• Hey guys,

    Zoals jullie misschien al wel weten loopt het gratis installeren van Windows 10 af eind deze maand. Een goed moment om eens na te denken of je de overstap wil maken.

    Ik twijfel, ik ben heel blij met Windows 7 en heb al een oud laptopje. Het blijkt dat de overstap more often than not toch wel wat problemen met zich mee neemt. M'n ma is overtuigd en vind de overstap top maar een vriend die is er 110% op tegen. Ik twijfel heel erg. Aan de ene kant verloopt het certificaat van Windows 7 nog lang niet, aan de andere kant, er wordt ook niet meer aan gewerkt.

    Dus om een beter beeld te vormen, wat denken jullie ervan is de overstap de moeite waard of is het een drama in wording? En wat hebben jullie gedaan? Zijn jullie al over of (nog) niet?

    [ bericht aangepast op 6 juli 2016 - 12:15 ]


    The truth is out there.

    Wel, ik vraag me hetzelfde af, dus ik volg dit even ^^


    “To live will be an awfully big adventure.”

    Ik ben ook overgestapt van 7 naar 10 en ik ben er zeer tevreden mee! Mijn pc werkt veel sneller op 10 dan op 7 :)


    Treat people with kindness

    Nadine23x schreef:
    Ik ben ook overgestapt van 7 naar 10 en ik ben er zeer tevreden mee! Mijn pc werkt veel sneller op 10 dan op 7 :)


    Daar had mijn moeder het inderdaad ook over. 10 zal wel minder vragen van de processor.


    The truth is out there.

    Ik gebruik nu al Windows 10 sinds hij uit is en heb nog geen enkel probleem ondervonden. Veel beter dan dat ***-systeem wat ik hiervoor had, Windows 7. Dat vond ik pas een ramp.


    tya

    Bij een oude laptop zou ik nay zeggen. Windows 10 is (voor zover ik heb gehoord dan) enkel geschikt voor nieuwere modellen. Volgens mij laptops die niet ouder zijn dan 2 jaar.


    "A good book is always good, no matter how many times you've read it."

    Bruch schreef:
    Bij een oude laptop zou ik nay zeggen. Windows 10 is (voor zover ik heb gehoord dan) enkel geschikt voor nieuwere modellen. Volgens mij laptops die niet ouder zijn dan 2 jaar.

    Hm wat gek? Mijn moeder heeft een laptop die bijna 6 jaar oud is, en die werkt er ook prima mee.
    En inderdaad zoals hierboven geschreven is, ook sneller.


    tya

    Bruch schreef:
    Bij een oude laptop zou ik nay zeggen. Windows 10 is (voor zover ik heb gehoord dan) enkel geschikt voor nieuwere modellen. Volgens mij
    laptops die niet ouder zijn dan 2 jaar.


    Dit had ik inderdaad al even uitgezocht. Qua specificaties kan het bij mijn laptop prima. Maar ik hoor wel dat het bij de oudere laptops nogal eens voor problemen kan zorgen. Die van mijn moeder is nog een jaar ouder (ruim 5 jaar oud) en die gaat heel goed op Windows 10.


    The truth is out there.

    Bruch schreef:
    Bij een oude laptop zou ik nay zeggen. Windows 10 is (voor zover ik heb gehoord dan) enkel geschikt voor nieuwere modellen. Volgens mij laptops die niet ouder zijn dan 2 jaar.


    Mijn laptop is meer dan 6 jaar oud en Windows 10 werkt juist beter!


    Treat people with kindness

    Ik heb geen ervaring met het installeren op een oude. Mijn nieuwe had meteen win10 en ik ben er mega tevreden over.


    Normaal is het gemiddelde van alle afwijkingen

    Als jouw specificaties het aankunnen, zou ik het gewoon doen. Persoonlijk heb ik 1 of 2 bugs gehad maar de ene heeft daar last van en de ander niet, dat kan je niet voorspellen. Dus gewoon proberen, het werkt echt heel fijn (:


    Maflodder -> Rozenthee / "Would you like an adventure now, or shall we have tea first?"

    Ik heb het op mijn oude laptop (5 jaar) en mijn PC geïnstalleerd en ik heb er geen spijt van. Het is niet zo verschillend van Windows 7, dus het went snel. Ik heb nooit met Windows 8 gewerkt en daar heb ik ook geen problemen mee ondervonden.

    Op mijn oudere laptop draait Windows 10 net zo goed als Windows 7 erop draaide, maar het blijft een risico natuurlijk.


    Let the Night embrace you

    Nadine23x schreef:
    (...)

    Mijn laptop is meer dan 6 jaar oud en Windows 10 werkt juist beter!


    Hoe lang heb je het er al op zitten?

    Kijk, ik heb persoonlijk geen ervaring met Windows 10, maar de moeder van mijn vriend werkt in de it en die schijnt zowat wekelijks laptops en computers binnen te krijgen die crashen door Windows 10. Hij raadt dan ook aan te wachten tot een bepaalde update o.i.d. omdat er anders een kans bestaat dat het fout gaat met oudere pc's/laptops.


    "A good book is always good, no matter how many times you've read it."

    Nyx schreef:
    Ik heb het op mijn oude laptop (5 jaar) en mijn PC geïnstalleerd en ik heb er geen spijt van. Het is niet zo verschillend van Windows 7, dus het went snel. Ik heb nooit met Windows 8 gewerkt en daar heb ik ook geen problemen mee ondervonden.

    Op mijn oudere laptop draait Windows 10 net zo goed als Windows 7 erop draaide, maar het blijft een risico natuurlijk.


    Ja precies. Maar die vriend van me is helemaal panisch dat ze je gegevens verkopen, dat de beveiliging van 10 compleet bout is. Dat vond ik ook allemaal wel wat extreem tbh. :')


    The truth is out there.

    Nadine23x schreef:
    Ik ben ook overgestapt van 7 naar 10 en ik ben er zeer tevreden mee! Mijn pc werkt veel sneller op 10 dan op 7 :)


    If you can't remember my name, just say 'chocolate' and I'll turn around.

    Bruch schreef:
    (...)

    Hoe lang heb je het er al op zitten?

    Kijk, ik heb persoonlijk geen ervaring met Windows 10, maar de moeder van mijn vriend werkt in de it en die schijnt zowat wekelijks laptops en computers binnen te krijgen die crashen door Windows 10. Hij raadt dan ook aan te wachten tot een bepaalde update o.i.d. omdat er anders een kans bestaat dat het fout gaat met oudere pc's/laptops.


    Win10 is inmiddels al wel weer een geruimere tijd op de markt he, die updates zijn volgens mij inmiddels al uitgevoerd.


    The truth is out there.