• 2 januari 1942 - De Tweede Wereldoorlog is in volle gang en in de omgeving van Maastricht worden steeds meer personen opgepakt en meegenomen door de Nazi's. In het geheim wordt er een plan bedacht, een plan om bewoners te beschermen en anderen te helpen schuilen. Het Maastrichtse gangenstelsel is een raadsel voor de Duitsers, iets waarvan de raad besluit om hun voordeel mee te doen.

    Niemand weet namelijk dat deze gangen naar de grotten van de Sint Pietersberg leidden. Deze grotten werden ingericht als schuilplek. In de grotten worden waterputten gegraven, een complete ziekenboeg ingericht en een bakkerij en een kapel gebouwd.. Via de de ondergrondse gangen worden de voorraden aangesleept en ervoor gezorgd dat in geval van nood er genoeg is om maanden in de grotten te kunnen doorkomen.

    Niet lang daarna blijkt dat de noodzaak van deze regelingen hoger is dan eerder verwacht werd. Joodse gezinnen worden uit hun huizen gehaald, onderduikers worden voor een vuurpeloton gezet en sterke mannen worden meegenomen als aanvulling van de Duitse strijdkracht. Door middel van briefjes worden joodse inwoners ingelicht over het gangenstelsel en twee weken later arriveert het laatste gezin in de grot.

    De personages zijn ook in de grot te vinden. Het kunnen zusters zijn, joden, bakkers of een pastoor. Het kunnen verzetsstrijders zijn die de voorraden aanvullen en de inwoners van de grotten op de hoogte houden van wat er gebeurd.
    Ik was eigenlijk vooral benieuwd of mensen interesse hebben in een RPG als deze en of iemand me misschien wil helpen om een verhaallijn voor in de grotten te bedenken.

    Bij interesse zal ik de link doorsturen als het RPG er komt maar ik ga geen rollen bezet houden.


    When time and life shook hands and said goodbye.

    Ik wil wel meedoen!! Zolang het niet op z'n vloeiend Maastrichts hoeft =')


    The thing you do mean something to people -Ncis

    tubbietoost schreef:
    Ik wil wel meedoen!! Zolang het niet op z'n vloeiend Maastrichts hoeft =')


    Absoluut niet hahaha


    When time and life shook hands and said goodbye.

    Ja, leuk!


    Normaal is het gemiddelde van alle afwijkingen

    Ja, hopelijk word het leuk :p


    ''Bad Girls Are The Best Girls.''

    Omg, dan ben ik een meisje verkleed als jongen die zeg maar strijd tegen de duisters


    ''Bad Girls Are The Best Girls.''

    Tm tam tam :p


    ''Bad Girls Are The Best Girls.''