• Ik weet niet wat er happening is in Europa, maar er schijnt een staatsgreep te zijn gedaan in Turkije door de militairen. D'r is een liveblog op de NOS, maar ik heb alleen de nos app voor me beschikbaar.

    Ik ben heel benieuwd in ieder geval naar de beweegredenen, want: wat the actual magnum?

    Updates:
    "Staatsgreep Turkije lijkt mislukt
    "Het leger, of een groot deel daarvan, poogde de macht te grijpen. Het keerpunt lijkt het moment waarop het volk gehoord gaf aan de oproep van president Erdogan om protesterend de straat op te gaan."

    194 doden na mislukte staatsgreep Turkije, ruim 1500 arrestaties

    Bij een poging van een deel van het leger om de macht in Turkije over te nemen zijn gisteravond en vannacht zeker 194 mensen om het leven gekomen. Het gaat om 104 coupplegers en 47 burgers. Ook zijn er 41 politie-agenten en 2 militairen gedood die aan de kant staan van de regering. Ruim 1100 mensen raakten gewond.
    De vannacht benoemde waarnemend opperbevelhebber van de strijdkrachten zegt dat de burgers om het leven zijn gebracht door de opstandelingen.

    Er zijn 1563 mensen gearresteerd, die volgens een woordvoerder van de Turkse regering allemaal werkzaam zijn bij het leger. De arrestaties zijn overal in Turkije gedaan.

    Hier is het verdere artikel


    Ik heb ook een interessant artikel gevonden over eerdere staatsgrepen: lees hier.

    [ bericht aangepast op 16 juli 2016 - 11:17 ]


    Deep inside, I've never felt alive

    Square schreef:
    Jeetje, wat een rare situatie. :c
    Ik hoop dat, hoe dit ook afloopt (en ik weet echt veel te weinig om iets te zeggen over wat de juiste afloop zou zijn), er in ieder geval zo min mogelijk geweld bij zal komen kijken. Daarvan hebben we de laatste tijd al te veel gezien.


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Zo erg al die slachtoffers ):

    Mijn excuses als hier ergens een Erdogan supporter ronddwaalt, maar na gisteren is al het laatste greintje respect dat nog overbleef voor hem verdwenen. What the actual fuck. Hij moedigt zijn volk aan, MOEDIGT HEN AAN om op straat te gaan protesteren tegen gewapende militairen. ONGEWAPENDE BURGERS TEGEN GEWAPENDE MILITAIREN. Dat heeft geen verschillende uitkomsten. Dan gaan er mensen dood. Dat, terwijl je zelf in veiligheid probeert te raken. Gadverdamme.


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Aravis schreef:
    Mijn excuses als hier ergens een Erdogan supporter ronddwaalt, maar na gisteren is al het laatste greintje respect dat nog overbleef voor hem verdwenen. What the actual fuck. Hij moedigt zijn volk aan, MOEDIGT HEN AAN om op straat te gaan protesteren tegen gewapende militairen. ONGEWAPENDE BURGERS TEGEN GEWAPENDE MILITAIREN. Dat heeft geen verschillende uitkomsten. Dan gaan er mensen dood. Dat, terwijl je zelf in veiligheid probeert te raken. Gadverdamme.


    Meer dan de helft van de doden zijn de militairen zelf.
    De burgers hebben zelf de hoofd van een militair eraf gehakt, die opgaf


    En ja hoor mensen, we hebben het Oscarwaardige toneelstuk van Erdogan gekeken genaamd; 'Ik heb de staatsgreep tegen gehouden! Ik ben machtig! bullshit bullshit'

    [ bericht aangepast op 17 juli 2016 - 10:03 ]


    ~Born Tiger, Not Gonna Live Like a Dog~ Fame, Flash, Light. GIVE IT TO ME!

    oeps

    [ bericht aangepast op 17 juli 2016 - 7:16 ]


    ~Born Tiger, Not Gonna Live Like a Dog~ Fame, Flash, Light. GIVE IT TO ME!

    ChocolateShake schreef:
    (...)

    Meer dan de helft van de doden zijn de militairen zelf.
    De burgers hebben zelf de hoofd van een militair eraf gehakt, die opgaf


    En ja hoor mensen, we hebben het Oscarwaardige toneelstuk van Erdogan gekeken genaamd; 'Ik heb de staatsgreep tegen gehouden! Ik ben machtig! bullshit bullshit'


    Dat doet er niet aan af dat zijn achterlijk hoofd ervoor gezorgd heeft dat zoveel burgers gestorven zijn.
    + ik had het ook over de burgers. Of er nu 294 of 147 burgers dood zijn of minder dan dat, het blijft verschrikkelijk.

    [ bericht aangepast op 17 juli 2016 - 9:54 ]


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Aravis schreef:
    (...)

