• Hoi,

    Het is inmiddels ook alweeriets na middernacht en voor de zoveelste keer ben ik ver van slapen. Ik ben altijd al een slechte slaper geweest vooral als ik alleen ben. Nu bijvoorbeeld zijn mijn ouders een weekje op vakantie en hoewel ik het overdag alleen best prettig vind krijg ik zodra het donker word weer angst. Ik ben geloof ik echt bang in het donker en dus ook bang om te slapen. Zodra ik ook maar iets een geluid hoor zit ik rechtop in bed en zolang ik het geluid niet kan plaatsen blijf ik onrustig. Ik woon buitenaf waar t voornamelijk ook doodstil is. Afgelopen nacht heb ik maar 3 uurtjes geslapen en ook nu zie ik het somber in. Lokale probeer ik er echt wel positief onder te blijven ik hoorde net alweer iets en alles begint weer van voor af aan. En ik ben nogal ten einde raad en zo ook mijn rust.

    Heeft iemand misschien tips. Wat dit belemmerd ook mijn dagelijks leven enorm.


    The Definition of Insanity

    Dat is zo klote ): Ik heb vroeger ook erge slaapproblemen gehad alleen bij mij had het een andere reden. Zoals al gezegd is zou ik inderdaad een lampje aan doen en alle deuren sluiten. Wat bij mij heeft geholpen:
    - Een halfuur/uur van te voren je alvast helemaal klaar maken om te gaan slapen en geen stressvolle dingen meer doen. Sta jezelf toe om te ontspannen met een goed boek of iets anders waarbij je niet na hoef te denken.
    - Werk met wekkers. Als je elke dag om dezelfde tijd opstaat is dat beter voor je ritme en slaap je 's nachts beter.
    - Probeer niet te hard om in slaap te vallen als je eenmaal in bed ligt. Dat was vaak bij mij het probleem, ik wilde zo graag slapen dat ik er alleen maar meer stress door kreeg en het daardoor juist niet lukte. Accepteer dat je misschien een tijdje wakker ligt en ga gewoon lekker ontspannen liggen.
    - Als je merkt dat het echt niet lukt om te ontspannen, zet dan je favoriete muziek op.
    Succes!


    I'm like Coca Cola, I can open happiness too.

    Nachtlampje, (rustgevende) muziek luisteren, tv aan, boek lezen.


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Het klinkt kinderachtig, maar je kan ook een glas warme melk nemen. Daar word je een beetje slaperig van.

    [ bericht aangepast op 3 aug 2016 - 15:14 ]

    Ga voor je gaat slopen sporten of iets anders waar je moet van wordt, dan val je vanzelf sneller in slaap.
    Ik werk op een camping waar ik ook mijn eigen challetje heb en de eerste nachten sliep ik ook heel slecht, maar omdat ik zo hard werk ben ik eigenlijk elke avond kapot moe en val ik zo in slaap


    L.S.H.I.F.O.M.D.W.I.D.H.O. Laughing so hard I fell off my dinosaur, wait, I don't have one

    AIIison schreef:
    Ga voor je gaat slopen sporten of iets anders waar je moet van wordt, dan val je vanzelf sneller in slaap.
    Ik werk op een camping waar ik ook mijn eigen challetje heb en de eerste nachten sliep ik ook heel slecht, maar omdat ik zo hard werk ben ik eigenlijk elke avond kapot moe en val ik zo in slaap


    Sporten net voor het slapen is juist heel slecht om in slaap te komen. Het wordt erg afgeraden om binnen drie uur voordat je gaat slapen nog te gaan sporten.


    "Ignite, my love. Ignite."

    OpgeroldEten schreef:
    (...)

    Sporten net voor het slapen is juist heel slecht om in slaap te komen. Het wordt erg afgeraden om binnen drie uur voordat je gaat slapen nog te gaan sporten.


    Echt? Waarom eigenlijk? Ik heb die tip ook regelmatig gekregen, om mezelf moe te krijgen.


    Normaal is het gemiddelde van alle afwijkingen

    Een warm bad of douche nemen voor je gaat slapen helpt ook om slaperig te worden. Vanwege je temperatuur die zakt na een douche of bad, heb ik ooit ergens op het internet gelezen in een nacht dat ik zelf niet slapen kon. En ik heb ook tijdens de vorige examenperiode ondervonden dat het geen goed plan is om het te doen als pauze, later op de dag. Ik was nog fit voorheen en voelde me ineens stukken lomer nadien. Dus het werkt.


