• Om maar even met de deur in huis te vallen: ik weet niet zo goed wat ik moet doen.

    Een paar weken geleden heb ik een jongen ontmoet en dat klikte eigenlijk heel goed. Uiteindelijk hebben we nummers uitgewisseld en zo zijn we in contact gebleven.
    Gisteren hadden we na wat plannen weer afgesproken en hebben we de hele dag gewoon eenvoudig met z'n tweeën in de stad en op het strand rond gehangen, wat echt enorm gezellig was. Dat was eigenlijk ook wel het moment waarop ik ontdekte dat ik toch wel wat gevoelens voor hem heb ontwikkeld en uiteindelijk zei hij dat hij ook wat voor mij voelde. Nouja, toen kon ik het niet helpen om gewoon hartstikke blij te zijn natuurlijk. :3

    Alleen... Hij woont in Friesland en ik in Zuid-Holland. Natuurlijk is het zo dat afstand niets uit zou hoeven maken als je echt om elkaar geeft, maar ik weet gewoon heel eerlijk gezegd niet of ik hier aan durf te beginnen. Hij kwam dan toevallig met de auto en dat is 'maar' 1.5 uur, alleen weet ik gewoon echt niet of ik het vol ga houden om niet gewoon snel even langs te kunnen gaan..
    Het is nu nog niet zo ver dat ik over mijn oren verliefd ben, dus ik kan nog terug. Dan denk ik echter dat ik heel veel spijt ga hebben, omdat ik hem toch echt wel heel leuk vind.

    Ugh, ik weet het gewoon niet en dit verhaal was langer dan gehoopt. Maar ik moest het even kwijt en het lucht toch wel soort van op haha.
    Als iemand tips heeft of iets dergelijks, dan hoor ik dat graag. :3


    ~ It's impossible to forget someone who gave you so much to remember ~

    Mijn vriend en ik wonen ongeveer anderhalf uur met het openbaar vervoer uit elkaar en toen wij iets kregen waren wij 14 en dus moesten we dus elke keer dat stuk reizen. We zien elkaar alleen in het weekend en het bij elkaar langs komen spontaan zit er niet bij maar na vier jaar ben ik nog steeds samen. Het kan wel, ik ken veel mensen bij wie het kan.
    Probeer het. Het ergste wat er kan gebeuren is dat het niet werkt, maar dan kan je wel zeggen dat je het hebt geprobeerd. Succes ermee!


    "Ignite, my love. Ignite."

    Ik vind dat je niet mag zeuren want mijn zus heeft een super lieve vriend en die moest van zijn ouders terug naar mexico om geldredenen. (Zij betaalden zijn studie hier in Nederland) friesland is maar 1,5 uur rijden. Dan kun je nog wel elke dag komen. Mijn zus kan haar vriend de komende 3-4 jaar maar twee keer in het jaar echt zien. Dat is pas een afstandsrelatie. En als je niet durft te beginnen hieraan, begin er dan ook niet aan. Dan houdt je hem alleen maar aan het lijntje.


    Wie durft te verdwalen, zal nieuwe wegen vinden!

    Het is het proberen waard. Ik heb een vriend die ongeveer op de grens van Z-Holland, N-Holland en Utrecht woont en ik woon in het noorden van Groningen. We zijn volgende week 4 jaar samen. Met de trein reis ik 3 uur en met de auto is het 2,5 uur. Na 3 dagen in 3 maanden afgesproken te hebben in het begin dat we elkaar kenden, zijn we al snel weekenden bij elkaar blijven slapen, omdat het reizen zo lang was.

    Als ik jou was zou ik het gewoon proberen en kijken hoe het is. Je kan altijd zeggen dat je het niet meer wil. Maar als je hem over een tijdje echt leuk vindt, maakt de afstand niets meer uit.

    Een vroegere vriendin van mij woont op een uur afstand van haar vriend en ze zijn nu bijna vijf jaar samen, toevallig weet ik van een vriendin dat ze binnenkort samen gaan wonen.
    Het moet inderdaad gewoon kunnen, ik zou het niet meteen afkappen, want als je hem echt leuk vind en hij jou, krijg je daar misschien later spijt van.


    stay safe because I like being alive at the same time as you

    Ik denk dat je het gewoon moet proberen. Anderhalf uur is opzich te doen, je moet waarschijnlijk alleen wat meer plannen mocht je elkaar willen zien - of samen iets leuks gaan doen - en een spontaan bezoekje zal er wellicht minder snel inzitten, maar dat lijkt mij geen ramp.
    Als je hem echt zo leuk vind dan komt het vast wel goed. (:


    'Three words, large enough to tip the world; I remember you.'

