• De stelling van deze week luidt:
    Turkije mag geen lid worden van de Europese Unie.

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)

    [ topic verplaatst door een moderator ]


    How lucky I am to have something that makes saying goodbye so hard.

    Dewgong schreef:
    Nee, zeker niet met wat er nu allemaal gebeurt. Een land dat de vrijheid van meningsuiting (een recht van de mens) zo met de voeten treedt en dat er nu over nadenkt de doodstraf weer in te voeren zodat Erdogan rustig al zijn tegenstanders even kan afmaken, vind ik de minst geschikte kandidaat om aan de EU toe te voegen. Turkije is geen democratisch land meer in mijn ogen.


    Precies dit.


    “Moonlight drowns out all but the brightest stars.” - Tolkien

    Een land wat de democratische waarde uitholt en nu zelfs de dood straf weer in wilt voeren hoort niet thuis in het vrije Europa. Dus ik ben het eens met de stelling.


    Ravenclaw till my bones.

    Wiarda schreef:
    Nu niet, nee. Zodra ze die politieke puinhoop die ze om een of andere reden nog steeds een democratie noemen hebben opgeruimd en de boel ook werkelijk stabiel is, is Turkije wat mij betreft meer dan welkom.


    If you can't remember my name, just say 'chocolate' and I'll turn around.

    Wiarda schreef:
    Nu niet, nee. Zodra ze die politieke puinhoop die ze om een of andere reden nog steeds een democratie noemen hebben opgeruimd en de boel ook werkelijk stabiel is, is Turkije wat mij betreft meer dan welkom.


    Heaven is a place that we all have

    turkije erin. nederland eruit

    Robind19 schreef:
    turkije erin. nederland eruit


    Meen je dit?


    26 - 02 - '16

    Ha absoluut niet


    i put the fun in funeral

    Agent schreef:
    Ik moet zeggen dat ik door het huidige Erdogan-gedoe toch met deze stelling eens moet zijn.


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    Nee, absoluut niet. De meeste redenen zijn hier al gegeven. Turkije leeft op veel vlakken nog in een ander tijdperk. Het zal niet veel goeds met zich meebrengen wanneer die samen zouden komen met de normen en waarden die wij hier al hebben opgebouwd.

    HedwigDeUil schreef:
    Een land wat de democratische waarde uitholt en nu zelfs de dood straf weer in wilt voeren hoort niet thuis in het vrije Europa. Dus ik ben het eens met de stelling.


    Queer zijn is gewoon alles

    De president van Turkije met zijn eventueel valse staatsgreep, neen, die mag er niet bij. Dan krijg je weer van die toestanden als bij A. H. of J. S.

    Het is misschien kinderachtig om enkel de initialen te typen maar ze zijn het niet waard om deftig te worden vernoemd. Net zoals deze... Turk.

    Robind19 schreef:
    turkije erin. nederland eruit


    Zolang België erin blijft is het goed. Maar als datgene dat ik niet wil, namelijk de splitsing van België in Vlaanderen en Wallonië als apart land, gebeurd, zullen waarschijnlijk, net zoals voorganger Groot-Brittannië ook Vlaanderen en Wallonië uit de EU stappen. Duitsland, Nederland en Frankrijk zullen volgen. Eventueel ook Italië, Spanje, Portugal, Denemarken, etc... Totdat enkel nog de "armere" Oosterse landen overblijven. Eventueel dus ook Turkije. En wat blijft er dan nog over van de EU? Griekenland met een crisis, Turkije met die staatsgreep en noem maar op...

    Faelain schreef:
    Ik moet zeggen dat ik door het huidige Erdogan-gedoe toch met deze stelling eens moet zijn.


    .it's up to you to make dreams come true

    Gentil schreef:
    (...)

    Zolang België erin blijft is het goed. Maar als datgene dat ik niet wil, namelijk de splitsing van België in Vlaanderen en Wallonië als apart land, gebeurd, zullen waarschijnlijk, net zoals voorganger Groot-Brittannië ook Vlaanderen en Wallonië uit de EU stappen. Duitsland, Nederland en Frankrijk zullen volgen. Eventueel ook Italië, Spanje, Portugal, Denemarken, etc... Totdat enkel nog de "armere" Oosterse landen overblijven. Eventueel dus ook Turkije. En wat blijft er dan nog over van de EU? Griekenland met een crisis, Turkije met die staatsgreep en noem maar op...


    Je vergeet dat er heus wel Oosterse landen hum economie goed op orde hebben. Plus jij noemt het 'armere', wat betekend dat je het op de economische manier zit te bekijken. Als de EU enkel om de economie van een land zou gaan dan had Turkije er al bij gezeten, sinds hun economie grote vooruitgangen maakten. Overigens was het een 'poging tot staatsgreep'.
    Ik vind dat de EU in overleg moet met wat ze willen doen om het volk van Turkije te helpen. Het Turkse leger helpt ons wel als wij oorlog hebben bijvoorbeeld (voordat bijna iedereen wers ontslagen), maar ze mogen niet bij de EU? Als die poging tot staatsgreep er niet was geweest en Turkije niet een beetje communistisch was op het moment, had ik allang gevonden dat ze in de EU hoorden te zitten. Mensen van het Turkse leger mogen ons wel beschermen en sterven voor ons, maar Turkije mag geen kans hebben om dingen te zeggen om Europa te verbeteren, dat is eigenaardig.
    En wie is J.S ook al weer? A.H snap ik van dat je Adolf Hitler bedoelt.

    Dit is allemaal niet als haat bedoelt, dit is simpelweg mijn mening.


    kip is lekker daarom heet ik drumstick

    Ruelle schreef:
    (...)

    Je vergeet dat er heus wel Oosterse landen hum economie goed op orde hebben. Plus jij noemt het 'armere', wat betekend dat je het op de economische manier zit te bekijken. Als de EU enkel om de economie van een land zou gaan dan had Turkije er al bij gezeten, sinds hun economie grote vooruitgangen maakten. Overigens was het een 'poging tot staatsgreep'.
    Ik vind dat de EU in overleg moet met wat ze willen doen om het volk van Turkije te helpen. Het Turkse leger helpt ons wel als wij oorlog hebben bijvoorbeeld (voordat bijna iedereen wers ontslagen), maar ze mogen niet bij de EU? Als die poging tot staatsgreep er niet was geweest en Turkije niet een beetje communistisch was op het moment, had ik allang gevonden dat ze in de EU hoorden te zitten. Mensen van het Turkse leger mogen ons wel beschermen en sterven voor ons, maar Turkije mag geen kans hebben om dingen te zeggen om Europa te verbeteren, dat is eigenaardig.
    En wie is J.S ook al weer? A.H snap ik van dat je Adolf Hitler bedoelt.

    Dit is allemaal niet als haat bedoelt, dit is simpelweg mijn mening.


    Ik snap enigszins wel waar je redenering vandaan komt, maar
    communistisch???
    Ook snap ik niet helemaal wat je bedoelt met het Turkse leger dat levens opgeeft voor de EU. Bedoel je omdat ze in de NAVO zitten? Want dat levert Turkije juist meer bescherming op. En nu Turkije loopt aan te pappen met Rusland, in combinatie met een staatsgreep, is het maar heel erg de vraag of we dit land überhaupt nog in de NAVO willen.


    i put the fun in funeral