• Hallo,

    Ik heb even een vraagje; hoe staan jullie tegenover het vloeken in een verhaal? Ik kom de laatste tijd namelijk veel vaker verhalen tegen waarin meer dan eens het woord "f*cking" in voor komt. Nu moet ik zelf zeggen dat ik vloeken zoveel mogelijk probeer te vermijden, omdat ik altijd dacht dat het nogal stom overkwam, maar gezien ik het steeds vaker terug zie komen, vraag ik m nu wel echt af hoe het op de meesten overkomt. Dus vandaar deze vraag c:

    Vind jij vloeken in een verhaal okι?

    83.9% (52 stemmen)
     
    Ja

    16.1% (10 stemmen)
     
    Nee


    "A good book is always good, no matter how many times you've read it."

    Ik heb er geen problemen mee.


    16 - 09 - '17

    Ik heb er ook geen problemen mee, zolang het niet onnodig gebeurd. Als het bijvoorbeeld perfect in de lijn van het personage ligt om af en toe eens een scheldwoord te gebruiken, dan vind ik het net beter om hem / haar te profileren, zal ik zo maar zeggen.
    Maar het moet nu ook weer niet onnodig in elke zin of zo (erg overdreven) gebruikt worden haha.


    soul made of stardust and chaos.

    Voor mij hangt het heel sterk van het verhaal af. Er moeten niet onnodig veel scheldwoorden in worden gegooid voor shock value en net als alle woorden heeft ook sterke taal zijn tijd en plaats, maar ik heb er verder absoluut niets op tegen als het ergens wordt gebruikt. Soms maakt het een verhaal gewoon zoveel meer realistischer als je niet om alle fucks heen danst.


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Ik heb er ook niet echt problemen mee. Het lijkt me daarnaast ook zelfs een beetje vreemd als er altijd en overal keurige woorden worden gebruikt, dat is ook een beetje onrealistisch. Als het erg vaak wordt gebruikt is het irritant, maar zo nu en dan kan geen kwaad.


    She was always looking for more..

    Ik heb er geen problemen mee omdat mensen in het echte leven nu ook eenmaal gewoon vloeken. In een verhaal moet dat voor mij dus niet anders zijn. Maar dat wil niet zeggen dat er in elke zin een vloekwoord moet staan. Een keer gepast vloeken is voor mij geen probleem.


    Nothing is impossible in my own powerful mind.

    Totaal geen problemen mee. Ik doe het zelf ook veel (:


    ~

    Toch grappig dat eigenlijk iedereen hetzelfde zegt c:

    Dan heb ik de volgende vraag, als ik zo vrij mag zijn ^^

    Wat voor soort scheldwoorden vinden jullie in een verhaal acceptabel?


    "A good book is always good, no matter how many times you've read it."

    Bruch schreef:
    Toch grappig dat eigenlijk iedereen hetzelfde zegt c:

    Dan heb ik de volgende vraag, als ik zo vrij mag zijn ^^

    Wat voor soort scheldwoorden vinden jullie in een verhaal acceptabel?


    Alles, haha. Mensen zeggen van alles en nog wat, dus dan mogen fictieve personages dat ook doen. :'D
    Er zijn natuurlijk wel wat dingen die ik over het algemeen gewoon niet erg gepast zou vinden, in het echt of in fictie - schelden met ziektes, bijvoorbeeld - maar dat betekent niet dat je er niet toch over zou kunnen schrijven, want dat kan juist een manier zijn om iets te laten weten over het personage dat die woorden gebruikt.


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Kut, klote, (god)verdomme, fuck(ing hell/shit) en damn gebruik ik het meest (:


    ~

    In een bepaalde context vind ik het nog wel gaan, maar aan echte vloekwoorden of ''kut'' ofzo erger ik me echt heel erg.


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Vloeken met ziektes vind ik not done... dus dat zou ik mijn personages ook nooit aan doen. Verder vind ik vloeken prima zolang het maar wat toevoegt aan het verhaal.

    Ik vind kanker en tyfus wel erg in verhalen eerlijk gezegd. :X


    "If there ever comes a day when we can't be together, keep me in your heart and stay there forever"~ Winnie the Pooh

    Ik vind het niet zo erg, als het maar met mate is. Ik gebruik bijvoorbeeld wel eens 'shit' in mijn Engelse verhaal.


    The truth is out there.

    Het ligt aan de context inderdaad, en aan je personage. Als het echt een grof personage is, en die zegt iets, dan is het wel logisch dat die soms vloekt.


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    Zolang ze goed geplaatst zijn, heb ik er geen problemen mee. Een verhaal moet ergens ook een weerspiegeling zijn van de realiteit mits je een het de bedoeling is dat het niet realistisch is en daar hoort vloeken ook bij.


    I was an angel living in the garden of evil