• Hoihoi!

    Voor Nederlands moet ik ''Het huis van de Moskee'' lezen.

    Het huis van de moskee is een Nederlandse roman uit 2005 van de hand van Kader Abdolah.

    Het werd tot het op een na beste Nederlandstalige boek aller tijden uitgeroepen bij de opening tijdens de boekenweek 2007. Via een speciaal opgezette website konden lezers hun stem uitbrengen. Als beste boek werd door de lezers De ontdekking van de hemel van Harry Mulisch gekozen.

    Bron: Wikipedia

    Eerlijk, toen ik aan het boek begon zag ik er zwaar tegenop, maar nu op pagina 255 merk ik eigenlijk dat het een ontzettend fijn boek is om te lezen en ik er veel makkelijker doorheen kom dan ik dacht. Ik had dit echt niet verwacht, want eigenlijk boeit het boek me nog ook. Ik houd zelfs alle verwarrende karakters uit elkaar en weet de verhaallijn te volgen.

    Hebben nog meer van jullie dit boek gelezen, en wat vonden jullie ervan? (En als je het boek niet gelezen hebt: Heb jij ook wel eens een boek gehad dat je eigenlijk veel beter vond dan je aanvankelijk gedacht had?)


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Ik heb ook dat boek gelezen. Prachtig, maar verschrikkelijk verhaal. Kader Abdollah is sowieso een hele goede schrijver. Ik heb zo ook Het Diner gelezen (vond ik iets minder dat dit boek) en Een Schitterend Gebrek. Die vond ik echt prachtig. Mijn vriend is door de boeken van Nederlands helemaal fan geworden van de Donkere Kamer van Damocles.


    Deep inside, I've never felt alive

    Ik heb het boek niet gelezen, maar het klinkt interessant. Misschien dat ik dit ook eens ga lezen =)

    Ik heb dat gevoel altijd als ik aan een nieuw boek van Elisabeth George begin.. Het eerste boek was een hel.. pas tegen het einde was ik eraan gewend. De andere delen kosten altijd even om in te komen, maar daarna zijn ze geweldig^^


    The thing you do mean something to people -Ncis

    Meerdere zelfs!
    Maar buiten is het feest, van Arthur Japin geloof ik. Echt een prachtig en aangrijpend boek. Natuurlijk De aanslag - Harry Mulisch. Dat heeft denk ik niet veel uitleg nodig!


    Miep

    Hmm, Catcher in the Rye heeft me erg aangenaam verrast. Ik heb ook ooit Hersenschimmen moeten lezen, maar die vond ik echt heel erg tegenslagen.
    Voor Nederlands mochten we meestal zelf een boek kiezen om te lezen voor een boekverslag, dus vaak heb ik dit niet echt gehad haha!


    soul made of stardust and chaos.

    Ik heb hem zelf niet gelezen, maar heb het wel met een paar andere boeken gehad. Maakt het lezen voor je vak een stukje makkelijker als het boek je meevalt.


    If only humans could have vertical asymptotes ~ Quinn