• Echt, ik kan wel huilen, het word een lang klaagtopic, ik waarschuw je.
    Ik doe International Business op het HBO, en de vorige twee blokken heb ik gespendeerd aan een Business plan met een groepje wat eigenlijk prima werkte. WE hadden dan ook 2 blokken achter elkaar een prima punt voor dat plan. Dit blok, mijn laatste blok dus, werk ik aan een report voor een fictief bedrijf met veel recht en economie erin.
    Helaas is het groepje van mijn businessplan uit elkaar gevallen omdat we deze groepen niet zelf mochten kiezen (wat FUCKING kinderachtig is als je het mij vraagt), en nu zit ik samen met een Franse en twee meisjes uit Pakistan.
    Vrijdag om vijf uur moet het plan ingeleverd zijn, en gemiddeld moet het zo'n 30-40 pagina's bevatten.
    Tot dinsdag hadden we 16 pagina's (huilen) en heb ik mijn ass afgewerkt om het recht gedeelte af te krijgen (wat me bijna is gelukt), samen met het franse meisje. Die twee andere zouden het economie gedeelte doen.
    Vandaag kijk ik op het google document (zo'n gedeeld document op internet waar je met meerdere aan kunt werken tegelijk) en plots hebben we 24 pagina's. Ik vroeg me stiekem al af hoe ze 8 pagina's hadden getypt in 2 dagen, maar miracles do happen with lots of coffee sometimes.
    Dus, ik was een beetje gerustgesteld, het rechtgedeelte wat ik nog moest toevoegen in het document was zo'n 10 pagina's dus dan zouden we goed zitten.
    Vervolgens krijg ik een whatsapp van een van de Pakistani meisjes: ‘‘Are we supposed to change every word or just copy it’’ Ik dacht dat ze het had over de transfer van het google document naar een word document, zodat we het makkelijker konden printen etc. Oh, I was so wrong.
    De 8 pagina's, en waarschijnlijk nog veel meer, die die twee hadden toegevoegd zijn alleen maar knip en plak werk, en datgene wat ze zelf geschreven hebben is het meest verschrikkelijke Engels wat ik ooit gelezen heb
    Echt, ik heb geen idee wat ik moet doen, ik wil alleen maar huilen. Ik heb geen idee hoe ik dit report ngo moet redden + het recht gedeelte af krijg + moet leren voor mijn andere examens en herkansingen.
    Heeft iemand al eens in zo'n situatie gezeten? Can somebody help me want het liefst ga ik nu gewoon liggen huilen in mijn bed met een fles wijn en Orange is the new Black


    tya

    Waiw o gelofelijk kut dat. Het uitleggen aan de docent. Dat jij wel je werk gedaan hebt en de rest niet. Als je kint bewijzen hoe je het verdeelt had en dat jij wel gedaan hebt dan moet t goed komen

    Wij hadden eens een powerpoint en iedereen had alles af op 1 na dis toen konden we.het bewojze


    Change is for weirdos ~ Niall Horan

    Ohh.. Wat naar. Dit is een van de redenen dat ik heel erg opzie tegen mijn vervolgopleiding: Vele groepsopdrachten..
    Maar goed. Ik denk inderdaad dat het verstandig is om met je docent te praten (Als dat mogelijk is, of met iemand anders). Wie weet krijg je uit uitstel (als dat mogelijk is) of heeft hij/zij een oplossing die wat beter aansluit dan dit. Want dit kan natuurlijk niet en is helemaal stressen voor jou.

    Herkenbaar. Kun je het niet uitleggen aan je begeleider/mentor/tutor/docent en laten zien dat jij en het Franse meisje wel goed gewerkt hebben. Ik had exact hetzelfde vorige periode en toen zijn de overige groepsleden gewoon beoordeeld op wat wel eigen werk was.


