• Ik weet niet wat er happening is in Europa, maar er schijnt een staatsgreep te zijn gedaan in Turkije door de militairen. D'r is een liveblog op de NOS, maar ik heb alleen de nos app voor me beschikbaar.

    Ik ben heel benieuwd in ieder geval naar de beweegredenen, want: wat the actual magnum?

    Updates:
    "Staatsgreep Turkije lijkt mislukt
    "Het leger, of een groot deel daarvan, poogde de macht te grijpen. Het keerpunt lijkt het moment waarop het volk gehoord gaf aan de oproep van president Erdogan om protesterend de straat op te gaan."

    194 doden na mislukte staatsgreep Turkije, ruim 1500 arrestaties

    Bij een poging van een deel van het leger om de macht in Turkije over te nemen zijn gisteravond en vannacht zeker 194 mensen om het leven gekomen. Het gaat om 104 coupplegers en 47 burgers. Ook zijn er 41 politie-agenten en 2 militairen gedood die aan de kant staan van de regering. Ruim 1100 mensen raakten gewond.
    De vannacht benoemde waarnemend opperbevelhebber van de strijdkrachten zegt dat de burgers om het leven zijn gebracht door de opstandelingen.

    Er zijn 1563 mensen gearresteerd, die volgens een woordvoerder van de Turkse regering allemaal werkzaam zijn bij het leger. De arrestaties zijn overal in Turkije gedaan.

    Hier is het verdere artikel


    Ik heb ook een interessant artikel gevonden over eerdere staatsgrepen: lees hier.

    [ bericht aangepast op 16 juli 2016 - 11:17 ]


    Deep inside, I've never felt alive

    Nee he, ik hoop echt dat de burgers dnel weer in veiligheid zijn


    And don't forget, Elvendork! It's unisex!

    JamesPotter schreef:
    Nee he, ik hoop echt dat de burgers dnel weer in veiligheid zijn


    Het is mislukt (of toch bijna, ik weet niet of iedereen zich al overgegeven heeft maar met een leger van drie man kan je ook niet veel doen) maar er zijn 60 doden.


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Militaire staatsgreep in Turkije mislukt - 90 doden en 1.563 militairen opgepakt

    • Turkse premier: "Regering heeft opnieuw alle controle"
    • Erdogan belooft 'schoonmaakactie in het leger' en zweert dat de daders zullen boeten
    • Soldaten op verschillende plaatsen geven zich over
    • Regering spreekt van minstens 90 doden
    • Al 1.563 militairen aangehouden over het hele land
    • Nog niet duidelijk wie er precies achter de staatsgreep zit

    Dit is wat ik op dit moment vind, als is er volgens mij wel al een naam bekend van degene die er achter de staatsgreep zat.


    'Three words, large enough to tip the world; I remember you.'

    Ik hoor ergens ook "geruchten" voorbij komen dat het in scène zou zijn gezet. Zelf weet ik echt niet wat ik ervan moet denken. Ik weet niet wat er allemaal aan de hand is, maar dit is echt een verschrikkelijk weekend.


    "A good book is always good, no matter how many times you've read it."

    Nu op meerdere nieuwssites: 194 doden, waarvan 104 rebellen, 41 politie en 49 burgers.


    I had a few, got drunk on you and now I'm wasted

    Childs schreef:
    Nu op meerdere nieuwssites: 194 doden, waarvan 104 rebellen, 41 politie en 49 burgers.

    ZUUUCHT


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    Childs schreef:
    Nu op meerdere nieuwssites: 194 doden, waarvan 104 rebellen, 41 politie en 49 burgers.


    Tering man


    Normaal is het gemiddelde van alle afwijkingen

    Ik heb het topic eventjes up to date gebracht met enkele artikelen van de NOS.
    Ohja, die burgers die onder die "doden" vallen. ben ik bang dat dat het resultaat is van de oproep van president Erdogan. Dat vond ik nog wel het meest idiootste van de hele avond. Naast het feit dat dit vlak na een aanslag in Nice gebeurt.


    Deep inside, I've never felt alive

    Mag ik vragen wat jullie mening is over dit voorval? Ik heb al wel wat gelezen in het topic maar ik moet eerlijk bekennen dat ik niet heel veel verstand heb van het machtsbeleid in Turkije.
    Vinden jullie het goed dat dit gebeurd is? Vinden jullie het erg dat het mislukt is?

