• "You can make anything by writing."
    — C. W. Lewis



    Welkom bij de Go Short schrijfwedstrijd van DoII en Syoxisia. Wij zoeken — maximaal — dertig schrijvers die met ons de uitdaging gaan om in zes weken één short te schrijven. Who’s in?



    “There is nothing to writing. All you do is sit down at a typewriter and bleed.”
    — Ernest Hemingway


    CONCEPT
    Het idee is simpel: in de zes weken dat deze wedstrijd loopt, ga je één kort verhaal schrijven bestaande uit maximaal vier hoofdstukken — exclusief proloog en epiloog. Deze hoofdstukken mogen zo lang zijn als je zelf wil — maar wel met een minimaal aantal woorden van 700 per hoofdstuk. Aan het einde van de wedstrijd heeft iedere deelnemer een afgerond verhaal en op dat eindproduct wordt je beoordeeld door de jury.

    OPDRACHTEN
    In de eerste week krijg je de opdracht om een concept te bedenken en een story aan te maken, de daaropvolgende vier weken zijn bedoeld om te schrijven en de laatste week kan je gebruiken om te herschrijven. Aan het eind van de wedstrijd wordt je beoordeeld op de volgende punten door de jury:
    • Originaliteit
    • Spelling en grammatica
    • Spanning en vlotheid
    • Alinea's
    • Uitvoering
    • Overig commentaar
    Er is geen bepaald thema waar je je aan hoeft te houden, je bent helemaal vrij. De enige regel is dat het geen fanfiction is, maar verder kan je je creativiteit helemaal vrij laten lopen.


    INLEVEREN
    Iedere deelnemer maakt een story aan die je in de eerste week bij de concept ontwikkeling in kan leveren. Verder is het het doel om elke week een hoofdstuk te schrijven. Echter, als dit niet lukt, betekent het niet dat je gelijk uit de wedstrijd ligt. Het is namelijk vooral de opdracht om na zes weken een heel verhaal te hebben staan, deze weken zijn een rode draad in het schrijven, maar als jij in de eerste week drie hoofdstukken schrijft en in de laatste drie weken maar eentje, dan is dit ook goed. Zo lang je op de laatste deadline maar dat hele verhaal hebt geschreven. Deadline — 09/10/2016.


    PRIJZEN
    "Publieks" prijs — Een creatie naar keuze in de spotlight en de eer van het winnen van de wedstrijd.
    Eerste plaats — Een creatie naar keuze in de spotlight en de eer van het winnen van de wedstrijd.
    Tweede plaats — Een creatie naar keuze gepromoot op onze profielen voor een week.
    Derde plaats — Een creatie naar keuze gepromoot in de story en in het topic.
    Afmaken van de story — Jouw geschreven short story voor een week gepromoot op onze profielen.
    Behalen van alle badges — Jouw geschreven short story op een ereplek in de story en in het topic.

    Per week krijgen diegene die een hoofdstuk geschreven hebben een “badge” voor hun werk. Daarnaast krijg je elke week als je de deadline haalt een zin/klein stukje commentaar van de juryleden om je verder op weg te helpen. Er zijn ook nog extra badges voor origineelste story, meest interessante hoofdpersonage, beste dialoog, mooiste openingszin en mooiste lay-out die worden uitgedeeld aan het einde van de rit! Daarnaast is het ook een goede manier om elkaars werk te lezen, dus doe dit ook! Reacties, kudos etc. Probeer elkaar te motiveren, want dat is wat wij als juryleden voornamelijk gaan doen tijdens de wedstrijd zelf.


    REGELS
    • De huisregels van Quizlet.
    • Plagiaat is verboden, als je dat pleegt zul je gelijk uit de wedstrijd liggen.
    • Je verhaal mag zowel in het Nederlands als in het Engels geschreven zijn.
    • Geef naamsveranderingen alsjeblieft door.
    • Wees aardig voor elkaar, kraak elkaars werken niet af.
    • Opbouwende kritiek naar schrijvers en organisatoren is altijd toegestaan!
    • Lees en reageer op de verhalen van andere, dit is niet verplicht, maar wel leuk en motiverend voor iedereen.
    • Geen fanfiction, uitsluitend OP verhalen.
    • Houd je aan de regels.


    INSCHRIJVEN
    Je kan je inschrijven door een reactie achter te laten met je (schuil)naam en je username. We zijn op zoek naar dertig deelnemers en nog één jurylid. Als je interesse hebt hierin, schrijf dan een korte motivatie met waarom jij jurylid wil worden met een link naar een van je verhalen zodat wij wat van je kunnen lezen. We kiezen het derde jurylid als de wedstrijd begint.


    LINKS
    • Story
    • Wedstrijdtopic
    • Wedstrijdtopic [1]


    JURY
    • DoII — Lizor
    • Syoxisia — Demi
    •


    DEELNEMERS
    • Brugklasser — Sofie [story]
    • Puellae — Ashley [story]
    • Douceur — Anne-Fleur [story]
    • Miall — Matty [story]
    • Junns — Maaike [story]
    • Dazai — Romi [story]
    • Valkyries — Justine [story]
    • Sahariel — Khezef [story]
    • Harlekijn — Ava [story]
    • GusWaters — Marie [story]
    • Chomesuke — Kanda [story]
    • Reigns — Sylvie [story]
    • Shireen — Luca [story]
    • Necessity — [story]
    • GoodGrief — Nicole [story]
    • Kiliphilia — E. [story]
    • Growlithe — Sav [story]
    • Wasikowska — Fren [story]
    • Saorsa — Lindsey [story]
    • JamesPotter — Femke [story]
    • Postojna — Yu [story]
    • Canagan — Jennifer [story]
    • Raincloud — Jade [story]
    • Frodo — Bes [story]
    • xTrueStoryx — Fay [story]
    •
    •
    •
    •
    •