    Mijn vriend woont ook op meer dan een uur afstand met het OV. Het is niet altijd makkelijk maar het is te doen. Vooral als je auto of studenten ov hebt. Je moet gewoon veel met elkaar communiceren, ik raad skype ook aan. Zorg dat je goed plant, en als je mag blijven slapen dat je zorgt dat je gewoon een paar daagjes gaat. Ik ga niet zeggen dat het super makkelijk is, maar als je elkaar echt leuk vind is het te doen. Een uitdaging om de relatie ook over hobbels in de weg stand te laten houden.


    The truth is out there.

    Scribe schreef:
    Ik vind dat je niet mag zeuren want mijn zus heeft een super lieve vriend en die moest van zijn ouders terug naar mexico om geldredenen. (Zij betaalden zijn studie hier in Nederland) friesland is maar 1,5 uur rijden. Dan kun je nog wel elke dag komen. Mijn zus kan haar vriend de komende 3-4 jaar maar twee keer in het jaar echt zien. Dat is pas een afstandsrelatie. En als je niet durft te beginnen hieraan, begin er dan ook niet aan. Dan houdt je hem alleen maar aan het lijntje.

    Je meet wel met twee maten, zeg. Ieder mens is verschillend toch? Dan kan ieder mens op een andere manier een relatie bijhouden. De één wil het liever dichtbij houden, de ander gaat voor een uitdaging, zoals je zus.

    Ik zou eigenlijk gewoon heel eerlijk zijn naar deze gast. Zeggen dat je hem wel heel leuk vindt, maar dat je de afstand een beetje spannend vindt. Dan kunnen jullie samen naar de beste oplossing zoeken en weten jullie beiden waar jullie aan toe zijn.
    Ik heb technisch gezien een lange afstandsrelatie, maar dat is omdat mijn vriend studeert en op kamers is. Ik begin volgend jaar ook. Na een tijdje word je het gewoon, denk ik. Ik heb er in ieder geval niet meer zoveel last van.


    Deep inside, I've never felt alive

    Scribe schreef:
    Ik vind dat je niet mag zeuren want mijn zus heeft een super lieve vriend en die moest van zijn ouders terug naar mexico om geldredenen. (Zij betaalden zijn studie hier in Nederland) friesland is maar 1,5 uur rijden. Dan kun je nog wel elke dag komen. Mijn zus kan haar vriend de komende 3-4 jaar maar twee keer in het jaar echt zien. Dat is pas een afstandsrelatie. En als je niet durft te beginnen hieraan, begin er dan ook niet aan. Dan houdt je hem alleen maar aan het lijntje.


    Nou sorry dat ik het toevallig wel lastig vind als het 'maar' 1.5 uur is. Ik weet niet of je echt lullig bedoelde, maar zo kwam het wel over en dat vind ik toch wel onnodig.


    ~ It's impossible to forget someone who gave you so much to remember ~

    Oh en aan de rest; heel erg bedankt voor jullie reactie! Ik ga het er zo snel mogelijk nog wel even met hem over hebben en dan kijken we wel wat het beste zal zijn. (:


    ~ It's impossible to forget someone who gave you so much to remember ~

    Scribe schreef:
    Ik vind dat je niet mag zeuren want mijn zus heeft een super lieve vriend en die moest van zijn ouders terug naar mexico om geldredenen. (Zij betaalden zijn studie hier in Nederland) friesland is maar 1,5 uur rijden. Dan kun je nog wel elke dag komen. Mijn zus kan haar vriend de komende 3-4 jaar maar twee keer in het jaar echt zien. Dat is pas een afstandsrelatie. En als je niet durft te beginnen hieraan, begin er dan ook niet aan. Dan houdt je hem alleen maar aan het lijntje.


