• Hey lieve Q'ers,

    Ik heb advies nodig. Sinds een maand slik ik medicatie waar ik geen alcohol bij mag drinken. Voor mij opzich geen probleem, ik kan het makkelijk laten staan. Ik maak me echter een beetje zorgen om de reacties van mijn omgeving. Volgende week ga ik met een groep vrienden naar een festival, waar drinken er een beetje bijhoort. Ik ben niet zo close met deze vrienden om de waarheid te vertellen, omdat ik om een persoonlijke reden medicatie gebruik.
    Dus, ik ben er best gestrest over en zou wel wat advies kunnen gebruiken.
    Wat zouden jullie doen?


    I was an angel living in the garden of evil

    Zelf drink ik ook geen alcohol en als je niet wilt uitleggen waarom dan hoef je dat ook niet. Zeg gewoon dat je geen zin hebt, of zoals hier boven al genoemd was dag je een antibiotica kuur had.
    Ik weet niet hoe ver het festival is maar anders kan je jezelf altijd nog voor doen als bob.


    "Ignite, my love. Ignite."

    Ik heb zo'n twee jaar medicatie geslikt waarbij ik geen alcohol mocht drinken. Dat was net rond de tijd dat iedereen veel dronk in mijn vriendengroep. Ik heb het wel gedaan tegen de regels in maar ik ben er zo ziek van geweest dat ik gestopt ben. Maar mijn vrienden hebben er nooit een probleem van gemaakt, ze waren super begripvol en namen mij altijd fris mee. Gewoon eerlijk en duidelijk vertellen wat er aan de hand is of zoals jij dat wil dat het om persoonlijke redenen niet lukt, als ze het dan niet accepteren kun je je misschien eens afvragen hoe tolerant die vrienden van je zijn. Alcohol is niet de maatstaaf voor een leuk feestje, just keep that in mind. (:

    [ bericht aangepast op 13 juli 2016 - 7:54 ]


    The truth is out there.

    Ik drink ook niet/niet zo veel, en zeg altijd dat ik de smaak van alcohol niet lekker vind. Is nog waar ook en ze kunnen er moeilijk tegen in gaan.


    It probably had more to do with the hurled bombs, thrown down by humans hiding in the clouds...

    Silvera schreef:
    (...)

    Met sommige medicatie is dat niet mogelijk en dat maakt het waarschijnlijk zo tricky voor TS. Met bijvoorbeeld antidepressiva is het niet echt het slimste idee omdat het klachten kan verergeren, en de backlash simpelweg een hel is.

    Yep, dit idd. Even stoppen is geen optie.

    @iedereen; bedankt voor jullie tips. Ik voel me serieus gesteund!


    I was an angel living in the garden of evil

    Ik houd er persoonlijk niet zo erg van om te liegen, laat staan tegen mijn vrienden, dus ik zou gewoon zeggen dat je medicatie gebruikt en als ze doorvragen zeg je gewoon 'lang verhaal' of 'ik heb geen zin om daar nu over te praten'. Of gewoon zeggen dat je even een weekendje de drank laat staan, lijkt me ook geen probleem.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Salaryman schreef:
    Je zou kunnen zeggen dat je een no alcohol challenge doet met iemand.

    Dit vond ik de beste opmerking van Salaryman, omdat Westwick dus nìèt wil vertellen dat ze medicijnen gebruikt (voor zover ik snap: Ik zou mezelf er iniedergeval niet fijn bij voelen). Dus dit.

    Je kan toch ook gewoon zeggen dat je niet zo van drank houdt. Er hoeft niet altijd om gelogen/moeilijk gedaan te worden.

    [ bericht aangepast op 13 juli 2016 - 11:56 ]


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Wampus schreef:
    (...)
    Dit vond ik de beste opmerking van Salaryman, omdat Westwick dus nìèt wil vertellen dat ze medicijnen gebruikt (voor zover ik snap: Ik zou mezelf er iniedergeval niet fijn bij voelen). Dus dit.

