• Een tatoeage zet je omdat je dat ontwerp zelf mooi vind, en je zet het dus voor jezelf. Maar ik heb het idee dat er steeds meer van iemand verwacht word, dat er achter een tatoeage een mooi en diepgaand verhaal zit. Zodra dit niet het geval is, lijkt er bijna een soort van groepsdruk te ontstaan met een vuurrondje van aanvalsvragen met waarom er geen betekenis achter zit. Vaak zijn de sociale toeschouwers (collega's, vrienden, familieleden) bijna in shock als er geen betekenis achter de tatoeage zit, waardoor er bijna een soort van aanvallende houding ontstaat naar degene met de "betekenisloze" tatoeage. Wat is jullie mening daarover, over tatoeages zonder betekenis en hoe daarop gereageerd word?


    She wanted a storm to match her rage.

    Ik vind dat iedereen het zelf moet weten, je moet doen met je eigen lichaam wat je wilt. En als jij dat wilt versieren met tatoeage op welke manier dan ook, dan moet je dat lekker doen. Ik vind tatoeages met betekenissen gaaf, maar 'ik vind het gewoon erg leuk/mooi' is al betekenis genoeg.


    Your make-up is terrible

    Assassin schreef:
    Ik vind dat iedereen het zelf moet weten, je moet doen met je eigen lichaam wat je wilt. En als jij dat wilt versieren met tatoeage op welke manier dan ook, dan moet je dat lekker doen. Ik vind tatoeages met betekenissen gaaf, maar 'ik vind het gewoon erg leuk/mooi' is al betekenis genoeg.


    Mee eens, ik vind dat mensen zich niet overal mee hoeven te bemoeien. Als je het leuk vind is het al prima.


    wat was dit ookalweer

    Puddin schreef:
    Mee eens, ik vind dat mensen zich niet overal mee hoeven te bemoeien. Als je het leuk vind is het al prima.

    Dat vind ik zelf ook, als iemand mij vraagt wat ik ervan vind, zal ik enkel zeggen dat ik leuk of niet leuk vind. Er zal geen toespraak komen met voor- en tegenargumenten, wat ik nu wel vaak zie gebeuren.

    Ook al zegt degene met een tatoeage niet tegen omstanders dat 'ie een nieuwe tatoeage heeft, dan merken anderen het van zelf. Ze zien iets nieuws op je arm en beginnen dan vaak op een aanvallende toon waarom er geen betekenis achter zit. Dat kan heel aanvallend overkomen bij degene die zich heeft laten tatoeëren, terwijl die blij is met het ontwerp waar geen betekenis achter zit. Die bemoeizucht krijg je er vaak gratis bij, wat zo vervelend is.


    She wanted a storm to match her rage.

    Ik vind dat iedereen het lekker zelf hoort te bepalen en dat een ander er niets mee te maken heeft. :3
    Mijn tattoos hebben wel betekenis, zo zal ik ze ook nooit zat worden of zo. Wat ik inderdaad heel irritant vind is als mensen voor anderen gaan bepalen dat het een betekenis moet hebben, of als ze super dramatisch gaan doen zoals 'Maar over 20 jaar vind je het niet leuk meeeeer' en dat ze honderd keer benadrukken dat je er jaren over na moet denken voor je het doet. Kom op, tattoos horen leuk te zijn, why so serious? :')


    Caution first, always.

    Ik vind niet dat er een diepgaande betekenis achter een tattoo moet zitten, maar het geeft wel iets extra aan de tattoo, iets 'magisch'. Ik kan een bepaalde tattoo echt lelijk vinden, maar door het achterliggende verhaal vind ik hem dan wel weer leuk. Op die manier zie ik wel liever tattoos met een betekenis, ja. Ach, mensen moeten zelf weten wat ze op hun lichaam zetten :Y).


    Words are loaded pistols. Sometimes it's just better not to pull the trigger. | Vertrouwenspersoon

    Ik vind tattoo's helemaal niks (vrij zacht uitgedrukt, haha), maar iedereen moet lekker doen waar hij of zij zich goed bij voelt. ^^


    How lucky I am to have something that makes saying goodbye so hard.

