• ZEIK TOPIC

    Ik studeer. Dat is leuk. Haha. Ik heb een kut school, maar een leuke opleiding. Om maar even wat dingen te noemen:

    1. Een docent stuurt vlak voor de meivakantie een enorm lange mail met al dingen die voor het einde van de vakantie af moeten zijn en sluit af met: En als jullie dan nog tijd overhouden wens ik jullie een fijne vakantie.
    2. Om je EC's te halen voor een module (7 punten) pas als je alles hebt afgrond en gehaald. Dus mocht je alle verslagen wel goed hebben maar falen in je tentamen dan krijg je geen punten voor die module tot dat je je tentamen wel hebt gehaald.
    3. Docenten komen 3-2 voor de deadline pas met criteria en aanvullende criteria

    Dit is slechts een kleine selectie. Wat er nu gaande is is dat we donderdag alle laatste verslagen hebben ingeleverd. Vandaag hadden we porfolio toetsen voor studieloopbaanbegeleiding (om te kijken of je alles gedaan hebt) en morgen hebben we twee tentamens. Dat is al pittig klote. Maar om het nog erger te maken moeten we woensdag nog een presentatie doen (die ons cijfer bepaalt voor een van de modules). Nu zouden we uiterlijk vandaag te horen krijgen of het verslag dat we moeten presenteren "groen licht" krijgt. We kregen dus niet een mail. Kort samengevat: er is een groep die niet "groen licht" heeft gekregen en dus niet mag presenteren. Die krijgt dan nog apart bericht. Voor de andere groepen geld: geen bericht is goed bericht. Maar we zijn meer dan een half uur verder. Voor zover we weten heeft nog niemand een mail gehad. En nu zit iedereen als nog in spanning. Want tja communicatie why?

    Heb ik een kut school?

    26.1% (6 stemmen)
     
    Ja

    13.0% (3 stemmen)
     
    Ja

    39.1% (9 stemmen)
     
    Je hebt een kut school

    21.7% (5 stemmen)
     
    UGH


    ©1998

    Niet alleen jow school, het gaat overal zo :/


    #WWED - What Would Emma Do?

    Ik hoop niet dat jij in eindhoven zit waar ik heen ga.;d


    You were born original, don't die as a copy.

    1 & 2 zijn sowieso overal, 3 heb ik voor sommige vakken ook. Hier kun je al je EC's soms zelfs al vergeten als je een huiswerkopdracht verkeerd maakt :').

    Zelf heb ik volgende week donderdag een hertentamen van een vak, maar het cijfer van het eerste tentamen is nog steeds niet bekend. Erg mooi, want de uiterste inschrijfdatum is dus zeven dagen voor het desbetreffende tentamen :'))))). Stel dat ik het niet heb gehaald, kan ik me waarschijnlijk niet meer inschrijven voor de her en überhaupt al niet meer leren :) Ook een geweldige organisatie.


    She was acting pretty, thought she owned the city. Someone should've told her that pretty ain't a job.

    O mijn school is ook zo leuk. Ze komen met planning altijd veel te laat aan. Vandaag had ik een examen over informatiesystemen. Ik heb extra tijd, dus ik zit samen met 14 anderen mensen in een apart lokaal. Een kwartier voor tijd was er nog een andere studie bezig met een tentamen. Wat blijkt: een lokaal wijziging, maar niemand heeft het aan ons gemeld :').We waren bijna allemaal te laat voor het tentamen. Gelukkig waren er voor de rest geen problemen.


    Seasons will change, but I shall remain

    Overal zo,

    Klacht indienen bij de examencommissie helpt wel, alleen niet over zooi gaan klagen .
    Helpt ook om dit voor te leggen bij de studentenraad
    Alles lijkt chaotisch te zijn niet? :(


    Ha! I invent the word impossible. That's why I am the champ. Whether I like it or not.

    AriChibi schreef:
    1 & 2 zijn sowieso overal, 3 heb ik voor sommige vakken ook. Hier kun je al je EC's soms zelfs al vergeten als je een huiswerkopdracht verkeerd maakt :').

    Zelf heb ik volgende week donderdag een hertentamen van een vak, maar het cijfer van het eerste tentamen is nog steeds niet bekend. Erg mooi, want de uiterste inschrijfdatum is dus zeven dagen voor het desbetreffende tentamen :'))))). Stel dat ik het niet heb gehaald, kan ik me waarschijnlijk niet meer inschrijven voor de her en überhaupt al niet meer leren :) Ook een geweldige organisatie.


    2 is echt niet overal. Ik zit als enige in mijn sociale kringen op deze school, andere mensen (op ander scholen) krijgen gewoon hun punten gewoon per afgerond onderdeel niet per module. En wat betreft punt 1 ging het mij er meer op dat die hobby-sadist van een docent de mail afsloot met: En mochten jullie nog tijd overhouden dan een fijne vakantie gewenst.

    Was het niet slim geweest om je sowieso in te schrijven voor de hertentamen? Verder is het wel echt fucking belachelijk. Er is toch een maximum aantal dagen voor het nakijken? Kun je geen klacht indienen?


    ©1998

    BlackAlpha schreef:
    (...)

    2 is echt niet overal. Ik zit als enige in mijn sociale kringen op deze school, andere mensen (op ander scholen) krijgen gewoon hun punten gewoon per afgerond onderdeel niet per module. En wat betreft punt 1 ging het mij er meer op dat die hobby-sadist van een docent de mail afsloot met: En mochten jullie nog tijd overhouden dan een fijne vakantie gewenst.

    Was het niet slim geweest om je sowieso in te schrijven voor de hertentamen? Verder is het wel echt fucking belachelijk. Er is toch een maximum aantal dagen voor het nakijken? Kun je geen klacht indienen?


    Hmm, dan ligt het misschien aan de soort school. Ik weet dat het wel zo op de universiteit is namelijk. En tja, dat zal dan wel aan de docent liggen, zulke heb ik er ook :p. Ik moest een vak van vorig jaar overdoen maar het tentamen viel samen met een vak van dit jaar. Kreeg als antwoord op mijn vraag of ze er eentje konden verplaatsen dat 'ik het vorig jaar maar had moeten halen'. Tja, dat was helaas niet zo en de enige manier om dat feit te veranderen was als ik het dit jaar zou halen :p

    Probleem met alvast inschrijven is dat ik ook weer een bepaalde tijd voor het hertentamen weer uit het systeem moet zijn, anders verandert mijn voldoende naar een 'niet deelgenomen aan het tentamen'. Dat kan onder de ene faculteit wel makkelijk veranderd worden, maar dit vak zit onder een faculteit die daar echt heel moeilijk over doet, dus dat risico durf ik ook niet echt te nemen... Ik kan wel een klacht indienen, maar dan doen ze er volgend jaar pas wat aan en daar kan ik nu niets mee :p


    She was acting pretty, thought she owned the city. Someone should've told her that pretty ain't a job.