• Ofterwel een gargoyle gecko. Dit zijn middelgrote gekko’s die redelijk makkelijk te onderhouden zijn.



    Maar iederekeer als ik een kamer binnen loop waar mensen reptielen ofzo houden stinkt het en als ik mijn ouders overtuig om mij deze gecko te laten nemen moet het op mijn kamer. Dus is er iemand hier die ervaring heeft meg reptielen op zijn of haar kamer en houden die weet hoe je de geurtjes kan voorkomen? Alvast bedankt!


    Punkrock is not dead, punkrock is sleeping drunk

    Wat een schatje! Wij hadden een gekko maar omdat we er niet zoveel mee deden hebben we hem weg gedaan, daarvoor hadden we een slang.
    Wat ik er nog van weet is dat de slang meer stonk dan de gekko, ik denk omdat een slang meer stinkt dan een gekko maar dat durf ik niet met zekerheid te zeggen.
    Ik zou je adviseren om even bij de winkel waar je hem vandaan haalt om meer informatie te vragen want je hebt er ook aardig wat voor nodig om hem in huis te nemen.

    [ bericht aangepast op 6 juni 2018 - 12:26 ]


    Life is a beautiful struggle

    De reden waarom een terrarium meestal stinkt is omdat de meeste mensen die reptielen behouden niet weten wanneer ze schoon moeten maken en soms zelfs vergeten dat slangen en hagedissen ook gewoon poepen.
    Mijn Slangenbak stinkt niet, zelfs niet als je hem open doet.

    Tropisch_Eiland schreef:
    De reden waarom een terrarium meestal stinkt is omdat de meeste mensen die reptielen behouden niet weten wanneer ze schoon moeten maken en soms zelfs vergeten dat slangen en hagedissen ook gewoon poepen.
    Mijn Slangenbak stinkt niet, zelfs niet als je hem open doet.

    Hmm wij maakten die van de slang altijd wel gewoon goed en regelmatig schoon, denk dat we dat wel minder deden bij de gekko want daar gaven we niet zoveel aandacht aan. Vandaar dat hij weg moest. Maar toch stonk de gekko minder naar mijn idee.
    Ik moet er wel bijzeggen dat de slang op een klein kamertje stond en de gekko midden in de woonkamer, weet niet of het daar ook mee te maken kan hebben.


    Life is a beautiful struggle

    Trippy schreef:
    (...)
    Hmm wij maakten die van de slang altijd wel gewoon goed en regelmatig schoon, denk dat we dat wel minder deden bij de gekko want daar gaven we niet zoveel aandacht aan. Vandaar dat hij weg moest. Maar toch stonk de gekko minder naar mijn idee.
    Ik moet er wel bijzeggen dat de slang op een klein kamertje stond en de gekko midden in de woonkamer, weet niet of het daar ook mee te maken kan hebben.


    Nja het is gewoon dat de poep van de Slangen meer stinkt dan die van een Gecko.
    Gecko's eten onder andere insecten en Slangen muizen, dus het is logisch dat de poep van een Slang sneller stinkt.
    Ligt inderdaad ook aan de ruimte, de warmte van de ruimte en wat voor ondergrond je er in doet. Mijn slangen leven op houtsnippers en dat stinkt niet. Ook is de woonkamer altijd onder de 20 graden (ook in de zomer) en de lamp staat op 26 graden in de zomer.

    Tropisch_Eiland schreef:
    (...)

    Nja het is gewoon dat de poep van de Slangen meer stinkt dan die van een Gecko.
    Gecko's eten onder andere insecten en Slangen muizen, dus het is logisch dat de poep van een Slang sneller stinkt.
    Ligt inderdaad ook aan de ruimte, de warmte van de ruimte en wat voor ondergrond je er in doet. Mijn slangen leven op houtsnippers en dat stinkt niet. Ook is de woonkamer altijd onder de 20 graden (ook in de zomer) en de lamp staat op 26 graden in de zomer.

    Ah daar zou het aan kunnen liggen ja. Onze gekko at alleen maar krekels en de slang inderdaad muizen, de ondergrond van de slang was bark en de ruimte waar hij in was was ook wel behoorlijk warm, vooral in de zomer dus misschien dat het daar ook wel aan lag.


    Life is a beautiful struggle

    Tropisch_Eiland schreef:
    De reden waarom een terrarium meestal stinkt is omdat de meeste mensen die reptielen behouden niet weten wanneer ze schoon moeten maken en soms zelfs vergeten dat slangen en hagedissen ook gewoon poepen.
    Mijn Slangenbak stinkt niet, zelfs niet als je hem open doet.


    Dat is wel echt heel nice, want hoevaak doe je de bak dan schoonmaken?


    Punkrock is not dead, punkrock is sleeping drunk

    Punkish schreef:
    (...)

    Dat is wel echt heel nice, want hoevaak doe je de bak dan schoonmaken?


    Ligt echt aan de slang/reptiel die je neemt.
    Iemand raadde je aan om advies in de dierenwinkel te vragen maar wat ik je aanraad: Koop een reptiel bij een persoon die veel verstand heeft van die dieren en absoluut niet bij een dierenwinkel. De meeste dierenwinkels weten half niet waar ze het over hebben. Koop ook geen hagedis van marktplaats of één of andere fokker.

    Ik raad je aan veel op Forums te lezen over het reptiel wat je wilt aanschaffen, veel info opzoeken, wikipedia etc.
    Vooral goed nadenken voordat je zo'n diertje aanschaft, want veel mensen kopen wel graag een cool reptiel en het eindigt meestal heel slecht, ook al zeggen ze aan het begin ''Ja maar ik ga echt 100% mijn best doen''

    Je had een aflevering van Mr.Frank Visser doet uitspraak over een man die een dierenwinkel aanklaagde dat ze niet genoeg informatie gaven over een Chinese Water Hagedis en daardoor de hagedissen doodziek waren. Toen haalden ze een reptielen expert erbij en volgens die meneer was het de schuld van de man die de dieren impulsief had gekocht en geen informatie had opgezocht.

    Het bleek dus dat die dieren een meter lang kunnen worden en dat hij twee mannetjes in een ongelofelijk klein terrarium had gedaan en geen UV lamp er in had gezet waardoor de dieren veel te klein en ongezond waren. Hij moest vervolgens zijn hagedissen laten afmaken en zoiets wilt ieder persoon het liefst voorkomen.