• Ik kwam daarnet op het idee voor een spelletje (ik hoop dat mensen hier interesse voor hebben, haha).

    Het gaat zo: iemand zegt de titel van een boek en de auteur en de volgende user probeert te raden waarover het boek gaat en geeft daarna een nieuwe titel met auteur. Het gaat natuurlijk het beste met niet zo bekende boeken waarbij niet iedereen weet waarover het gaat.

    Dus, bijvoorbeeld als volgt:

    Persoon één:
    Simon vs. de verwachtingen van de rest van de wereld - Becky Albertalli

    Persoon twee:
    Een vreemde jongen die zich wil verzetten tegen de maatschappij, wat niet altijd even gemakkelijk gaat.

    Mobiel - Stephen King

    Laat je fantasie de vrije loop en verzin eens een vreemd plot dat bij een (misschien wel even vreemde) titel past!

    Oké, ik zal beginnen:
    The Ugly Little Boy - Isaac Asimov


    If you can't remember my name, just say 'chocolate' and I'll turn around.

    Een jongetje, dat totaal niet cool is en niks aan zijn uiterlijk wil doen. Hij heeft één interesse die hij héél belangrijk vind en wordt gepest.

    Miss Peregrine's Home for Peculiar Children - Ransom Riggs.


    I'm living in dreamworld, where I make my stories and a dream.

    Een kind wordt door zijn ouders naar het weeshuis gestuurd maar het blijkt een horror-weeshuis te zijn.

    Sans famille - Hector Malot


    I've hurt you again. How foolish can one man be?

    Een familie die alleen maar Comic Sans gebruikt waardoor niemand hen mag.

    Alleen op de wereld -Hector Mallot


    And don't forget, Elvendork! It's unisex!

    Alleen op de wereld is hetzelfde boek als ik zei :'D Gewoon een andere titel :p Of wist je dat al?

    [ bericht aangepast op 24 juni 2016 - 23:30 ]


    I've hurt you again. How foolish can one man be?

    Op een dag wordt een jonge vrouw wakker en ziet niemand haar meer. De rest van de wereld leeft door, maar zij is onzichtbaar en voelt zich daardoor heel alleen.

    Ontworteld - Naomi Novik


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    Een heks moet een speciale wortel hebben om een toverdrank te maken die een dodelijke ziekte kan genezen en ze geeft een jong kind de opdracht om de worrel te zoeken.

    Verder dan ver - Wendela Walta


    I've hurt you again. How foolish can one man be?

    Iemand die honger heeft moet op zoek naar de laatste koelkast ter wereld voor de aliëns dat doen.

    De Kronieken van de Verrezen Wereld - Licia Troisi


    Heaven is a place that we all have

    Atlantis verrijst weer en brengt een groot geheim met zich mee...

    Beproevingen van Apollo

    [ bericht aangepast op 25 juni 2016 - 10:07 ]


    in love with the fictional characters, I'm sorry

    Belg schreef:
    Alleen op de wereld is hetzelfde boek als ik zei :'D Gewoon een andere titel :p Of wist je dat al?


    Lol, nee dat wist ik niet:') hahahaha omg.


    And don't forget, Elvendork! It's unisex!

    Aan de hand van flashbacks wordt het verhaal van Apollo verteld, die bepaalde beproevingen moest doorstaan om zijn geliefde terug te winnen.

    De Test


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    Iemand die een liefdesverhouding heeft met zijn schoolwerk en helemaal geobsedeerd is met het altijd halen van een 10/10 voor iedere test, maar dan wordt hij uitgenodigd voor één of andere supertest waar nog nooit iemand een 10 voor heeft gehaald.

    Ik ben de nacht - Ethan Cross


    If you can't remember my name, just say 'chocolate' and I'll turn around.

    Een verhaal over anonieme (dreig)brieven.

    De donkere kamer van Damokles - Willem Frederik Hermans


    Let's go outside and all join hands, but until then you'll never understand…

    Over een donkere kamer van de hoofdpersoon waar moorden worden gepleegd.

    Het volk van de wolf - W. Michael Gear en Kathleen O'Neal Gear (ik weet de engels tittel niet)


    I'm living in dreamworld, where I make my stories and a dream.

    Een stam die leeft met wolven en in wolven kan veranderen.

    The Cage - Meghan Sheperd

    [ bericht aangepast op 29 juni 2016 - 11:02 ]

    Iemand die zich heel alleen en opgesloten voelt, en langzaam gek wordt.

    Spiegeljongen - Floortje Zwigtman


    Maflodder -> Rozenthee / "Would you like an adventure now, or shall we have tea first?"