• Not based on actual an actual historical happening, loosely based on Reign.
    Kings and Queens.


    Frankrijk. Het begin van de zestiende eeuw. Schepen varen de nieuwe wereld in. Oorlog en verraad schuilt om elke hoek. Ze zeggen dat alles altijd draait om liefde, maar hoe zit het met macht?

    In zestiende-eeuws Europa was het niet apart om uitgehuwelijkt te worden voor macht, geld of allianties. Het is dan ook geen raar gegeven als zes verschillende landen bijeen komen op het Franse hof. Alle zes hebben maar één ding met elkaar gemeen. Ze hebben een bondgenoot nodig. Ondanks dit gegeven blijkt een bond genoot vinden nog best lastig als niemand weet wie te vertrouwen is en wie niet. De koningen en koninginnen gaan ver om achter elkaars rug om de huwelijken en toekomst van hun kinderen te regelen en de veiligheid van hun land te verzekeren, maar er luistert altijd wel iemand mee.

    De Zes erfgenamen, drie prinsessen en drie prinsen, hebben zelf geen idee van wat er aan de hand is, tot zij op het hof aankwamen. Voor hen was het bezoek tot dan niks meer dan een politiek iets. Hun reactie was dan ook niet altijd meteen de gewenste. Was het niet omdat ze überhaupt uitgehuwelijkt worden was het wel omdat ze als het ware worden verkocht aan de hoogste bieder, aan het land dat de beste alliantie zou vormen.
    • I N F O R M A T I E • 1 6 D E • E E U W.
    We houden het globaal, want omdat wij natuurlijk niet in de 16de eeuw geleefd hebben, zullen wij ons voornamelijk aan de grote lijnen houden.
    De RPG zal zich afspelen rond 1555, dus net iets voordat Elisabeth de eerste de koningin van Engeland wordt, op deze site kan je belangrijke gebeurtenissen vinden; Klik.

    Rechts zien jullie de meest accurate kaarten die ik van Europa rond 1500 kon vinden. Zoals op deze kaart te zien valt bestaat bijvoorbeeld Duitsland nog niet, was Nederland nog ‘de verenigde nederlanden’, bestond Bohemia nog en was Calais in de handen van de Engelse. Nou is het niet bijzonder belangrijk dat de kaarten helemaal tot in de puntjes kloppen, wat belangrijk is, is dat je personage dus niet de prinses van Nederland kan zijn en er niet gesproken kan worden van het Duitse keizerrijk. Let hier alsjeblieft ook op als je je personage maakt, dat het klopt voor zover het kloppen kan. De namen qua koninklijke families hoeft niet te kloppen. Het mag wel, maar je mag ook een compleet fictioneel karakter en een fictionele koninklijke familie bedenken.
    Als je bijvoorbeeld de opvolger van de Franse troon maakt, hoeft dit niet perse Francis te zijn of überhaupt of zoon van Henry of France. Let alsjeblieft ook op dat niet alle landen even goed lagen, waarvan de beste voorbeelden toch wel Engeland-Schotland en Engeland-Frankrijk zijn.

    Let alsjeblieft ook op dat dingen zoals alle producten die wij hebben geïmporteerd/importeren vanuit Amerika/Afrika/Azië is net begonnen en deze producten zijn dus nog nieuw en bijzonder, er is ook nog geen make-up zoals wij kennen, vrouwen dragen nog jurken tot op de grond en zeker geen broeken. Vrouwenrechten is nog zeker geen ding en meeste mensen zullen nog nooit iemand van huidskleur hebben gezien of een Aziatisch iemand.
    Ook is het grootste gedeelte van de Europese bevolking Katholiek.


    • I N F O R M A T I E • V E R H A A L •.
    Ons verhaal begint dus in 1550, aan het Franse hof. Twee kroonprinsessen en twee kroonprinsen zullen aan elkaar gekoppeld worden, maar hebben zelf geen enkele in spraak, of zij dit erg vinden is hun eigen keuze. Elk heeft Ladies/gentlemen bij zich om hen gezelschap te houden, sommige hebben zelfs (half)zusters of broeders mee genomen.
    De volwassen gaan in discussie over waarom welke landen verbonden zouden moeten worden en waarom hun dochter of zoon de beste match zou zijn. De kinderen hebben hier geen in spraak in, maar zijn ondertussen wel op het of om getrouwd te worden zodra het schikt. Ondertussen leren zij elkaar en zichzelf steeds beter kennen terwijl zij door het kasteel en over de bijbehorende grond dwalen en de activiteiten bijwonen. Ook zullen zij af en toe geconfronteerd worden met aanvallen van buiten af op het Franse hof, bedreigingen van binnen in en opdrachten van hun ouders, want uiteindelijk is geoorloofd in tijden van wanhoop.

