• Bijna iedereen kent ze wel.. de moestuintjes van de Albert Heijn! Vorig jaar hadden wij ze gepot, maar geen enkele plant had het overleeft. Dit jaar hadden we besloten om alleen de augurk te planten, gewoon omdat we die grappig vonden.

    De plant groeide op het begin zeer snel, voordat we het wisten bereikte hij het plafond. Tijd om hem buiten te zetten. We dachten dat het niet zo goed meer ging. Net ging ik naar buiten.. om de plant dus weg te gooien. Zie ik ineens een (redelijk) grote augurk zitten:



    Ik dus helemaal enthousiast naar m'n moeder rennen (zij verzorgde de plant). Dus samen gaan we zoeken.. komen we ineens een gigantische verborgen augurk tegen. Hij viel niet op omdat de plant erachter dezelfde kleur had!



    Uiteindelijk hebben we drie augurken gevonden die klaar waren om geoogst te worden, er zitten er nog een paar aan de plant. (Hand for scale xD)



    Ik heb net de stekels eraf gehaald (ik wist niet dat augurken stekels hadden...) en we gaan ze zo in zuur zetten.

    Hebben jullie ook de moestuintjes van Albert Heijn gepot? Is er iets eetbaars uitgekomen? Of hebben jullie ooit een moestuintje gehad?

    [ bericht aangepast op 27 juni 2016 - 19:48 ]


    Treat people with kindness

    Manami schreef:
    Vorig jaar deden die van mij het ook niet, die van dit jaar lijken het wel te doen! Het meeste staat nu in de grond in de tuin, maar de slakken eten heel snel, heel veel van de jonge plantjes weg...


    Voor de volgende keer: het is handig om een glazen potje over de jonge plantjes te zetten totdat ze al meer blaadjes hebben, zo kunnen de slakken ze niet helemaal kapot maken :p


    She was acting pretty, thought she owned the city. Someone should've told her that pretty ain't a job.