    Ik wil namelijk er iets meer over begrijpen.


    "Ignite, my love. Ignite."

    OpgeroldEten schreef:
    Mag ik vragen wat jullie mening is over dit voorval? Ik heb al wel wat gelezen in het topic maar ik moet eerlijk bekennen dat ik niet heel veel verstand heb van het machtsbeleid in Turkije.
    Vinden jullie het goed dat dit gebeurd is? Vinden jullie het erg dat het mislukt is?

    Ik wil namelijk er iets meer over begrijpen.

    Nuja, ik ben eerlijk gezegd blij dat het niet gelukt is, want ik denk dat een militaire macht veel strenger en alles zal zijn dan de regering nu. Ik heb alleen nu wel het idee dat Erdogan nu meer "excuus" heeft om allerlei andere maatregelen te treffen tegen deze personen/regelingen op te zetten die Turkije weer strenger maakt en alles.
    Er zijn ook al speculaties dat dit in scène is gezet zodat Erdogan meer macht kan krijgen. Ik weet het niet zo goed, maar ik word er niet heel wild enthousiast van. Het feit dat het gebeurde, maar nu ik alle uitkomsten in mijn gedachten heb, inclusief diegene die er uitgekomen is, ben ik niet echt blij mee.


    Deep inside, I've never felt alive

    OpgeroldEten schreef:
    Mag ik vragen wat jullie mening is over dit voorval? Ik heb al wel wat gelezen in het topic maar ik moet eerlijk bekennen dat ik niet heel veel verstand heb van het machtsbeleid in Turkije.
    Vinden jullie het goed dat dit gebeurd is? Vinden jullie het erg dat het mislukt is?

    Ik wil namelijk er iets meer over begrijpen.


    Het is ook wel een heel lastige, hoor. Erdogan is nou niet bepaald een fijne man, maar het leger aan de macht wil je ook niet. Ik vind het wel heel erg dat er bijna 200 slachtoffers zijn gevallen door dit machtsspelletje die uiteindelijk op niets is uitgelopen. En het is nu ook wel duidelijk hoe enorm mega laf die Erdogan is.


    Normaal is het gemiddelde van alle afwijkingen

    Ik heb vannacht tot 2 uur op de whatsapp gezeten en contact gehouden met mijn vader in Istanbul. Ze hadden ook schoten gehoord, het was één grote heksenketel maar de situatie is nu weer gekalmeerd. Ze hadden Facebook en Twitter offline gegooid dus het was de vraag hoe lang ik nog met hem kon praten. Gelukkig had mijn zusje er doorheen geslapen.

    [ bericht aangepast op 16 juli 2016 - 13:04 ]


    No growth of the heart is ever a waste

    @OpgeroldEten: ik heb een onvolledige mening hierover maar ivm mijn veiligheid ben ik daar voorzichtig mee.

    [ bericht aangepast op 16 juli 2016 - 13:07 ]


    No growth of the heart is ever a waste

    OpgeroldEten schreef:
    Mag ik vragen wat jullie mening is over dit voorval? Ik heb al wel wat gelezen in het topic maar ik moet eerlijk bekennen dat ik niet heel veel verstand heb van het machtsbeleid in Turkije.
    Vinden jullie het goed dat dit gebeurd is? Vinden jullie het erg dat het mislukt is?

    Ik wil namelijk er iets meer over begrijpen.


    Pft, ik weet het niet echt. Langs de ene kant heb ik het gevoel dat die militairen met hun staatsgreep van plan waren het land democratischer en leefbaarder te maken dan het is. Langs de andere kant was het dom én wil je het leger aan de macht eigenlijk ook niet. Het leger moet een vijand hebben en als je het leger aan het hoofd van een land zet, ziet men al snel het volk als de vijand.

    Van Erdogan ben ik persoonlijk helemaal geen fan en hij heeft deze situatie absoluut idioot behandeld, dus die man mag ook naar de maan geflikkerd worden. Voor de rest weet ik er eigenlijk niet genoeg van.


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    De Morgen:
    — 265 doden
    — 4.440 gewonden
    — 2.839 militairen opgepakt
    — 2.745 rechters op non-actief


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried