• Hey Q'ers!

    Ik heb al sinds 2013 een slotjesbeugel en ben bijna twee weken geleden aan mijn onderkaak geopereerd (die werd naar voren gezet) ivm een grote overbite die ik had.
    Gelukkig viel de pijn enorm mee, en is het alleen erg ongemakkelijk. 6 weken niet kauwen dus alles moet in de blender en had ik een hoofd dat op een peer leek zo dik dat het was.
    Sinds gister ben ik voor controle geweest en hebben ze opnieuw een scan gemaakt en alles zag er goed uit.
    En dan komt het: Ik heb sinds gister van die vervelende elastiekjes gekregen die van de bovenkant naar de onderkant gaat in een drie-hoek vorm en dat doet enorm veel pijn jammer genoeg. :c

    Nu ben ik dus heel nieuwsgierig of hier meer mensen zijn die ook aan het beugelen zijn of geopereerd zijn geweest/moeten aan de kaak. Vandaar dat ik dit topic heb gemaakt. (krul)


    “She was another broken doll dreaming of a boy with glue.” - Atticus

    Oh jeetje wat vervelend, ik ben zelf nooit geopereerd gelukkig!
    Je kunt op internet heel veel lekker en gezonde smoothy recepten vinden! Met yoghurt, honing, banaan en peer heb je bijvoorbeeld al een hele lekkere.c: Verder vind ik kwark met honing (en proteïne poeder met een smaakje) heel lekker!(:


    You were born original, don't die as a copy.

    SPECS schreef:
    Oh jeetje wat vervelend, ik ben zelf nooit geopereerd gelukkig!
    Je kunt op internet heel veel lekker en gezonde smoothy recepten vinden! Met yoghurt, honing, banaan en peer heb je bijvoorbeeld al een hele lekkere.c: Verder vind ik kwark met honing (en proteïne poeder met een smaakje) heel lekker!(:


    Ja! Mijn schoonzus had al fruit voor mij meegenomen en mijn moeder had al wat voor mij gemaakt dus die krijg ik genoeg. ^^


    “She was another broken doll dreaming of a boy with glue.” - Atticus

    Ik zit voorlopig nog aan mijn blokbeugel vast, maar ik denk eerlijk gezegd dat ik daarna stop met beugels, omdat ik er vooral pijn mee krijg cx


    obsessive rage

    Verloren schreef:
    Ik zit voorlopig nog aan mijn blokbeugel vast, maar ik denk eerlijk gezegd dat ik daarna stop met beugels, omdat ik er vooral pijn mee krijg cx


    Die heb ik ook gehad maar op een of andere manier deed ik die uit in mijn slaap.


    “She was another broken doll dreaming of a boy with glue.” - Atticus

    Een vriend van me had precies hetzelfde en ook hij vond het heel vervelend om praktish alles door een rietje te moeten eten, maar hij zegt altijd dat hij het zo weer zou doen. Het resultaat is het dus zeker waard (:
    Veel sterkte!


    Mhm?

    Frisk schreef:
    Een vriend van me had precies hetzelfde en ook hij vond het heel vervelend om praktish alles door een rietje te moeten eten, maar hij zegt altijd dat hij het zo weer zou doen. Het resultaat is het dus zeker waard (:
    Veel sterkte!


    Dank je. :3


    “She was another broken doll dreaming of a boy with glue.” - Atticus

    Ik krijg morgen slotjes en ik ben nogal bang, cri ;-;


    ~Born Tiger, Not Gonna Live Like a Dog~ Fame, Flash, Light. GIVE IT TO ME!

    Ik heb een beugel gehad maar voordat ik die had hebben ze mijn verstandskiezen er uit moeten snijden (dat gebeurd dus in het ziekenhuis) om plaats te maken voor mijn beugel. Ik heb wekenlang met een dik hoofd gelopen want (yay me) ik had een ontsteking (cat)
    Ik was amper hersteld van m'n kaakpperatie en kreeg een beugel in m'n bakkes gedouwd. Met die vervelende elastiekjes.
    Ik heb ze een halverjaardag dag gedragen en erna niet meer, de zakjes heb ik altijd meteen weggegooid lol.


    tya

    Poshlost schreef:
    Ik heb een beugel gehad maar voordat ik die had hebben ze mijn verstandskiezen er uit moeten snijden (dat gebeurd dus in het ziekenhuis) om plaats te maken voor mijn beugel. Ik heb wekenlang met een dik hoofd gelopen want (yay me) ik had een ontsteking (cat)
    Ik was amper hersteld van m'n kaakpperatie en kreeg een beugel in m'n bakkes gedouwd. Met die vervelende elastiekjes.
    Ik heb ze een halverjaardag dag gedragen en erna niet meer, de zakjes heb ik altijd meteen weggegooid lol.


    Die elastiekjes zijn zo vervelend! Ik moest ze gister verwisselen en werd vanmorgen wakker met enorme oorpijn daar van :c
    Ik moest al mijn verstandskiezen er ook uit en een moest door midden gezaagd omdat 'ie op z'n zij lag heb daarna gewoon koorts van gehad.

    Hoe ging het met jou toen je na 6 weken weer mocht kauwen? Ik kijk daar zo naar uit, ben het gemalen eten zo zat bleh.