    Je kan toch ook gewoon zeggen dat je niet zo van drank houdt. Er hoeft niet altijd om gelogen/moeilijk gedaan te worden.

    Nee, klopt. Ergens is het ook f*cked up dat de maatschappij zo in elkaar steekt dat het raar is als je niet drinkt, terwijl je je eerder af zou moeten vragen waarom je wel drinkt.
    Het zit zo dat ik normaal gesproken best een biertje drink, maar nu dus niet. De mensen met wie ik ga zijn vrienden van mijn vriend en ken ik niet goed genoeg om iets persoonlijks over mezelf te kunnen/willen vertellen.
    Ik denk dat ik gewoon zeg dat ik niet wil drinken, jammer dan haha.


    I was an angel living in the garden of evil

    Ik drink ook geen alcohol en ik ben er heel open over. Het heeft geen onderliggende reden, ik heb er geen zin in, geen behoefte aan en het stinkt als de neten. :'D Ik krijg - denk ik - nooit echt rare blikken als het hierover gaat. Ze accepteren me gewoon en daar ben ik maar al te blij om. Ik ga niet drinken omdat ik er anders niet bij zou horen, of zo. Neuh, dan kunnen ze de pot op. c;
    Je hoeft de waarheid niet te vertellen, zeker als je denkt dat je ze niet goed genoeg kent daarvoor, maar je hoeft niets toe lichten. Het is jouw ding, niet die van hen. c; Have fun anyways!


    I, Tahani Al-Jamil, shall do my level best to make every event too much.

    Miall schreef:
    Ik drink ook geen alcohol en ik ben er heel open over. Het heeft geen onderliggende reden, ik heb er geen zin in, geen behoefte aan en het stinkt als de neten. :'D Ik krijg - denk ik - nooit echt rare blikken als het hierover gaat. Ze accepteren me gewoon en daar ben ik maar al te blij om. Ik ga niet drinken omdat ik er anders niet bij zou horen, of zo. Neuh, dan kunnen ze de pot op. c;
    Je hoeft de waarheid niet te vertellen, zeker als je denkt dat je ze niet goed genoeg kent daarvoor, maar je hoeft niets toe lichten. Het is jouw ding, niet die van hen. c; Have fun anyways!

    This.

    En als het er op aankomt kun je nog altijd zeggen dat je bob bent op de dag van het festival?


    If you don't understand my silence, you will never understand my words.

    LaBouff schreef:
    (...)
    This.

    En als het er op aankomt kun je nog altijd zeggen dat je bob bent op de dag van het festival?


    Precies. "Ik zorg er als de nuchtere wel voor dat jullie niet in zeven sloten tegelijk lopen."


    I had a few, got drunk on you and now I'm wasted

    Niemand heeft mij ooit verteld dat ik niet mocht drinken met antibiotica hoor


    i put the fun in funeral

    Niemand kijkt raar op als je zegt dat je niet kan drinken i.v.m. medicatie. Soms hoef je het ook niet te zeggen, like is het echt zo raar om een cola te drinken?
    Ik had er igg geen problemen mee.


    Aan niets denken is ook denken.

    Als zij het raar vinden dat je niet drinkt dan zijn het echt domme mensen :')


    I live for the applause, you will die for it.

    Even een hoge bump. Hoe is dit trouwens afgelopen?


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Lolicia schreef:
    Even een hoge bump. Hoe is dit trouwens afgelopen?

    Lief dat je het vraagt!
    Ik heb 2 mensen in vertrouwen genomen en hen verteld dat ik geen alcohol dronk ivm de medicatie , dat was wel fijn. Zij hebben me ook gesteund op momenten dat ik compleet in paniek was (ik gebruik medicatie voor een angststoornis met paniekaanvallen) . Die steun was heel fijn.
    Tegen de anderen heb ik gezegd dat ik geen zin had om te drinken en hier werd verder ook gewoon cool over gedaan (:


    I was an angel living in the garden of evil