    Grappig, had het hier vandaag nog met een vriend over. Al wil je de paus op je been zetten: het is jouw lichaam en jij zet er lekker op wat je wilt, of dat nou betekenis houdt of niet. Wat mensen daarvan vinden, mogen ze zelf weten, maar ik zie tattoos voornamelijk als lichaamsdecoratie. Het is natuurlijk mooi en symbolisch als er een betekenis/verhaal achter zit, maar dat is echt geen must in mijn ogen.

    [ bericht aangepast op 7 aug 2016 - 22:31 ]


    ars moriendi

    Heb je hier trouwens zelf nare ervaringen mee? Gewoon uit nieuwsgierigheid.


    ars moriendi

    Persoonlijk zal ik alleen een tatoeage nemen met betekenis, en ook niet een mega grote. Maar als een ander dat niet heeft vind ik dat niet erg - juist heel mooi en cool.

    Ik zie het echt als een soort sierraad en tegelijkertijd als een soort kunstwerk, achter beide hoeft geen betekenis achter te zitten.

    Ilya schreef:
    Ik vind dat iedereen het lekker zelf hoort te bepalen en dat een ander er niets mee te maken heeft. :3
    Mijn tattoos hebben wel betekenis, zo zal ik ze ook nooit zat worden of zo. Wat ik inderdaad heel irritant vind is als mensen voor anderen gaan bepalen dat het een betekenis moet hebben, of als ze super dramatisch gaan doen zoals 'Maar over 20 jaar vind je het niet leuk meeeeer' en dat ze honderd keer benadrukken dat je er jaren over na moet denken voor je het doet. Kom op, tattoos horen leuk te zijn, why so serious? :')


    Echt hè? Mijn moeder zeurde daar ook al zo over. Tegen mijn vijftigste zou het er niet meer uit zien. Nou en? Als je oud wordt, word je er gewoon niet mooier op. Laten we wel wezen :W


    26 - 02 - '16

    Erlebnis schreef:
    (...)

    Echt hè? Mijn moeder zeurde daar ook al zo over. Tegen mijn vijftigste zou het er niet meer uit zien. Nou en? Als je oud wordt, word je er gewoon niet mooier op. Laten we wel wezen :W


    Tegenwoordig is dat ook al niet meer zo. De inkt is tegenwoordig zoveel beter en loopt niet meer zo snel uit als vroeger. Het blijft veel langer mooi.


    Your make-up is terrible

    Erlebnis schreef:
    (...)

    Echt hè? Mijn moeder zeurde daar ook al zo over. Tegen mijn vijftigste zou het er niet meer uit zien. Nou en? Als je oud wordt, word je er gewoon niet mooier op. Laten we wel wezen :W

    Hahahah, exactly. Dan heb je ten minste iets waar je nog van kan houden. :'D


    Caution first, always.

    Mij maakt het helemaal niet uit waarom mensen een tattoo laten zetten. Is het omdat ze het mooi vinden of omdat er betekenis achter zit, dat is iets wat je zelf beslist. Het is je eigen lichaam en daar heeft niemand anders iets over te zeggen. Als je iemand op straat tegen komt met een tattoo kan je ook nooit weten of er een verhaal achter zit of niet, dus wat maakt het uit? Ik zou zelf wel eerder een tattoo met betekenis laten zetten, maar dat is gewoon persoonlijk.


    16 - 09 - '17

    Ik vind dat mensen het zelf moeten weten ^^ die van mij heeft wel een betekenis maar niet iedereen hoeft die te weten dus ik zeg vaak gewoon dat ik m heb omdat ik m mooi vind, of voor mn familie, of ik zeg dat de vlinders o p een of andere manier symbool staan voor mijn liefde voor Satan. Is maar net hoe vaak ik de vraag heb gehad en hoe ik me voel die dag hehe.


    Spinning around, I'm weightless.

    Ik ga op mijn 16e ook een tattoo nemen, en het boeit mij lekker niet dat het geen betekenis heeft.:P

    [ bericht aangepast op 8 aug 2016 - 12:57 ]