• Hey!

    Ik was wat door de topics aan het scrollen, en ik zag hier en daar weer leuke covers, en toen kwam ik plots op een idee. Ik weet niet of iemand anders het al eens heeft voorgesteld - sorry als dat wel zo is - en of het mogelijk is, maar misschien kan er ook een wedstrijd komen "Cover of the month"? Zoals er nu al is voor gedichten, stories etc.

    Dus bijvoorbeeld dat er elke maand een titel wordt gegeven en misschien een voorwerp dat in het plaatje moet voorkomen of bepaalde voorwaarden (zoals iotm) en dat mensen dan wat kunnen inzenden?

    Het lijkt me wel leuk om te zien wat er elke maand gemaakt wordt én het kan war extra reclame zijn voor bepaalde covermakers.
    Als het mogelijk is, natuurlijk.


    Mhm?

    Lijkt me een super goed idee (: sommige covers die hier worden gemaakt zijn echt kunstwerkjes.


    “Moonlight drowns out all but the brightest stars.” - Tolkien

    Het idee lijkt me heel erg leuk, maar ik weet niet of er echt genoeg mensen voor zijn om mee te doen. Er zijn natuurlijk een paar hele goede covermakers op Quizlet, maar ik het het gevoel dat als er zoiets komt als Cover of the Month, altijd dezelfde mensen zullen meedoen/winnen. Het kan ook zijn dat ik het aantal goede fotoshoppers op Quizlet heel erg onderschat, natuurlijk :')
    Maar langs de andere kant... De wedstrijden die er nu zijn (SOTM, QOTM, POTM en COTM) gaan over dingen waar iedereen de basis wel van kent. Bij iets als een cover maken, heb je al echt een soort van 'kennis' nodig om het te kunnen doen. Bovendien hebben sommige Q'ers waarschijnlijk betere programma's (waar ze al dan niet voor betaald hebben) dan andere en als de middelen niet bij iedereen hetzelfde zijn, vind ik het misschien een beetje oneerlijk.


    If you can't remember my name, just say 'chocolate' and I'll turn around.

    Dazai schreef:
    Het idee lijkt me heel erg leuk, maar ik weet niet of er echt genoeg mensen voor zijn om mee te doen. Er zijn natuurlijk een paar hele goede covermakers op Quizlet, maar ik het het gevoel dat als er zoiets komt als Cover of the Month, altijd dezelfde mensen zullen meedoen/winnen. Het kan ook zijn dat ik het aantal goede fotoshoppers op Quizlet heel erg onderschat, natuurlijk :')
    Maar langs de andere kant... De wedstrijden die er nu zijn (SOTM, QOTM, POTM en COTM) gaan over dingen waar iedereen de basis wel van kent. Bij iets als een cover maken, heb je al echt een soort van 'kennis' nodig om het te kunnen doen. Bovendien hebben sommige Q'ers waarschijnlijk betere programma's (waar ze al dan niet voor betaald hebben) dan andere en als de middelen niet bij iedereen hetzelfde zijn, vind ik het misschien een beetje oneerlijk.


    Ik snap je puntjes, maar bij de andere wedstrijden heb je toch dezelfde problemen, denk ik. Daar doen ook vaak dezelfde mensen mee, en bij image of the month hebben sommigen ook een beter fototoestel dan anderen (:


    Mhm?

    Ohh, ik ben voor!


    in love with the fictional characters, I'm sorry

    Oeh, klinkt me onwijs leuk! Ik stem voor! :3


    • It is often the biggest smile, that is hiding the saddest heart. •

    Frodo schreef:
    Lijkt me een super goed idee (: sommige covers die hier worden gemaakt zijn echt kunstwerkjes.


    Dit is echt waar!

    Daarbij hangt het ook heel erg af van stijl, smaak en natuurlijk van het verhaal!

    Ik zou in ieder geval wel ook een korte verhaallijn erbij zetten, want dan heb je ook een bepaalde sfeer waar rekening mee moet worden gehouden.

    Animato schreef:
    Oeh, klinkt me onwijs leuk! Ik stem voor! :3


    Words are loaded pistols. Sometimes it's just better not to pull the trigger. | Vertrouwenspersoon

    Het lijkt mij leuk, maar hoe maak je dan precies een opdracht. Ik denk dat daar wel goed over nagedacht moet worden, want een cover gaat natuurlijk ook over of je de sfeer van de story goed dekt en niet alleen of het er mooi uit ziet.


    My fake plants died, because I did not pretend to water them.

    Leuk!

    Misschien is het leuk als er per maand aanvragen voor een cover kunnen worden ingediend en dat er één iemand wordt uitgeloot, wiens aanvraag dan de opdracht wordt?

    Ik krijg hierdoor echt zin om het te leren haha


    Every villain is a hero in his own mind.

    Vikings schreef:
    Leuk!

    Misschien is het leuk als er per maand aanvragen voor een cover kunnen worden ingediend en dat er één iemand wordt uitgeloot, wiens aanvraag dan de opdracht wordt?

    Ik krijg hierdoor echt zin om het te leren haha

    Dat lijkt me erg leuk. ^^ Sowieso een cover of the month (:
    Maar is het dan ook de bedoeling dat de aanvrager zelf de winnaar mag kiezen? Of dan gewoon via modpolls en? En mag de aanvrager de covers dan gebruiken als ze wil?

    Het lijkt mij logischer als iedereen mag stemmen op de beste cover, maar dat de aanvrager zelf kan kiezen welke hij daarna neemt.

    En misschien is het leuker als mensen flapteksten aanleveren in plaats van een invullijstje. Dat geeft denk ik meer vrijheid. ^^


    Every villain is a hero in his own mind.

    Er zijn al 5 xOTM's. Dan worden het er nog meer. Dat bijhouden is voor de moderators echt wel wat werk. Ik ben tegen. ^^


    Pretty is just a pretty word.

    Vikings schreef:
    Het lijkt mij logischer als iedereen mag stemmen op de beste cover, maar dat de aanvrager zelf kan kiezen welke hij daarna neemt.

    En misschien is het leuker als mensen flapteksten aanleveren in plaats van een invullijstje. Dat geeft denk ik meer vrijheid. ^^


    Dit. Super !

    We hebben dit met de moderators besproken en hebben besloten dat dit een suggestie is die we helaas niet kunnen accepteren. We hebben al eerder gelijkaardige suggesties gekregen die we ook hebben afgewezen. Het publiek voor dit soort wedstrijden is te beperkt, omdat lang niet iedereen kan bewerken. Het kost ons wel wat werk per maand om deze wedstrijden te organiseren en bij de andere xOTM wedstrijden krijgen we ook al maar een beperkte interesse. Dit zou bij een specifieke wedstrijd zoals voor covers nog veel beperkter zijn. De wedstrijden die we nu hebben zijn voor bestaande creaties op Quizlet en een cover is dat niet.


    What would Emma do?

    Users zouden ook zelf zo'n wedstrijd kunnen organiseren. Dan hoeven de mods hier geen werk in te steken. Of zeg ik nu iets geks?


    26 - 02 - '16