    Het start punt is de dag dat iedereen is aangekomen, vlak nadat iedereen zijn/haar spullen naar zijn/haar kamer heeft gebracht. Die avond is er een bal.

    • I N F O R M A T I E • H E T • F R A N S E • H O F
    Dit is waar de RPG plaats zal vinden. Wat we dus sowieso nodig hebben is een troonopvolger/opvolgster van Frankrijk. Officieel is dit Dauphin Francis, maar je mag dus ook een heel fictief personage maken.
    Het Franse hof bestaand uit een heel groot grond gebied, met aan de ene kant een meer en aan de andere kant een bos, er lijdt één grote weg, de koningsweg, die later aftakt in kleine wegen, naar dichtbij zijnde dorpen. Verder zijn er een aantal bospaden, die nergens heen lijden en een bospad door het donkere woud, die later weer uitkomt op de koningsweg.

    Op het grondgebied bevinden zich verscheidene tuinen, het kasteel, een tuinhuis, de stallen, enzovoort.

    De stallen en de hooischuur zijn waar natuurlijk de paarden zich bevinden, dichtbij de stallen zijn de verblijven voor de bediendes. Vlak daarbij is de keuken en daarnaast weer de eetzaal. Verder heeft het kasteel ruim 30 gastverblijven, waarvan vier ingericht voor koninklijke gasten, een slaapkamer voor de koningin, voor de koning en voor zijn maîtresse, een prive vertrek waar de koninklijke familie zich terug kan trekken, een grote/bal zaal, een wijnkelder, een studiekamer, een ziekenboeg, een kamer waar de koning en zijn adviseurs bijeenkomen en een hoop andere minder belangrijke kamers. Je mag zelf beslissen hoe de kamer van je personage eruit ziet, maar houdt het alsjeblieft 16de-eeuws.

    Dan is er het tuinhuis, wat voornamelijk was ingericht voor feesten, maar niet meer gebruikt wordt. Het is er vrij afgelegen, maar er slapen nog wel eens gasten als de verblijven in het kasteel zelf tekort schieten.

    Als laatste hebben wij dan de tuinen. Hier kan je eindeloos ronddwalen.
    • Informatie donkere woud
    Het donkere woud is waar de heidenen wonen. Dit zijn mensen die een ander geloof volgen, waarvan sommige zelf bloedoffers maken. De heidenen worden door veel mensen wel is gezien als bandieten, aangezien ze ook wel degelijk mensen overvallen die door het donkere woud reizen. Het is verboden om hier ’s nachts te komen en overdag alleen toegestaan als begeleid door een bewaker of een jager.


    •Regels

    - Geen mary sues/gary stues.
    - Overleg met elkaar indien er familie banden bestaan.
    - Bestuur niet elkaars personages.
    - 250 woorden minimaal
    - Goed uitgebreide personages.
    - Verzin geen nieuwe uitvinden of nieuwe oorlogen alsjeblieft, deze RPG moet historisch toch een beetje accuraat zijn.
    - Houdt mannen en vrouwen gelijk alsjeblieft.


    •Lijstjes;
    Wat er sowieso over je personage bekend moet zijn; (Ervan uitgaand dat iedereen tegenwoordig een eigen template heeft) Naam, Leeftijd(*Tussen de 15 en 18/ **Tussen de 16 en 25/*** Tussen de 13 en 19), Ouders, Land van afkomst, Titel, Persoonlijkheid, uiterlijk en wat zij/hij wil bereiken op het hof.
    Mogelijke rollen zijn;
    Kroonprins/prinses *
    Oudere/jongere halfbroers/zussen (Illigitimate)***
    Kasteel bediendes**
    Ladies-in-waiting *(Deze zullen kroonprinsessen vergezellen)
    A Gentlemen of the Bedchamber*(Deze zullen de kroonprinsen vergezellen)


