HAHAHA ja. Op mijn werk weten ze altijd precies bij ze moeten zijn als de blikopener weer 'ns gesloopt is. :'D Gelukkig hebben we nu zo'n groot onding/martelwerktuig, en daar kan zelfs ik als linkshandige mee overweg.


    She's imperfect but she tries

    Ik begrijp je haakverhaal inderdaad niet! Wel een super leuk ding!

    De linkshandige problemen herken ik wel! Ik heb het vooral met het schrijven met inkt (vulpen)
    Ik doe alles links behalve knippen.. op mijn school eiste ze dat als ik links schreef ik ook links knipte... Dat is het enige wat ik rechts kan..

    Maar stiekem vind ik het wel leuk om links te zijn ^^


    The thing you do mean something to people -Ncis

    Lefty struggles. I feel ya. Wat ik 't meest annoying vind is dat je over je schrijfwerk heen gaat en het er 1. Dus niet meer uit ziet. En 2. Je hand blauw is. Arrgh. Maar ik ben in alles behalve schrijven wel tweehandig, dus vaak kan ik het wel overpakken met rechts. Ik denk dat ik met rechts schrijven en knippen wel aan zou kunnen leren maar daar heb ik echt geen behoefte aan haha. :')


    The truth is out there.

    Ik wil met links leren schrijven binnenkort. :Y)


    How lucky I am to have something that makes saying goodbye so hard.

    Vroeger had je trouwens van die spelletjes op de computer waarbij je dan de pijltoetsen moest gebruiken en de spatiebalk en linker ctrl/alt-knop enzo. Nou, ik moest per se met links die pijltoetsen bedienen, anders kon ik het niet, dus ik zat met rechts aan de spatie en ctrl. Gevolg - spelletjes doen met gekruiste armen, hahaha.


    Normaal is het gemiddelde van alle afwijkingen

    Ik heb ook altijd knikkende knieën als mensen me vragen om dingen uit te tekenen op het bord onder toezicht van heel de OWG. Ik kan niet op borden schrijven - de helft wordt meteen weer uitgeveegd. )=


    She's imperfect but she tries

    Khal schreef:
    Vroeger had je trouwens van die spelletjes op de computer waarbij je dan de pijltoetsen moest gebruiken en de spatiebalk en linker ctrl/alt-knop enzo. Nou, ik moest per se met links die pijltoetsen bedienen, anders kon ik het niet, dus ik zat met rechts aan de spatie en ctrl. Gevolg - spelletjes doen met gekruiste armen, hahaha.

    Je had ook nog de awsd-optie hè? x'D


    Deep inside, I've never felt alive

    Posthuma schreef:
    (...)
    Je had ook nog de awsd-optie hè? x'D


    Ja, maar niet overal ):


    Normaal is het gemiddelde van alle afwijkingen

    Khal schreef:
    (...)

    Ja, maar niet overal ):

    Agossie. Ben ik stiekem wel blij dat ik ambidexter ben. Ik schrijf alleen met links, maar ik kan zowel links als rechts even goedslecht sporten, kan nooit kiezen of ik mijn rackets (tennis/badminton/iets dergelijks) in mijn linker- of rechterhand houdt en knippen kan ik beiden (maar doe het meestal met rechts, want rechtse scharen).
    Soms is het ook best lastig, want dan vragen ze wel eens: ben je links of rechts? En dan denk ik: Waarvoor? x'D


    Deep inside, I've never felt alive

    Khal schreef:
    Vroeger had je trouwens van die spelletjes op de computer waarbij je dan de pijltoetsen moest gebruiken en de spatiebalk en linker ctrl/alt-knop enzo. Nou, ik moest per se met links die pijltoetsen bedienen, anders kon ik het niet, dus ik zat met rechts aan de spatie en ctrl. Gevolg - spelletjes doen met gekruiste armen, hahaha.


    De muis van de computer gebruiken (muizen) is het enige wat ik rechts doe. En ook écht beter kan met rechts. Oorzaak: op de basisschool moest je soms op de computer, om docu's te maken enzo, en wist ik als 10 jarige veel hoe je die muis zo instelde dat je m met links kon gebruiken. Dus ik heb dat wel rechts aangeleerd. Als ik nu last heb van mijn rechter vingers door wat dan ook, of mn rechterpols ofzo, en ik stel m links in.. nou dat gaat net zo onhandig als de rest juist met rechts gaat!

    Dus toen ik dit las dat ik hmm.. die pijltjestoetsen doe ik volgens mij ook gewoon met rechts. Ik denk ook vanaf het begin aangeleerd, omdat die aan de rechterkant van je toetsenbord zitten.

    Ik ben zelf rechtshandig dus ik heb er nooit zo bij stil gestaan, maar afgelopen meivakantie ging ik voor het eerst aan de slag als recreatie-entertainer. 1 van de dingen die ik daar doe is knutselen met de kinderen en toen kwamen er kinderen vragen om linkse scharen en ik wist gewoon niet precies hoe die er uit zagen. Maar sinds die ene keer wist ik het en zorgde ik dat er altijd een paar klaar lagen.


    L.S.H.I.F.O.M.D.W.I.D.H.O. Laughing so hard I fell off my dinosaur, wait, I don't have one

    Toch redelijk wat mensen hier die linkshandig zijn. *voelt zich nu minder zeldzaam* (krul)

    Ik krijg vaak genoeg de opmerking van "Oh, je bent linkshandig". Ja, maar zo speciaal is dat toch ook weer niet, denk ik dan. :') Mijn vader maakte soms ook eens een opmerking als hij op tv iemand zag die linkshandig was. Ik dacht dan: "Serieus, jij merkt zo'n dingen op? Mij valt het echt niet op af iemand nu linkshandig is". ._. Hij zei ook dat er tegenwoordig meer linkshandigen zijn. Tja, vroeger was het dan ook een schande en moest je het afleren. (cat) Gelukkig heb ik die tijd nooit meegemaakt. En mijn vader was ook blij dat die tijd voorbij was, want dat sloeg natuurlijk nergens op.

    Ik gebruik altijd mijn muis links en voor mijn (rechtshandige) collega's was het dan even vervelend dat ze het terug moesten verplaatsen, maar ik vond dat ook vervelend natuurlijk. :p Dat we daarna draadloze muizen kregen, was al een stuk handiger, al moet je het natuurlijk nog steeds verplaatsen. :p Soms vragen mensen ook of dat niet raar is om te klikken met links, maar ik ben dat zo gewoon dat het me niet opviel dat ik eigenlijk met mijn middelvinger klik. x'D Pijltjestoetsen en nummertoetsenbord kan ik met rechts. Ik weet het niet zeker maar ik realiseer me nu dat ik volgens mij bij de bank altijd mijn pincode met rechts intoets, omdat ik dat gewoon ben van op de pc.


    Ik wil een tuin vol egels