• Hoi,

    Het is inmiddels ook alweeriets na middernacht en voor de zoveelste keer ben ik ver van slapen. Ik ben altijd al een slechte slaper geweest vooral als ik alleen ben. Nu bijvoorbeeld zijn mijn ouders een weekje op vakantie en hoewel ik het overdag alleen best prettig vind krijg ik zodra het donker word weer angst. Ik ben geloof ik echt bang in het donker en dus ook bang om te slapen. Zodra ik ook maar iets een geluid hoor zit ik rechtop in bed en zolang ik het geluid niet kan plaatsen blijf ik onrustig. Ik woon buitenaf waar t voornamelijk ook doodstil is. Afgelopen nacht heb ik maar 3 uurtjes geslapen en ook nu zie ik het somber in. Lokale probeer ik er echt wel positief onder te blijven ik hoorde net alweer iets en alles begint weer van voor af aan. En ik ben nogal ten einde raad en zo ook mijn rust.

    Heeft iemand misschien tips. Wat dit belemmerd ook mijn dagelijks leven enorm.


    The Definition of Insanity

    Ik heb nog niet ondervonden hoe het is om helemaal alleen in huis te slapen, dus daar heb ik nog geen ervaringen mee.
    Ik slaap altijd wel heel erg rot nadat ik horrorfilms heb gekeken, ik heb dan echt zo'n onveilig gevoel waardoor ik maar niet in slaap kom. Wat bij mij helpt is sowieso het licht op de gang aan, deur wijd open. Ik plof mijn twee katten altijd op bed en ik zorg dat het niet helemaal stil is. Ventilator, white noise filmpjes, wasmachine, etc. Uiteindelijk val je heus wel in slaap als je genoeg gekalmeerd ben. Ik verzin altijd hele verhalen in mijn hoofd of ik lees voor ik ga slapen een boek, of zit op mijn telefoon (ik weet dat dat niet goed schijnt te zijn, maar ik merk er zelf niet veel verschil in).

    Wat ook een hele goede tip is, voor mij althans, is met iemand skypen/bellen. Dat werkt natuurlijk niet als al je vrienden al vroeg slapen.. Maar als je vrienden/vriendinnen hebt die je echt vertrouwd en het niet erg vinden om zo bij je te blijven dan kan dat enorm fijn zijn. Tuurlijk, de persoon is niet echt naast je, maar zo heb je toch achtergrondgeluid en bovendien iemand die er bij is.


    but do you feel held by him? — does he feel like home to you? ( Anatomy » Midsommar )