• Hoi,

    Het is inmiddels ook alweeriets na middernacht en voor de zoveelste keer ben ik ver van slapen. Ik ben altijd al een slechte slaper geweest vooral als ik alleen ben. Nu bijvoorbeeld zijn mijn ouders een weekje op vakantie en hoewel ik het overdag alleen best prettig vind krijg ik zodra het donker word weer angst. Ik ben geloof ik echt bang in het donker en dus ook bang om te slapen. Zodra ik ook maar iets een geluid hoor zit ik rechtop in bed en zolang ik het geluid niet kan plaatsen blijf ik onrustig. Ik woon buitenaf waar t voornamelijk ook doodstil is. Afgelopen nacht heb ik maar 3 uurtjes geslapen en ook nu zie ik het somber in. Lokale probeer ik er echt wel positief onder te blijven ik hoorde net alweer iets en alles begint weer van voor af aan. En ik ben nogal ten einde raad en zo ook mijn rust.

    Heeft iemand misschien tips. Wat dit belemmerd ook mijn dagelijks leven enorm.


    The Definition of Insanity

    Misschien oortjes indoen? Zo hoor je alleen muziek (:


    "If there ever comes a day when we can't be together, keep me in your heart and stay there forever"~ Winnie the Pooh

    Yes, ik ben niet de enige die bang is in het donker (doeg)

    (Dit is een mt)

    Het klinkt misschien kinderachtig, maar misschien kan je je nachtlampje/lichtjes in je kamer zetten? (:


    i can swear, i can joke – i say what's on my mind if i drink if I smoke – i keep up with the guys

    Lampjes aan en beneden de tv aan. Dat helpt bij mij altijd.


    It probably had more to do with the hurled bombs, thrown down by humans hiding in the clouds...

    Ik ben ook snel bang in het donker. Als ik daar last van heb, doe ik van die kleine kerstlampjes aan die aan mijn boekenkast zitten. Die geven niet heel fel licht, maar wel genoeg dat ik me wat comfortabeler voel, en ze maken het ook gewoon gezelliger in mijn kamer. (:


    A person who never made a mistake never tried anything new

    Metamorphoses schreef:
    Het klinkt misschien kinderachtig, maar misschien kan je je nachtlampje/lichtjes in je kamer zetten? (:


    chaos makes the muse

    Een lampje op de gang aan, of een nachtlampje, of whatever, wat allemaal genoemd is, alle gordijnen en alles goed dicht, veel dekens kussens en knuffels en misschien iets van rustgevende muziek opzetten waar je rustig van wordt?


    Happy Birthday my Potter!

    Ik zorg altijd dat mijn vriend dan blijft slapen haha (: Of een vriendin.

    Anders muziek zacht aan, een lampje aan. Is er misschien iemand die je kunt bellen?

    Bij mij hielp het als ik een ventilator of zo aan had staan zodat er white noise is zeg maar. Muziek helpt ook goed. (;


    Caution first, always.

    Laat je nachtlampje aan en doe bijvoorbeeld iets heel ontspannen voor het slapen gaan. Als je eenmaal in bed ligt, probeer dan vooral aan leuke dingen te denken of zet even een muziekje op.


    16 - 09 - '17

    Speel een leuk verhaal in je hoofd af met je ogen dicht? Zo val ik al jaren in slaap met hele scenario's.


    Take me to wonderland

    Wat ik deed toen mijn ouders voor het eerst een week weg gingen was dat ik een mes mee naar boven nam. No kidding. Ik legde het dan onder mijn bed, en zo voelde ik mij toch nog veilig. Wat je ook kan doen is neurotisch alle deuren nalopen en op slot draaien, zodat je toch een veiliger gevoel hebt.


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    Goed onder (dubbele) dekens kruipen. Gordijntjes open (als er straatlicht is). Muziek luisteren, televisie aanzetten, huisdier op kamer (als je die hebt) Op je telefoon zittten totdat je je slaperig voelt.

    [ bericht aangepast op 3 aug 2016 - 10:51 ]

    Vroeger had ik dat ook heel erg. Wat bij mij hielp was alle deuren van het huis dicht doen. Dan wist ik zeker dat er niemand stiekem door het huis sloop want een deur die op gaat hoor je meestal wel.


    "Ignite, my love. Ignite."

    Ik herken het niet, maar moest ik jou zijn zou ik een klein, laag lampje aanhouden en naar bed gaan met een boek. Zo ben je afgeleid en heb je geen tijd om bang te zijn en te piekeren. In tegenstelling tot wanneer je daar ligt na te denken. Als je leest worden je ogen op den duur wel moe genoeg, blijf door doen, tot je niet meer kan en in begint te dommelen.


    Don't tell me the sky is the limit when there are footprints on the moon.