    • Rollen; Naam | rol/broep/taak | Faceclaim | Username | Pagina
    De Zes landen; Schotland, Frankrijk, Moskovisch, Denemarken, Engeland, Unchosen
    elk land heeft één kroonprins of prinses.
    Vrouwelijk; Kroonprinsessen vol, tijdelijke stop.
    Ekaterina Alyona Ivanovna | Kroonprinses Moskovisch | Marina Aleksandrova | Poshlost | 1.2
    Gavina Maria Stewart | Kroonprinses Schotland | Caitlin Stasey | JudithSuzann | 1.3
    Emma Green. | Kroonprinses Engeland | Celina Sinden | Westwick | 1.3
    Elin Rowena Blackwood |Illigitimate kind, van Schotland | Troian Bellisario | Unrequited | 1.2
    Mabelia Sofia Bladewell | lady-in-waiting, Engeland| Lilly Collins | Gibigianna | 1.4
    Mannelijk; 1 Kroonprins beschikbaar, andere mannelijke rollen beschikbaar, drie jongens tot meisjes weer vrijkomen.
    Matthís Francis Beaumont | Kroonprins Frankrijk | Toby Regbo | Ziegler | 1.3
    Naam| Kroonprins| Faceclaim|
    Romeo Charles Habsburg | Kroonprins Italië | Nico Tortorella | Unrequited | 1.5
    Nathanaël De Poitiers | Illigitimate kind, van Frankrijk | Torrance Coombs | Saralonde | 1.5

    Praattopic; 1
    Speeltopic ;

    [ bericht aangepast op 17 juni 2016 - 14:53 ]


    We've lived in the shadows for far too long.

    Is het nog mogelijk om in te springen?


    The purpose of a writer is to keep civilization from destroying itself.

    Necessity schreef:
    Is het nog mogelijk om in te springen?


    Ja, het loopt niet zo heel hard :').


    We've lived in the shadows for far too long.

    Unrequited schreef:
    (...)

    Ja, het loopt niet zo heel hard :').

    Mag ik dan een man? ^^ (het maakt me echt niet uit of het een kroonprins, broer of bediende wordt (: Wat is het handigste?)


    The purpose of a writer is to keep civilization from destroying itself.

    Necessity schreef:
    (...)
    Mag ik dan een man? ^^ (het maakt me echt niet uit of het een kroonprins, broer of bediende wordt (: Wat is het handigste?)


    Kroonprins zou het handigst zijn^^. Dan zet ik je er zo bij :3


    We've lived in the shadows for far too long.

    TRISTÁN      ALEIXO      ITZAL
    “The prince of darkness is a gentleman”


    Naam
    Tristán - sad, riot
    Aleixo - helper, defender
    Itzal - shadow

    Leeftijd
    Hij is 18 jaar.

    Land van herkomst
    Hongarije

    Titel
    Kroonprins van Hongarije

    Innerlijk
    Tristán is een kille persoonlijkheid. Hij laat zijn hoofd voor zijn hart gaan en overdenkt altijd alle mogelijke stappen. Al sinds hij heel jong is, aast hij op macht en zal hij alles doen om die macht te krijgen.
    Schuldgevoel doet hij niet aan, net zoals medelijden. Gevoel in het algemeen zeggen sommigen, maar dat is niet helemaal waar. Hij heeft echt wel gevoelens, alleen die heeft hij diep in zich opgeborgen. Hij heeft alleen geen gevoelens over anderen. Dat heeft hij van zichzelf al nauwelijks gehad, maar door zijn opleiding is dat laatste beetje ook verdwenen.
    Hij kan als hij wil heel charmant zijn. Hij weet hoe hij anderen kan beïnvloeden en zijn pokerface is ook behoorlijk goed. Hij weet prima hoe je met je houding invloed kan uitoefenen, zowel dreigend als juist vriendelijk. Dat moest hij als diplomaat wel weten.
    Hij is behoorlijk arrogant van zichzelf. Hij vindt zichzelf beter dan andere mensen en zo gedraagt hij zich ook. Iedereen is minderwaardig aan hem, dus waarom zou hij zijn kostbare tijd aan ze verspillen?

    "Stay low, go fast. Kill first, die last. One shot, one kill. Not luck, all skill."