    Don't tell me the sky is the limit when there are footprints on the moon.

    Iwan schreef:
    (...)

    Echt? Waarom eigenlijk? Ik heb die tip ook regelmatig gekregen, om mezelf moe te krijgen.


    Omdat je voor het slapen juist heel ontspannen moet zijn. Daarnaast gaat je lichaamstemperatuur met sporten omhoog en dat kan voor problemen zorgen wil je in je rustfase te komen.


    "Ignite, my love. Ignite."

    Ik wil je in ieder geval afraden om televisie te kijken of met enig ander schermpje bezig te zijn (telefoons, tablets, computers etc.) vlak voordat je gaat slapen.
    Deze schermpjes geven namelijk een licht af waardoor je melatonine aanmaak geremd wordt en er ook melatonine verloren gaat. Melatonine zorgt ervoor dat je slaperig wordt. Als dit stofje er te weinig is, lukt dat niet. Het beste is om gewoon een uur voor het slapengaan de televisie en/of andere schermpjes uit te zetten.

    Rustgevende thee en kamille zijn onder andere het proberen waard. Ook alles met suikers; cola / ranja / chocolademelk etc. zijn niet aan te raden voordat je gaat slapen.

    [ bericht aangepast op 3 aug 2016 - 17:19 ]


    26 - 02 - '16

    hey,
    ik herken mezelf!

    denk gewoon dat het niet kan, je hebt de deur op slot gedaan, fantasie dingen bestaan niet (behalve unicorns dan) en ik a gewoon meteen kijken als ik iets hoor, ook licht laten branden helpt! Ik heb het nu minder omdat ik mezelf een nacht heb gedwongen om met mijn rug naar de deur te slapen, dat ik niets kon zien behalve mijn muur, het was moeilijk, ik wou me altijd omdraaien, maar het is me gelukt! doordat er niets is gebeurd heb ik er meer vertrouwen in dat er niets gebeurt, oh ja, soms helpt egoïstisch denken ook, bv: waarom zou hij ( inbreker of moordenaar) naar mij komen, eventueel komt hij naar iemand anders kamer. Het is gemeen maar diep vanbinnen weet je dat er niemand is en het stelt je op dat moment even gerust.

    veel geluk!

    Herkenbaaaaar. Moest ervoor naar de psycholoog, didn't do it.

    Bij mij hielp: een lichtje laten branden, aan de kant van je rug een (grote) knuffel leggen, een boek lezen met een gesloten einde (open eindes deden me altijd piekeren), een liedje beluisteren.

    Oh ja, ik luisterde meestal naar liedjes zonder tekst. Tobu luisterde ik nonstop.

    [ bericht aangepast op 7 aug 2016 - 19:49 ]


    Heaven is a place that we all have

    Babysquirrel schreef:
    Herkenbaaaaar. Moest ervoor naar de psycholoog, didn't do it.

    Bij mij hielp: een lichtje laten branden, aan de kant van je rug een (grote) knuffel leggen, een boek lezen met een gesloten einde (open eindes deden me altijd piekeren), een liedje beluisteren.

    Oh ja, ik luisterde meestal naar liedjes zonder tekst. Tobu luisterde ik nonstop.

    Yiruma (of andere rustige pianomuziek) helpt bij mij ook heel erg om rustig/kalm te worden. Ik ben dan niet bang in het donker, maar het helpt me wel in slaap te vallen.


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Ik ken het helemaal! Ik word helemaal paranoia als ik aan het oppassen ben en als ik alleen thuis ben. Gek genoeg heb ik dat nu, nu ik bij mijn tante in huis "woon" voor twee weken, helemaal alleen, helemaal niet! Ik heb nu wel de aquaria die constant geluid maken, dus misschien is dat t.. Ik kan je verder ook niet helpen want ik slaap die nachten eigenlijk ook niet ):


    Spinning around, I'm weightless.

    Puellae schreef:
    Ik zorg altijd dat mijn vriend dan blijft slapen haha (: Of een vriendin.

    Anders muziek zacht aan, een lampje aan. Is er misschien iemand die je kunt bellen?


    Toen ik nog een vriend had toen ging het prima. dan ben ik niet alleen. maar mijn vriendinnen die willen nooit echt wat doen zeg maar als in afspreken of logeren.


    The Definition of Insanity

    Litten schreef:
    Het klinkt kinderachtig, maar je kan ook een glas warme melk nemen. Daar word je een beetje slaperig van.


    Ik mag geen melk hebben, maar toch bedankt voor de tip haha


    The Definition of Insanity