• Mijn zus en ik zijn aantal weken alleen thuis omdat mijn ouders op vakantie zijn. wij kunnen het goed met elkaar vinden. Het probleem is alleen dat zij bijna niets opruimt. Ik was vijf dagen naar mijn vriend toe op de camping en toen ik thuis kwam was het huis letterlijk een bende. Nou werkt mijn zus redelijk veel dus ik dacht die heeft geen tijd gehad om het op te ruimen. Nu had ze weekend gehad, heeft ze twee dagen op de bank gelegen en is er nog steeds niets opgeruimd.
    De vaatwasser laat ze staan voor mij, dat vind ik nog oke. Zij werkt, ik zit de hele dag thuis dus ik wil best de vaatwasser doen. Maar ook in de tijd dat ik weg was heeft ze nog geen enkele keer gestofzuigd (de vloer is heel smerig en ik voel mezelf vies als ik er over heen loop). Toen ik gisteren wilde koken heb ik eerst een kwartier lang er over gedaan om het aanrecht aan kant te krijgen omdat er tassen en al van haar erop lagen. Ook het aanrecht heeft ze nooit afgedaan want er lagen zoveel kruimels dat je het aanrecht niet eens kon zien. Op de muur achter het fornuis zaten spetters van het eten dat ze gekookt heeft, sowieso van drie dagen terug want gisteren had ik gekookt en de dag daarvoor waren we ergens gaan eten. De wijnglazen die met de hand afgewassen moeten worden staan bog steeds op het aanrecht, vanaf afgelopen zaterdag. Glazen waaruit ze de avond daarvoor heeft gedronken staan nu nog op de tafel.
    De badkamer is ookal een bende want letterlijk overal liggen kleren van haar. Oh en de enige keer dat ze de was heeft gedaan heeft ze alleen haar spullen gewassen.
    Oh en als ze boodschappen gaat doen dan neemt ze nooit groenten mee.
    Als ik hier wat van zeg dan ontkent ze alles en begint ze te roepen naar mij dat ik niet zo schijnheilig moet doen en dat ik ook niet alles opruim. En dat klopt, ik ruim niet alles gelijk op maar ik laat het in ieder geval geen drie dagen liggen.
    Ik erger me gewoon aan de troep in het huis en aan haar. Ik wil best wat doen (vandaag ga ik de hele dag schoonmaken terwijl zij werkt en vanavond uit gaat, want voordat laatste heeft ze wel tijd) maar ik weiger haar troep op te ruimen waar ik niks mee te maken heb.

    [ bericht aangepast op 16 aug 2016 - 13:50 ]


    "Ignite, my love. Ignite."

    Zussen.. Ik snap je frustratie helemaal, al moet ik bekennen dat ik in deze situatie alles zou opruimen, en op een passieve-agressieve manier alles zou dumpen, gelijk op haar kamer, of iets. Ik kan echt niet tegen rommel.
    Maar sterkte in ieder geval.


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    Herkenbaar. Mijn tweelingbroer is precies zo. Had hem één dag alleen thuis gelaten en ik kwam het huis letterlijk niet eens meer in. Heb toen ook een hele middag zitten schoonmaken.
    Het is nogal vervelend dat sommige mensen zoals jouw zus en mijn broer niet echt willen inzien dat het gewoon heel normaal is dat er wordt opgeruimd. Ik bedoel, ik ben zelf ook een donders lui kind, maar ik weet echt wel wanneer iets smerig is of weg gezet moet worden. Misschien ontbreekt dat gedeelte nog in hun hersenen, ik heb geen idee.
    Mijn moeder zegt altijd; je komt er vanzelf wel achter als je op jezelf woont. Maar ja, dat is vrij laat aangezien ik mijn broer nog lang niet zie verhuizen.

    Heel herkenbaar. Zo ben ik ook (iets minder erg dan). Sterkte in ieder geval!


    ©1998

    En wij hebben vanavond geen eten omdat ze kei laat Door gaf dat ze mee at. Nu geeft ze mi de schuld omdat ik er niet op tijd vlees uit had gehaald en het dus nog bevroren is. Hoe kan ik voor eten zorgen als ik niet zeker weet of ze mee eet?


    "Ignite, my love. Ignite."