• Hallo allemaal,

    Aankomende week ga ik met mijn vriend een paar daagjes naar Brugge. Dat schijnt het Venetië te zijn van België en daarom waren wij super benieuwd! Lekker romantisch en ik heb er ook heel veel zin in. We hebben een hotelkamer geboekt en verblijven drie dagen, maar wat kun je zoal in Brugge doen? Hebben jullie nog leuke suggesties of aanraders? Zoals bepaalde activiteiten die we moeten doen, plaatsen die we moeten zien of musea die we moeten bezoeken. Ik ben er zelf dus nooit eerder geweest en ik heb al een beetje op internet gekeken, maar daar staat zoveel. Dat kunnen we niet allemaal doen. Voor degene die ook in Brugge geweest zijn: wat raden jullie aan om zeker te doen/zien?

    Alvast bedankt voor jullie antwoorden!


    If the compass breaks then follow your heart and I hope it leads you right back into my arms.

    Ik ben al in Brugge geweest maar dat is te lang geleden om te weten wat aanraders zijn c':
    Maar je moet zeker op een bootje gezeten hebben!


    I wanna be a wizard!

    De bootvaarten moet je zeker gedaan hebben!


    Queer zijn is gewoon alles

    Founder schreef:
    Ik ben al in Brugge geweest maar dat is te lang geleden om te weten wat aanraders zijn c':
    Maar je moet zeker op een bootje gezeten hebben!


    ik ben het heel erg eens met het bootje.
    Daarnaast vond ik het Groeningemuseum erg mooi, je kunt het Belfort op klimmen voor een mooi uitzicht, naar een bierbrouwerij gaan


    Zij zingen, nijgen naar elkaar en kussen, geenszins om liefde, maar om de sublieme momenten en het sentiment daartussen.

    Brugge is onze go-to shopplek en we hebben de stad ook al eens als rasechte toeristen bezocht. De bootjes, zoals hierboven gezegd, zijn een echte aanrader. De koetstocht is ook altijd leuk, lekker authentiek. Een wandelingetje door het begijnhof is ook de tijd waard. Misschien kan je een gegidste wandeling maken? Want hoe mooi de stad ook is, als je het verhaal achter al de gebouwen of marktpleintjes niet kent, zijn ze alleen maar mooi, zonder betekenis.


    Le Beau n’est que la promesse du bonheur | Will you dance, dear Emma? | page 28

    Historium is een goed museum over het middeleeuws Brugge. Het is niet op de saaie manier, zoals met voorwerpen en bordjes die je lezen moet. Ze hebben decors nagebouwd van hoe het toen geweest is met geuren uit die tijd, wind, geluiden en andere effecten. Zo heb je het gevoel dat je je in die tijd begeeft en de route verloopt via een verhaal. In elke ruimte heb je het vervolg van een filmpje. Dus mocht je aan historische museums zijn, is deze wel een aanrader. Het ligt in het centrum, vlak bij het belfort. Het Guido Gezelle - museum heb ik ook al gedaan en is een tip voor het geval je literair (poëtisch) wilt gaan in plaats van puur historisch. Maar Historium is wel veel leuker. Ze hebben het gewoon echt veel beter gedaan. Het Gezelle - museum vond ik niet super bijzonder om eerlijk te zijn. Dus uit die lijst van musea, zou ik zelf Historium aanraden. Dat is echt een hele goede.

    [ bericht aangepast op 29 juli 2016 - 15:26 ]


    Don't tell me the sky is the limit when there are footprints on the moon.

    Histoire schreef:
    Historium is een goed museum over het middeleeuws Brugge. Het is niet op de saaie manier, zoals met voorwerpen en bordjes die je lezen moet. Ze hebben decors nagebouwd van hoe het toen geweest is met geuren uit die tijd, wind, geluiden en andere effecten. Zo heb je het gevoel dat je je in die tijd begeeft en de route verloopt via een verhaal. In elke ruimte heb je het vervolg van een filmpje. Dus mocht je aan historische museums zijn, is deze wel een aanrader. Het ligt in het centrum, vlak bij het belfort. Het Guido Gezelle - museum heb ik ook al gedaan en is een tip voor het geval je literair (poëtisch) wilt gaan in plaats van puur historisch. Maar Historium is wel veel leuker. Ze hebben het gewoon echt veel beter gedaan. Het Gezelle - museum vond ik niet super bijzonder om eerlijk te zijn. Dus uit die lijst van musea, zou ik zelf Historium aanraden. Dat is echt een hele goede.

    Ik ben daar ook geweest met Valentijn en is inderdaad de moeite.
    + Je hebt in Brugge ook een foltermuseum. Niet echt romantisch maar ook wel eens leuk om te doen. Alles is nagemaakt met poppen en dergelijke. Niet erg groot en niet duur maar wel knap om eens te zien.
    Verder kan je ook eens met de koets een tochtje maken, al zijn die dingen echt belachelijk duur. Oh en ik hoop dat je een parkeerplaatsje kan vinden. Hehe.


    Forget the risk and take the fall...If it's what you want, it's worth it all.

    Dratini schreef:
    (...)

    ik ben het heel erg eens met het bootje.
    Daarnaast vond ik het Groeningemuseum erg mooi, je kunt het Belfort op klimmen voor een mooi uitzicht, naar een bierbrouwerij gaan


    Ik vond het Groeningemuseum echt helemaal niks, geen een van mijn 100 studiegenoten ook niet haha.


    To the stars who listen — and the dreams that are answered

    Velaris schreef:
    (...)

    Ik vond het Groeningemuseum echt helemaal niks, geen een van mijn 100 studiegenoten ook niet haha.


    Haha ik was er met een man of zestig (mensen van mijn studievereniging) en wij vonden het wel allemaal leuk


    Zij zingen, nijgen naar elkaar en kussen, geenszins om liefde, maar om de sublieme momenten en het sentiment daartussen.

    nerveus schreef:
    Hallo allemaal,

    Aankomende week ga ik met mijn vriend een paar daagjes naar Brugge. Dat schijnt het Venetië te zijn van België en daarom waren wij super benieuwd! Lekker romantisch en ik heb er ook heel veel zin in. We hebben een hotelkamer geboekt en verblijven drie dagen, maar wat kun je zoal in Brugge doen? Hebben jullie nog leuke suggesties of aanraders? Zoals bepaalde activiteiten die we moeten doen, plaatsen die we moeten zien of musea die we moeten bezoeken. Ik ben er zelf dus nooit eerder geweest en ik heb al een beetje op internet gekeken, maar daar staat zoveel. Dat kunnen we niet allemaal doen. Voor degene die ook in Brugge geweest zijn: wat raden jullie aan om zeker te doen/zien?

    Alvast bedankt voor jullie antwoorden!


    Ik ben geboren in Brugge dus ik ging meteen gaan brainstormen hoe ik je kan helpen maar ik kom alleen maar op het Frietmuseum, haha (:


    falling doesn't feel this bad when i know you've fallen this way too.