    Ik vind het anders best gemeen klinken dat je zegt dat ze zeurt alleen maar om die reden. De afstand mag dan wel groter zijn, maar de hele dagelijkse routine van contact houden, je school doen, je werk doen, alles is gewoon hetzelfde. Tuurlijk de dagen waar ze naar uit zou kijken, oftewel samen zijn volgen korter op elkaar dan bij je zus maar er zit zoveel meer moeite in een lange afstandsrelatie dan alleen het reizen wat nog wel in dezelfde categorie valt.

    Ikzelf heb meerdere malen een lange afstandsrelatie gehad en momenteel ben ik een jaar samen met mijn vriend in Macedonië, in Europa, maar buiten de Europese Unie. Geld verdienen is daar bijna onmogelijk en hij heeft geen ouders die ook maar iets voor hem doen, studie is momenteel voor hem onmogelijk, reizen is voor hem onmogelijk. Maar dat is mijn pakkie aan en als iemand moeite heeft met 1,5 reizen dan zeg ik: "Welkom bij de club" want het is net zoveel hard werken om een goede band met je wederhelft te hebben. (:


    ''There is no hell, no heaven either. This world is what we make of it.''

    Volgens mij is het echt wel te doen.
    Toen ik en mijn vriend elkaar leerden kennen, had hij nog geen auto. Naar elkaar was het toen 5 uur via openbaar vervoer. Dat lukte altijd wel (mede omdat hij het gewoon minder druk had met school dan ik en dus was hij degene die altijd wel de reis deed). Toen hij een auto had was het nog maar 2 uur en nu wonen we samen bij mijn ouders (want ik studeer nog), dus het is echt wel te doen lijkt me. Valt gewoon te zien hoeveel je ervoor over hebt en natuurlijk ook gewoon of je er een beetje het karakter voor hebt. Aan de andere kant; ik en mijn vriend zijn beiden zeer plakkerig. Niet in de zin van dat we constant aan elkaar hangen, maar op die manier dat we liever elke minuut van de dag samen zijn. En zelfs met dat 'karakter' hebben we die tijd dat het zo ver weg was om elkaar te zien overleefd. Het doet wel pijn op momenten natuurlijk, dat ga ik niet ontkennen. Het is elke keer weer zwaar afscheid, maar het wordt beter. Zeker als je het lang genoeg volhoudt.
    Ik wens je in ieder geval heel veel succes, wat je ook kiest (:


    “To live will be an awfully big adventure.”

    Ik woon 3 uur van mijn vriend af en we zijn nu bijna 5 jaar samen. ;3 We maken ondertussen ook plannen om samen te gaan wonen.


    Your make-up is terrible

    Even een kleine update:

    Gisteren hadden we weer afgesproken en toen ben ik daarheen geweest, wat opnieuw heel erg gezellig en toch ook wel vertrouwd was. Hij vertelde toen ook dat hij een kamer gevonden heeft in Groningen, waar hij gaat studeren. Dit is voor mij 3 uur met het ov en dus toch wel weer een stuk langer..
    Ondanks dat hebben we toch besloten om het maar te gaan proberen. Toch wel bang dat we er anders spijt van gaan krijgen haha.
    Dusja, ik ben nu even heel blij en dat wilde ik even delen. c:

    [ bericht aangepast op 2 juli 2016 - 21:04 ]


    ~ It's impossible to forget someone who gave you so much to remember ~

    Ik heb anderhalf jaar een relatie gehad waar we 3 uur van elkaar vandaan woonden(NH > GR). Als je echt van die persoon houd denk je daar niet aan en maakt het je eigenlijk vrij weinig uit na een paar keer c:


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    Ik heb niet andermans reacties gelezen dus het kan misschien dubbel zijn:

    Je moet doen waar jij je prettig bij voelt. Heb je het voor hem, voor jullie, over om (bijvoorbeeld) om het weekend de trein of de auto te pakken? Vind je hem daar leuk genoeg voor, wil je het een kans geven?

    Persoonlijk heb ik nog nooit een lange afstandsrelatie gehad en ik denk dat ikzelf er ook niet goed mee om kan gaan. Maar dat is voor iedereen anders!

    Ik ken een stelletje dat elkaar op vakantie heeft ontmoet. Zij woont in Gelderland, hij in Groningen en ze hebben nu al 4 of 5 jaar! (Ik ken ze niet super goed haha) Aankomend jaar gaan ze studeren en dan gaan ze samenwonen (:

    Ik wens je heel veel succes en ook heeeel veel plezier en liefde en geluk toe!