    Wel apart dat je de beugel er pas daarna kreeg zeg. Hoelang heb je hem gehad?


    “She was another broken doll dreaming of a boy with glue.” - Atticus

    FlRE schreef:
    Ik krijg morgen slotjes en ik ben nogal bang, cri ;-;


    Toen ik slotjes kreeg viel het best mee, je moet alleen wat geduld hebben en 's Avonds kan het wat gaan drukken maar ik zelf was er al snel aangewend. :3


    “She was another broken doll dreaming of a boy with glue.” - Atticus

    Dragonstone schreef:
    (...)

    Die elastiekjes zijn zo vervelend! Ik moest ze gister verwisselen en werd vanmorgen wakker met enorme oorpijn daar van :c
    Ik moest al mijn verstandskiezen er ook uit en een moest door midden gezaagd omdat 'ie op z'n zij lag heb daarna gewoon koorts van gehad.

    Hoe ging het met jou toen je na 6 weken weer mocht kauwen? Ik kijk daar zo naar uit, ben het gemalen eten zo zat bleh.

    Wel apart dat je de beugel er pas daarna kreeg zeg. Hoelang heb je hem gehad?

    Ja, ik heb echt een méga kleine mond dus ik heb 4 gewone kiezen en mijn 4 verstandskiezen getrokken gehad omdat er anders geen plaats was voor mijn tanden om recht te groeien, zeg maar.
    Ja, ik werd ook wakker met koppijn van die rot dingen, dus heb ze gewoon uitgelaten. Ik kon er niet van slapen!

    Ik heb geloof ik niet zó lang gemalen en vloeibare shit moeten eten, voor mij was het toch een dikke 3 weken en dat was echt shit. Ik ben toen vanzelf weer zachte dingen gaan eten (wafeltjes, beschuit gesopt in mijn soep, erwtjes enzo haha) en toen ik dat deed is het kauwen erna best makkelijk vergaan. Ik heb van mensen gehoord dat ze werkelijk pijn hadden na de 6 weken met kauwen, dus ik raad je aan het wel op te bouwen!


    tya

    Poshlost schreef:
    (...)
    Ja, ik heb echt een méga kleine mond dus ik heb 4 gewone kiezen en mijn 4 verstandskiezen getrokken gehad omdat er anders geen plaats was voor mijn tanden om recht te groeien, zeg maar.
    Ja, ik werd ook wakker met koppijn van die rot dingen, dus heb ze gewoon uitgelaten. Ik kon er niet van slapen!

    Ik heb geloof ik niet zó lang gemalen en vloeibare shit moeten eten, voor mij was het toch een dikke 3 weken en dat was echt shit. Ik ben toen vanzelf weer zachte dingen gaan eten (wafeltjes, beschuit gesopt in mijn soep, erwtjes enzo haha) en toen ik dat deed is het kauwen erna best makkelijk vergaan. Ik heb van mensen gehoord dat ze werkelijk pijn hadden na de 6 weken met kauwen, dus ik raad je aan het wel op te bouwen!


    Ik had ook weinig ruimte dus hadden ze ook nog twee hoekkiezen eruit getrokken.
    Toevallig heb ik vanmorgen biscuitjes geprobeerd die ik dus in de thee had gedoopt, maar echt kauwen deed ik nog niet.

    De kaakchirurg vroeg of ik de kiezen op elkaar wou doen, heb het wel geprobeerd maar ik kon nog niks voelen.
    De operatie is vandaag twee week geleden voor mij dus ik denk dat ik nog een week wacht en daarna probeer iets zachts te eten.
    Gapen en praten is zo'n drama. :c


    “She was another broken doll dreaming of a boy with glue.” - Atticus

    Ik had ook zo'n beet, maar ik mocht kiezen of ik voor de operatie ging later (ik was toen 10/11 jaar) of direct voor blokjes met buitenbeugel. De operatie zag ik niet zitten en dus ben ik voor de buitenbeugel gegaan, waar ik na iets meer dan 2 jaar al van af was! Nu heb ik wel een nachtbeugel en een draadje aan de achterkant van mijn tanden zodat ze niet terug verkeerd gaan staan. Maar nu moesten mijn tanden toch weer speciaal doen, haha, want op de een of andere mysterieuze wijze is er toch een tand verkeerd gaan staan ): Nu moet ik misschien weer blokjes! );

    Ik hoop dat je snel weer kan kauwen en een spijt hebt van je beslissing, want ik heb geen spijt van de mijne :3


    I don't think you quite understand, honey

    Ik heb net een mijn blokjes gekregen oh man wat doet het pijn !


    Life is like the ocean. It can be calm or still, and rough or rigid, but in the end, it is always beautiful

    Meride schreef:
    Ik heb net een mijn blokjes gekregen oh man wat doet het pijn !

    Het begin is altijd het ergste. Daarna heb je (of had ik toch) vrijwel geen last meer. Enkel als ze aangespannen worden, dan heb je weer even pijn, maar op zich valt dat beter mee dan de eerste dagen.


    Words are loaded pistols. Sometimes it's just better not to pull the trigger. | Vertrouwenspersoon