    ©1998

    O nee wat erg. Het is heel erg herkenbaar, en dan is het natuurlijk nog lastiger dat niemand jouw taal spreekt of fatsoenlijk Engels kan. Dat lijkt me ontzettend onhandig aan Internationale opleidingen. Ik doe een gokje dat je in Maastricht zit?
    Anyway, ik weet niet of het helpt maar inderdaad een tutor, trainer, mentor of iets dergelijkse contacten lijkt mij het beste in jouw situatie. Je kan onmogelijk nu dag en nacht gaan zitten werken en de verantwoordelijkheid van jouw gehele groep gaan dragen. Sowieso dat knip en plakwerk, ik denk dat je daar veel meer problemen mee kan krijgen dan een opdracht te laat inleveren ook, want daar krijg je een aantekening van geloof ik. Veel meer advies kan ik je niet geven denk ik ):
    Heel veel sterkte en succes (flower)

    [ bericht aangepast op 16 juni 2016 - 14:30 ]


    Miep

    Dahl schreef:
    O nee wat erg. Het is heel erg herkenbaar, en dan is het natuurlijk nog lastiger dat niemand jouw taal spreekt of fatsoenlijk Engels kan. Dat lijkt me ontzettend onhandig aan Internationale opleidingen. Ik doe een gokje dat je in Maastricht zit?
    Anyway, ik weet niet of het helpt maar inderdaad een tutor, trainer, mentor of iets dergelijkse contacten lijkt mij het beste in jouw situatie. Je kan onmogelijk nu dag en nacht gaan zitten werken en de verantwoordelijkheid van jouw gehele groep gaan dragen. Sowieso dat knip en plakwerk, ik denk dat je daar veel meer problemen mee kan krijgen dan een opdracht te laat inleveren ook, want daar krijg je een aantekening van geloof ik. Veel meer advies kan ik je niet geven denk ik ):
    Heel veel sterkte en succes (flower)


    Ik zit inderdaad in Maastricht.
    En bedankt iedereen ^^ Ik was een beetje terughoudend om een e-mail te sturen want ik hou niet van klikken, maar ik heb het toch gedaan
    Ik heb gewoon aangegeven wat het probleem was en het project (wat er nu staat) doorgestuurd, zodat hij bewijs heeft, samen met een screenshot waarin de taakverdeling staat (thank GOD dat we dat op papier vast hebben gelegd)


    tya

    Poshlost schreef:
    (...)

    Ik zit inderdaad in Maastricht.
    En bedankt iedereen ^^ Ik was een beetje terughoudend om een e-mail te sturen want ik hou niet van klikken, maar ik heb het toch gedaan
    Ik heb gewoon aangegeven wat het probleem was en het project (wat er nu staat) doorgestuurd, zodat hij bewijs heeft, samen met een screenshot waarin de taakverdeling staat (thank GOD dat we dat op papier vast hebben gelegd)


    Heel goed! Klikken is inderdaad vreselijk, maar aan de andere kant is het misschien zo af en toe wel nodig. En ik denk dat het in dit geval heel er nodig was! Je moet ook vooral aan jezelf blijven denken, want het gaat wel deels over je toekomst, waar andere mensen nu aan mee werken, dus ik denk dat dit absoluut de juiste keuze is geweest (:
    Enneehh, Maastricht for the win! haha


    Miep

    Dahl schreef:
    (...)

    Heel goed! Klikken is inderdaad vreselijk, maar aan de andere kant is het misschien zo af en toe wel nodig. En ik denk dat het in dit geval heel er nodig was! Je moet ook vooral aan jezelf blijven denken, want het gaat wel deels over je toekomst, waar andere mensen nu aan mee werken, dus ik denk dat dit absoluut de juiste keuze is geweest (:
    Enneehh, Maastricht for the win! haha

    Ik neem aan dat je ook in Maastricht studeert/woont? :D


    tya

    Poshlost schreef:
    (...)
    Ik neem aan dat je ook in Maastricht studeert/woont? :D


