• Gegroet Quizletbewoners!

    Zoals ik in een aantal van mijn vorige topics al had gezegd, ben ik momenteel in Ierland. (Ze zijn hier niet al te blij dat België gewonnen heeft tho:') ). Ook hebben ze Rugby verloren van Zuid-Afrika, hahaha.
    In Ierland spelen ze Hurling en dat is een combinatie van vele sporten. In een van de vorige topics zei ik dat het een mix was tussen Hockey, rugby, lacrosse en moord. Misschien dat Golf daar ook nog bij past.

    In ieder geval was er naast de voetbal en rugby nog een grote match in Ierland vandaag: Hurling! Kilkenny(de plaats waar ik vlak bij verblijf) is zo'n beetje de hometown van Hurling. Ze staan eerste in het klassement en nu was er voor de amateur teams een groot toernooi.

    Ik ging dus even kijken en een beetje rondhangen daar tot het afgelopen was. Vol enthousiasme keek ik naar een damesteam. Ze vroegen al snel of dit de eerste keer was dat ik Hurling zag. Na een kort gesprek, mocht ik ook eens met de Hurl(die rare stok) de bal slaan.
    De eerste keer dat ik de bal raakte en omhoog sloeg, begon het hele veld (zo'n 100 mensen) te juichen. Hahahaha. Ik heb wat over geslagen met iemand en ze leerden me trucjes. Het was in ieder geval erg gaaf^^
    Ik kan nu de bal naar iemand slaan, de bal oppakken met de hurl en de bal hooghouden voor zo'n 20 seconden. Het is best een leuke sport^^

    Ik heb helaas geen foto van mezelf aan het hurlen, daar baal ik wel van.

    Hebben jullie ooit Hurling gespeeld of uberhaupt gezien?


    And don't forget, Elvendork! It's unisex!

    Ik wilde heel graag naar een hurlingwedstrijd toen ik in Ierland was, maar dat paste helaas niet in het programma. Ik was er toen van op de hoogte dankzij een vriend die op de hoogte is van velerlei onbekende dingen


    Zij zingen, nijgen naar elkaar en kussen, geenszins om liefde, maar om de sublieme momenten en het sentiment daartussen.