• Gisteravond ging ik met een vriendin wandelen opzoek naar een picknickplek om op mijn verjaardag donderdag te picknicken met mijn vriendengroep. Na een heel stuk afgezocht te hebben waren we bij het strand aangekomen. We zijn toen via het strand teruggelopen en kwamen langs een strandtent.
    Nu ben ik net klaar met school en zoek ik werk. Ik ging spontaan even bij de strandtent naar binnen om te vragen of ze nog mensen zochten. De twee meisjes die bij de bar stonden riepen meteen twee andere mensen erbij en we zijn met zijn drieën om tafel gaan zitten om het even te bespreken. Na te hebben gevraagd hoe veel tijd ik heb en of ik Duits spreek, hebben we afgesproken dat ik vrijdag een dagje ga meelopen. (:

    Super spontaan dus een alternatief soort sollicitatiegesprek gehad! Het was heel gezellig en leuk en ik voelde me achteraf super stoer en trots dat ik gewoon even naar binnen was gelopen. (krul)

    Inmiddels vind ik het behoorlijk spannend (en nog steeds leuk, haha). Zijn er mensen met werkervaring bij strandtenten? Of ik de bediening? Ik ben namelijk heel benieuwd, omdat ik niet zo goed weet wat ik ervan kan verwachten.

    Hebben jullie de laatste tijd ook iets gedaan waarvan je echt denkt "Damn, dat was een goede actie"? :Y)


    "Die Erinnerung ist das einzige Paradies, aus dem wir nicht vertrieben werden können."

    Super leuk! Ik zou dat soort dingen echt niet zo snel durven maar het loont wel heel vaak.
    Ik heb wel een tijdje in de bediening gewerkt en vond het echt vreselijk. Nu was het team waarin ik werkte ook knudde en werd ik gewoon niet ingewerkt. Het kan heel leuk zijn maar je moet wel een team hebben waar je wat aan hebt. Bereid je vooral voor op zere voeten :')
    Succes! Gaat je vast lukken ;D


    Maflodder -> Rozenthee / "Would you like an adventure now, or shall we have tea first?"

    Ik heb toen ik in een horeca bedrijf werkte graag in de bediening willen staan, maar het was helaas de kinderhoek. Kon op gegeven moment geen kind meer zien (cat)
    Ik denk dat het van je team afhangt, heb je een leuk team is je werk al heel snel veel leuker, maar verder heb ik niet echt ervaring.
    Ehm, ik vorig jaar denk ik. Toen ik op kamers ging en de Albert Heijn ben blijven stalken, en ze me heel graag wilden hebben toen ik liet vallen dat ik al 3 jaar ervaring had. :Y) niet echt vergelijkbaar, maar uithoudingsvermogen was hier wel even nodig


    Miep

    Wauw, dat klinkt inderdaad als een goede actie, Nina! Ik vind het ook erg dapper, want ik zou zoiets nooit hebben gedurfd. Held. :Y)


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Lekker bezig zeg. Het klinkt ook nog als leuk werk, dus dat heb je goed gedaan!


    Zij zingen, nijgen naar elkaar en kussen, geenszins om liefde, maar om de sublieme momenten en het sentiment daartussen.

    Bereid je voor op een leuk (en druk) werk met super veel toeristen!


    "One has to learn to read, as one has to learn to see and learn to live," - Vincent van Gogh

    @ Bloodborne

    Ik had het een jaar terug ook echt niet gedurfd, dus het voelde nog cooler dat ik het nu wel durfde.
    Oh, dat klinkt inderdaad als een vervelende ervaring. Zeker als je niet ingewerkt wordt, terwijl het iets is wat je gewoon van anderen moet leren. Ik hoop maar dat de mensen hier anders zijn! Haha, ja, die zere voeten had ik al een beetje verwacht. :p
    Dank je wel! (:

    @ Dahl
    Hahaha, dat moet een tegenvaller zijn geweest. Hopelijk kun je kinderen nu wel weer verdragen.
    Oeh, doe je goed. Gewoon je werk afdwingen door stalken. Heb je het nog steeds leuk?

    @ Square
    Jaaa, dank je. Ik vind het ook behoorlijk dapper van mezelf, haha.(krul)

    @ Niphredil
    Dank u! Toen we er daar over praatten, klonk het inderdaad leuk, dus ik ben heel benieuwd hoe het in praktijk zal zijn. ^^

    @ Standal
    Oké, goed om te weten, dan kan ik me daarop instellen. Ik hoop stiekem een beetje dat het vrijdag een regenachtige dag is, zodat het niet echt druk zal zijn. :x


    "Die Erinnerung ist das einzige Paradies, aus dem wir nicht vertrieben werden können."

    Ik werk in de bediening, en ik ga daar nu een jaar fulltime werken. Ik vind het echt leuk werk, en het is na verloop van tijd echt niet meer zo moeilijk als eerst. Ga er wel maar vanuit dat je spierpijn gaat hebben, en dat je dingen gaat laten vallen. Zelfs diegene met jaren ervaring laten wel eens iets vallen. (:


    "Her heart was a secret garden, and the walls were very high."

    Het is wel goed als je het ook een beetje rustig meemaakt, want ik denk dat het vanaf nu steeds drukker wordt. Halverwege juli en augustus zijn wel echt de hoogtepunten met toeristen. Ik werk in een hotel niet ver van het strand en rond deze tijd gaan er steeds meer gasten richting het strand!


    "One has to learn to read, as one has to learn to see and learn to live," - Vincent van Gogh

    Square schreef:
    Wauw, dat klinkt inderdaad als een goede actie, Nina! Ik vind het ook erg dapper, want ik zou zoiets nooit hebben gedurfd. Held. :Y)


    in love with the fictional characters, I'm sorry