    Sinds dit studiejaar! En ik vind het geweldig hier haha


    Miep

    Ik denk dat de gemiddelde student rillingen krijgt van het woord 'groepswerk', op de meelifters na, want zij zijn immers de enigen die er iets positiefs weten uit te slaan in plaats van complete frustratie, woede en paniek. Jij hebt voor nu in ieder geval gedaan wat je kan: je hebt je eigen deel gemaakt en hebt je docent een mail gestuurd met wat er gaande is. Meer kun je op dit moment echt niet doen, want zelf maar alles af gaan maken is absoluut niet hoe het hoort. Focus dus alsjeblieft gewoon even op je eigen examens en herkansingen en laat dit rusten. Je hebt je docent gemaild, dus zodra je daar antwoord van krijgt dan zal je meer weten. Hoogstwaarschijnlijk wordt iedereen binnen het groepswerk gewoon op zijn eigen werkhouding et cetera beoordeeld en jij hebt nu zeker laten zien dat je dit serieus neemt en dat jij je aandeel hebt gedaan. (flower)

    Allemaal mede-Maastrichtenaren hier. (bloos)

    [ bericht aangepast op 16 juni 2016 - 15:40 ]


    She's imperfect but she tries

    De klap op de vuurpijl kwam nog: of ik een opdracht voor het economie gedeelte kon maken want daar kwamen ze niet uit. No thanks.

    Mignon schreef:
    Ik denk dat de gemiddelde student rillingen krijgt van het woord 'groepswerk', op de meelifters na, want zij zijn immers de enigen die er iets positiefs weten uit te slaan in plaats van complete frustratie, woede en paniek. Jij hebt voor nu in ieder geval gedaan wat je kan: je hebt je eigen deel gemaakt en hebt je docent een mail gestuurd met wat er gaande is. Meer kun je op dit moment echt niet doen, want zelf maar alles af gaan maken is absoluut niet hoe het hoort. Focus dus alsjeblieft gewoon even op je eigen examens en herkansingen en laat dit rusten. Je hebt je docent gemaild, dus zodra je daar antwoord van krijgt dan zal je meer weten. Hoogstwaarschijnlijk wordt iedereen binnen het groepswerk gewoon op zijn eigen werkhouding et cetera beoordeeld en jij hebt nu zeker laten zien dat je dit serieus neemt en dat jij je aandeel hebt gedaan. (flower)

    Allemaal mede-Maastrichtenaren hier. (bloos)

    Ja, ik heb het franse meisje inmiddels ook al ingelicht van de mail, en zij is erg verlegen dus durfde zelf niks te sturen, dus was me wel dankbaar hhaha.
    Wat leuk dat jullie allemaal in maastricht studeren!
    Waar studeren jullie? Uni of Zuyd? En wat? I'm curious!


    tya

    Update: Vanochtend werd ik wakker met het bericht wat mijn ochtend helemaal goedmaakte
    Om welgesteld 20 voor 4 vannacht: ‘‘I'm kinda panicking, I didn't finish week 5’’
    Een hele week
    EEN COMPLETE WEEK
    Gewoon NIET af


    tya

    Wat verschrikkelijk. Ik heb ook al het één en ander meegemaakt in groepswerken, maar niet bij zoiets cruciaal. Alleszins niet bij de pakken blijven zitten en op een docent afstappen. Anders is het echt volstrekt oneerlijk. Hopelijk willen ze voor een oplossing kijken. Ik hoop zo voor jou dat dit goed afloopt!


    Don't tell me the sky is the limit when there are footprints on the moon.

    Poshlost schreef:
    Update: Vanochtend werd ik wakker met het bericht wat mijn ochtend helemaal goedmaakte
    Om welgesteld 20 voor 4 vannacht: ‘‘I'm kinda panicking, I didn't finish week 5’’
    Een hele week
    EEN COMPLETE WEEK
    Gewoon NIET af


    O nee dat meen je niet... dan moet je maar 3 keer zo blij zijn dat je gemaild hebt. Het is gewoon zo een rotsituatie! Misschien je groepje maar eens bij elkaar trommelen ofzo? En dan eens kijken of je die twee meiden iets bij het verstand kan peuteren.

    Ik studeer op de uni (: gezondheidswetenschappen!


    Miep

    Dat meen je niet. Ik zou op dat moment helemaal zijn losgebarsten, maarja dat helpt ook niks.