• Ik wil gewoon even wat kwijt.

    Ik werk 32 uur per week, al 3 jaar lang dus had een eigen inkomen. In september valt dat weg en moet ik voor school betalen. Dus 1100 per jaar aan schoolgeld exclusief boeken.

    Ik betaal 300 per maand aan mijn moeder, het was altijd 200 maar sinds januari 300 omdat de huurtoeslag van 280 naar 80 voor haar ging door mijn inkomen.
    Nu krijg ik 260 alimentatie wat ik ook zo doorschuif. Ik vond dat altijd heel normaal, maar ik merk nu dat ik het zo vervelend vind. Ik weet dat we anders niet rondkomen en in september gaat dat echt een ding worden, maar ik spaar nu 300 euro minder per maand omdat het zo naar haar gaat. Dat is 1/4 van mijn inkomen.

    Ik kan met mijn spaargeld 1 jaar school betalen, maar ik zou dan niet op vakantie kunnen naar t buitenland en dat gaan mijn vriend en ik wel doen laat minute. Dus dat houdt in dat ik mijn schoolgeld in termijnen moet betalen.

    Die 300 per maand is zo veel en ik kan er niks aan doen. Ik stond ingeschreven bij mijn pa, zodat het voordeliger was voor mijn moeder ook al woonde ik wel gewoon thuis, maar dat mocht opeens niet meer van hem.

    Wn het is zo egoïstisch om te denken, maar ik wil gewoon die 300 euro houden. En dat kan niet... Want mijn moeder zit in de ziektewet, is 100% afgekeurd omdat ze bijna blind is door een herseninfarct 2 jaar geleden.


    “I was never really insane except upon occasions when my heart was touched.” --- Edgar Allan Poe

    Kun je geen studiefinanciering aanvragen? Dan zit je wel met een lening, maar aan de andere kant lijk je het geld ook nodig te hebben voor school.
    Bovendien heb je, zoals het klinkt, ook recht op een aanvullende beurs en die hoef je (volgens mij) niet terug te betalen.


    I am an idiot, I move.

    Studiefinanciering + aanvullende beurs is vrijwel genoeg om al je lesgeld van te betalen. Ik zou daar eens achteraan gaan (:


    Normaal is het gemiddelde van alle afwijkingen

    Fisher schreef:
    Kun je geen studiefinanciering aanvragen? Dan zit je wel met een lening, maar aan de andere kant lijk je het geld ook nodig te hebben voor school.
    Bovendien heb je, zoals het klinkt, ook recht op een aanvullende beurs en die hoef je (volgens mij) niet terug te betalen.


    Mijn vader verdient 70.000 per jaar, ik heb geen recht op een aanvullende beurs. Ik ga wss wel lenen, want dat moet wel.


    “I was never really insane except upon occasions when my heart was touched.” --- Edgar Allan Poe

    Iwan schreef:
    Studiefinanciering + aanvullende beurs is vrijwel genoeg om al je lesgeld van te betalen. Ik zou daar eens achteraan gaan (:


    Mijn vader verdient 70.000 per jaar. Daarom heb ik geen recht op een aanvullende beurs en krijg ik maximaal 81 euro.


    “I was never really insane except upon occasions when my heart was touched.” --- Edgar Allan Poe

    Douleur schreef:
    (...)

    Mijn vader verdient 70.000 per jaar, ik heb geen recht op een aanvullende beurs. Ik ga wss wel lenen, want dat moet wel.


    Kan je vader dan niet meebetalen? Klinkt alsofie dat wel kwijt kan. Moet hij natuurlijk ook willen, vind het al raar dat het hem teveel is om jou bij hem ingeschreven te hebben staan.:x


    You were born original, don't die as a copy.

    SPECS schreef:
    (...)

    Kan je vader dan niet meebetalen? Klinkt alsofie dat wel kwijt kan. Moet hij natuurlijk ook willen, vind het al raar dat het hem teveel is om jou bij hem ingeschreven te hebben staan.:x


    Nee, dat wilt hij niet. Hij betaalt al alimentatie en dat is genoeg. Al stopt dat in december ook, want dat wordt ik 21. Het is zo rot allemaal. Ik had ook net even bedacht dat als ik die 300 euro biet hoef te betalen ik tot september 900 tot 1200 euro extra kan sparen.


    “I was never really insane except upon occasions when my heart was touched.” --- Edgar Allan Poe

    Je ouders moet wetteliijk meebetalen aan je studie als ze daar het inkomen voor hebben, dus ik vrees dat hij weinig keus heeft.


    I am an idiot, I move.

    Douleur schreef:
    (...)

    Nee, dat wilt hij niet. Hij betaalt al alimentatie en dat is genoeg. Al stopt dat in december ook, want dat wordt ik 21. Het is zo rot allemaal. Ik had ook net even bedacht dat als ik die 300 euro biet hoef te betalen ik tot september 900 tot 1200 euro extra kan sparen.


    Ik zou even met DUO gaan bellen. Jouw stufi wordt namelijk berekend op het inkomen en de bijdrage die je ouders kunnen leveren. Je moeder kan het niet dus ze kijken naar je vader. Maar als hij weigert bij te dragen, dan valt er alsnog iets te regelen. Maar ik weet daar het fijne niet van. Het is het zeker wel waard om er morgen even over te bellen, gok ik zo.


    Normaal is het gemiddelde van alle afwijkingen

    Ik zou inderdaad even met de duo in gesprek gaan. Dan kan je geholpen worden met zoeken naar een oplossing ^^ en je kan bij nood altijd een studentenlening afsluiten. Nou is dat niet het meest ideale, maar mogelijk wel een uitweg bij nood.
    Sterkte though en veel virtuele knuffels. Het klinkt als een nare situatie.


    Happy Birthday my Potter!

    Fisher schreef:
    Je ouders moet wetteliijk meebetalen aan je studie als ze daar het inkomen voor hebben, dus ik vrees dat hij weinig keus heeft.


    Hij weigert het en DUO kan niks voor me doen. Want ze kunnen zijn inkomen niet wegdenken omdat ik wel de alimentatie krijg. Ik kon een lening afsluiten, gaven ze als advies.


    “I was never really insane except upon occasions when my heart was touched.” --- Edgar Allan Poe