    VRAGEN?
    — Ik heb al heel lang een idee voor een verhaal, alleen ben ik er telkens niet mee begonnen. Mag ik dat idee gebruiken of moet het "nieuw" zijn? Je mag een oud idee gebruiken, alleen niet als het al uitgewerkt is.
    — Wanneer begint de wedstrijd? De eerste opdracht komt online op maandag 29 augustus.
    — Is het de bedoeling dat je gewoon 'willekeurig' wat schrijft, of krijg je bij de opdrachten concrete richtlijnen over welke kant het verhaal op moet gaan? Je krijgt geen richtlijnen over de kant waar het verhaal op moet gaan, behalve de vorm waarin het geschreven moet worden. Echter, als je hier behoefte aan hebt en je het fijn vindt om iets van een opdracht te krijgen, is dit mogelijk.
    — Is het de bedoeling dat we in de titel van de story ook de naam van de wedstrijd zetten? Dat mag, maar het hoeft niet. Je kant het ook vermelden als een punt in de omschrijving, maar ook dit is niet verplicht, het belangrijkste is dat wij een link hebben zodat we weten dat dat jouw story voor deze wedstrijd is.
    — Is het goed als we die beginpagina nog aanpassen later? Ja, je mag je hele story tot aan de deadline nog aanpassen.
    — Mag je de cover door iemand anders laten maken? Ja, dit is toegestaan.



    MEDEDELINGEN
    OPDRACHT ÉÉN; concept week.
    Hierbij alvast de eerste opdracht! Morgen begint de wedstrijd officieel. Inschrijven kan nog tot zondag 4 september 23.59 en dan zijn ook de inschrijvingen officieel gesloten. Succes alvast!

    PS: De deadlines zijn dus wel vrijblijvend, behalve de laatste deadline. Het enige is dat als je de deadline niet haalt, je geen badge krijgt, maar verder gebeurt er niks!

    Deadline "concept week" — zondag 4 september 23.59

    Hoi FeorgeWeasley,

    Het ziet er allemaal prima uit! En echt een origineel concept ook. (:
    Je krijgt bij deze toestemming om je wedstrijd te starten! Ik meld nog even dat een wedstrijd maximaal vier maanden mag lopen, al vermoed ik dat dat geen probleem zal zijn. Na drie weken inactiviteit in het topic van jullie kant, komt er ook een slotje.
    Veel plezier gewenst! ^^

    Groetjes,
    Ledecky

    [ bericht aangepast op 3 sep 2016 - 20:32 ]

    [ bericht aangepast door een moderator op 29 maart 2019 - 22:11 ]


    My fake plants died, because I did not pretend to water them.

    Metamorphoses schreef:
    Dit klinkt echt heel interessant! Ik weet nog niet helemaal zeker of ik ga meedoen, maar ik zal dan nog wel iets in het topic posten (:


    16 - 09 - '17

    I am in! Dan heb ik eindelijk motivatie om een idee wat al zo lang in mijn hoofd zit, op te schrijven.


    #WWED - What Would Emma Do?

    Als het goed is, is de lijst nu bijgewerkt!


    My fake plants died, because I did not pretend to water them.

    Ik wil ook wel mee doen!
    Klinkt als een goed idee voor een eerste schrijfwedstrijd!
    Lotte - Adelyna


    Doing what you like is freedom, liking what you do is happiness.

    Dammnit, dit concept lijkt mega veel op mijn idee voor een wedstrijd die ik wilde uitwerken :')
    Anyway, ik doe graag mee, maar moet het topic nog eens grondig doorlezen^^

    Ik heb het even vlug doorgelezen en ik doe ook mee!

    Romi - Nishinoya

    [ bericht aangepast op 25 aug 2016 - 23:27 ]


    If you can't remember my name, just say 'chocolate' and I'll turn around.

    Ik schrijf me in!


    “If you can smile when things go wrong, you have someone in mind to blame.”

    Jullie staan erbij (:


    My fake plants died, because I did not pretend to water them.

    Ik ben benieuwd. :) Ik wil graag meedoen. :3

    Khezef - Sahariel


    "If there’s one thing that life has taught me, it’s that people fear what they don’t know."

    Jullie staan nu ook allemaal in de story! ^-^


    That is a perfect copy of reality.

    Ik vind het idee heel erg leuk! Ik twijfel alleen of ik meedoe aangezien school maandag weer begint en ik geen idee heb hoe of wat.


    If we hug a little tighter, our hearts will be a little closer

    UGH ik wil zo graag meedoen maar mijn leven is al veel te druk x)


    in love with the fictional characters, I'm sorry

    Virtues schreef:
    UGH ik wil zo graag meedoen maar mijn leven is al veel te druk x)


    Je kan het altijd proberen! ^-^


    That is a perfect copy of reality.

    Okay ik ga het gewoon doen!

    Ava - Harlekijn


    obsessive rage

    Voor degene die twijfelen; de deadlines zijn flexibel. De enige deadline die dat niet is, is de laatste, maar die is pas in Oktober. Dus als je het druk hebt, kan je het ook makkelijk zelf indelen waardoor er minder tijdsdruk op zit!


    My fake plants died, because I did not pretend to water them.

    We zitten al op tien deelnemers! Wees er snel bij, want als we starten wordt het lastig in te springen. De eerste week zal nog wel gaan, maar met de eerste deadline is de inschrijving dan ook echt officieel gesloten c:


    My fake plants died, because I did not pretend to water them.