    Uiterlijk
    (FC: unknown)
    Met zijn slanke gestalte, donkere haren en donkere ogen heeft Tristán een soort afstandelijke schoonheid. Hij is zo'n 1,74m lang en iets aan de magere kant. Zijn ogen zijn grijs, maar behoorlijk donker.

    Geschiedenis
    Tristán is geboren als tweede zoon van de koning en koningin van Hongarije. Hierdoor was hij geen troonopvolger en zo is hij ook opgevoed. Zijn oudere broer Remco werd echt als koning opgeleid, hijzelf juist als diplomaat. Hij zou later als afgezant naar andere plekken reizen en daar onderhandelen, en verder behoorde ook de diplomatie van het mes tot zijn taken. Soms is het nou eenmaal handig om de juiste dreigementen op de juiste personen te hebben, of om een 'ongeluk' te hebben. Helaas voor zijn ouders is hun oudste zoon een jaar eerder van zijn paard gevallen en is hierbij overleden. Ineens was Tristán de troonopvolger, terwijl hij juist harteloos was opgevoed en totaal geen barmhartige heerser zou kunnen zijn.

    Doel
    Het doel van zijn ouders is om hem een huwelijk te bezorgen met iemand die misschien de menselijke kant in hem kan bovenhalen, en natuurlijk om hun macht te vergroten. Zijn eigen doel is alleen de macht.

    Extra
    Hij is in principe als moordenaar opgeleid.

    "You can tell us all your secrets. I mean, you absolutely shouldn’t. We’ll use them against you. But you technically can."


    [ bericht aangepast op 29 juni 2016 - 22:58 ]


    The purpose of a writer is to keep civilization from destroying itself.

    Ik wil graag een kroonprinses zodra ze weer vrij zijn.


    In case of a dandelion, it's a matter of perspective; Some people see a flower, some just see dirt.

    Eadlynschreave schreef:
    Ik wil graag een kroonprinses zodra ze weer vrij zijn.


    Oh, ik dacht dat ik al geantwoord had ;'), sorry! Als eenn prinses zich uitschrijft, of er nog een jongen bijkomt zou het eventueel mogen :3

    [ bericht aangepast op 29 juni 2016 - 19:29 ]


    We've lived in the shadows for far too long.

    Tristán is af denk ik (:
    Niet mijn meest uitgebreide rol ooit, maar het globale idee is hopelijk duidelijk (:


    The purpose of a writer is to keep civilization from destroying itself.

    Necessity schreef:
    Tristán is af denk ik (:
    Niet mijn meest uitgebreide rol ooit, maar het globale idee is hopelijk duidelijk (:


    Ik weet niet of je de andere rollen gelezen hebt, maar als hij de kroonprins van Spanje is, is hij ook de broer van mijn personage :3


    We've lived in the shadows for far too long.

    Unrequited schreef:
    (...)

    Ik weet niet of je de andere rollen gelezen hebt, maar als hij de kroonprins van Spanje is, is hij ook de broer van mijn personage :3


    Oh haha, dat heb ik dan even gemist :x
    Ik heb alles globaal doorgekeken, maar dat moet er tussendoor geschoten zijn. Ik kies wel even een ander land, want echt veel maakt dat toch niet uit voor mijn personage x'D


    The purpose of a writer is to keep civilization from destroying itself.

    Zo beter? (:


    The purpose of a writer is to keep civilization from destroying itself.

    Jup! Thanks.


    We've lived in the shadows for far too long.

    Unrequited schreef:
    (...)

    Oh, ik dacht dat ik al geantwoord had ;'), sorry! Als eenn prinses zich uitschrijft, of er nog een jongen bijkomt zou het eventueel mogen :3

    Geeft niet! Ik wacht wel.


    In case of a dandelion, it's a matter of perspective; Some people see a flower, some just see dirt.

    Het spijt me, maar ik kan totaal geen inspiratie meer opbrengen voor deze RPG ): Ik vind het zo jammer want het idee is zo leuk, maar volgens mij ben k hier niet voor gemaakt.
    Ik hoop dat Eadlynschreave dan mijn rol kan overnemen? (:


    tya

    ja, natuurlijk (: Wel jammer dat je je uitschrijft.


    We've lived in the shadows for far too long.