    Dat doet er niet aan af dat zijn achterlijk hoofd ervoor gezorgd heeft dat zoveel burgers gestorven zijn.
    + ik had het ook over de burgers. Of er nu 294 of 147 burgers dood zijn of minder dan dat, het blijft verschrikkelijk.


    Pardon?
    Lol ze hebben tegen de militairen gezegd dat ze op een training gingen.
    En dan zijn die burgers wel belangrijk en deze soldaten niet?
    Het zijn allebei mensen.
    Of het nou een soldaat of een burger is.


    ~Born Tiger, Not Gonna Live Like a Dog~ Fame, Flash, Light. GIVE IT TO ME!

    ChocolateShake schreef:
    (...)

    Pardon?
    Lol ze hebben tegen de militairen gezegd dat ze op een training gingen.
    En dan zijn die burgers wel belangrijk en deze soldaten niet?
    Het zijn allebei mensen.
    Of het nou een soldaat of een burger is.


    Dat is helemaal niet wat ik gezegd heb. Ik heb gezegd dat het Erdogans schuld is dat zoveel burgers dood zijn omdat hij hen heeft opgeroepen op straat te gaan. Of het nu militairen, burgers, politiemensen of Erdogan zelf is, het blijft even erg, wat ik zei en verduidelijkte in die andere post is dat Erdogan hen heeft opgeroepen op straat te gaan en dat er daardoor zoveel burgers gestorven zijn.

    Leg me alsjeblieft geen woorden in de mond, want dat heb ik nooit zelfs maar geïnsinueerd. Alsjeblieft zeg.


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Aravis schreef:
    (...)

    Dat is helemaal niet wat ik gezegd heb. Ik heb gezegd dat het Erdogans schuld is dat zoveel burgers dood zijn omdat hij hen heeft opgeroepen op straat te gaan. Of het nu militairen, burgers, politiemensen of Erdogan zelf is, het blijft even erg, wat ik zei en verduidelijkte in die andere post is dat Erdogan hen heeft opgeroepen op straat te gaan en dat er daardoor zoveel burgers gestorven zijn.

    Leg me alsjeblieft geen woorden in de mond, want dat heb ik nooit zelfs maar geïnsinueerd. Alsjeblieft zeg.


    Sorry hoor, het spijt me dat ik je even verkeerd begreep :')
    je had het over 'zijn achterlijke kop'
    dus ik dacht dat je het had over die soldaat omdat zn hoofd eraf werd gehakt :|
    alsof je het prima vond ofzo.
    maar okay. sorry.


    ~Born Tiger, Not Gonna Live Like a Dog~ Fame, Flash, Light. GIVE IT TO ME!

    Misschien is het verstandig om die foto onder een spoiler te verbergen. Er zijn mensen die het geen prettig beeld vinden.


    "Her heart was a secret garden, and the walls were very high."

    ChocolateShake schreef:
    (...)

    Sorry hoor, het spijt me dat ik je even verkeerd begreep :')
    je had het over 'zijn achterlijke kop'
    dus ik dacht dat je het had over die soldaat omdat zn hoofd eraf werd gehakt :|
    alsof je het prima vond ofzo.
    maar okay. sorry.


    Neen, ik had het over Erdogan, niet over die soldaat. Was ook niet de beste verwoording van mij, sorry. Mijn excuses dat ik zo fel reageerde, je post deed me gewoon als een onmens voelen (mijn interpretatie en niet wat jij bedoelde) en dan wilde ik dat gewoon zo snel en zo efficiënt mogelijk recht zetten, want wie er ook dood gaat, er zijn mensen die eronder lijden. Geen enkele dood zou vergeten moeten worden.

    [ bericht aangepast op 17 juli 2016 - 9:58 ]


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Davos schreef:
    Misschien is het verstandig om die foto onder een spoiler te verbergen. Er zijn mensen die het geen prettig beeld vinden.


    Sure, doe ik!


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Erdogan is net Hitler met het op non-actief zetten van alle rechters :") stap voor stap, en al die mensen zijn zo blind, hopelijk komen ze never nooit in de EU

    Ik begrijp gewoon écht niet waarom zoveel Turken Erdogan blijven steunen. Altijd maar zeiken over de westerlingen en de leiders van westerse landen, maar wee hun gebeente als mensen kritiek hebben op Arabische leiders. Iets met een balk en een splinter...


    "Well, well. Look who we've got here!"

    Barnabas schreef:
    Ik begrijp gewoon écht niet waarom zoveel Turken Erdogan blijven steunen. Altijd maar zeiken over de westerlingen en de leiders van westerse landen, maar wee hun gebeente als mensen kritiek hebben op Arabische leiders. Iets met een balk en een splinter...


    Yup, inderdaad.


    26 - 02 - '16