• Hoihoi!

    Ik vroeg mij af of er minder actieve leden op Quizlet zijn. Ik bedoel, het is nu ook heel lastig om abonnees op je verhalen te krijgen terwijl je ook in 'The Spotlight' staat..

    Ik vind het erg jammer want ik ben al 5 jaar lid van deze site waar ik heel veel tijd heb doorgebracht. Met veel plezier of course. En ik ga ook niet weg ofzo, maar ik vroeg mij af of jullie dit herkennen.


    Keep your face always toward the sunshine, and shadows will fall behind you.

    Ja, klopt, er zijn nog heel weinig mensen actief. 2 jaar geleden waren het er nog een stuk meer en de jaren daarvoor nóg meer en waren er soms wel 300 leden tegelijk online. Nu is het echt heel rustig en zijn er hooguit op een avond in het weekend 100 leden tegelijk online. Erg jammer.

    Er zijn nog steeds wel actieve leden op Q, maar inderdaad, veel minder dan in de vorige jaren..


    Hard Work. Good-hearted. Loyalty. And Fair Play: I'm a Hufflepuff In Every Single Way.

    Jinsoyun schreef:
    Ja, klopt, er zijn nog heel weinig mensen actief. 2 jaar geleden waren het er nog een stuk meer en de jaren daarvoor nóg meer en waren er soms wel 300 leden tegelijk online. Nu is het echt heel rustig en zijn er hooguit op een avond in het weekend 100 leden tegelijk online. Erg jammer.




    Dan ben ik dus niet de enige die dat heeft ondervonden. Echt zo ontzettend jammer! Ik mis ook de hele goede verhalen op Quizlet. Zijn er geen ideeën om Quizlet weer een beetje bekendheid te geven? Dat er nieuwe leden lid worden.


    Keep your face always toward the sunshine, and shadows will fall behind you.

    PERRIEZAYN93 schreef:
    (...)



    Dan ben ik dus niet de enige die dat heeft ondervonden. Echt zo ontzettend jammer! Ik mis ook de hele goede verhalen op Quizlet. Zijn er geen ideeën om Quizlet weer een beetje bekendheid te geven? Dat er nieuwe leden lid worden.

    Er was een jaar geleden (?) een hele actie vanuit Q om meer users te trekken met introductie users (die de nieuwtjes dan wegwijs gingen maken), de facebook pagina werd actief bijgehouden en volgens mij andere social media ook, maar ik weet niet of die nu nog actief zijn. Hoor er eigenlijk niets meer over.

    Het heeft alleen ook met hypes te maken. Met de One Direction hype was het veel drukker op Q dan dat het nu is, nu de hype weg is. Zo was dat ook met Twilight en Tokio Hotel. En Justin Bieber.

    En met feestdagen acties is het ook leuk, zoals de paaseitjes zoeken van afgelopen jaar.

    Ik denk dat er ook wat dingen aangepast moeten worden aan Q zelf om meer leden te trekken en oude te laten terug komen. Er is gewoon niet zoveel meer te doen dat nieuw is, en amper iemand maakt lijstjes. Ik denk dat er snel iets met alle suggesties gedaan moet worden die er de afgelopen 2 jaar zijn geweest.

    Jinsoyun schreef:
    (...)
    Er was een jaar geleden (?) een hele actie vanuit Q om meer users te trekken met introductie users (die de nieuwtjes dan wegwijs gingen maken), de facebook pagina werd actief bijgehouden en volgens mij andere social media ook, maar ik weet niet of die nu nog actief zijn. Hoor er eigenlijk niets meer over.

    Het heeft alleen ook met hypes te maken. Met de One Direction hype was het veel drukker op Q dan dat het nu is, nu de hype weg is. Zo was dat ook met Twilight en Tokio Hotel. En Justin Bieber.

    En met feestdagen acties is het ook leuk, zoals de paaseitjes zoeken van afgelopen jaar.

    Ik denk dat er ook wat dingen aangepast moeten worden aan Q zelf om meer leden te trekken en oude te laten terug komen. Er is gewoon niet zoveel meer te doen dat nieuw is, en amper iemand maakt lijstjes. Ik denk dat er snel iets met alle suggesties gedaan moet worden die er de afgelopen 2 jaar zijn geweest.



    Ik volg Quizlet volgens mij op social media geloof ik.. Het klopt ook wel dat het met de hypes heeft te maken. Ik was ook een hele erge One Direction fan. Misschien moeten er spelletjes op Quizlet komen..?

    Misschien een mailtje sturen naar de onactieve leden waar ze blijven. Neem weer eens een kijkje bij Quizlet. Er zijn veel nieuwe verhalen. Misschien kan je een blog gaan bijhouden op Quizlet? Over je interesses, mode, etc.

    Het zou erg zonde zijn als Quizlet naar de mallemolen gaat omdat er geen leden actief zijn.. Quizlet is echt mijn weekend.


    Keep your face always toward the sunshine, and shadows will fall behind you.

    Ja, dat ligt niet alleen aan jou hoor. Iedereen heeft dat gevoel bij zijn verhalen. Inderdaad, zoals de rest zegt, er zijn al initiatieven geweest om meer lezers aan te trekken. Ik denk persoonlijk eerder dat het niet alleen ligt aan te weinig fandoms, maar misschien zijn er iets te veel fandoms? Ik weet niet, ik denk dat we een bredere doelgroep zouden gaan hebben op die manier. Meer volwassenen en meer jongens. Nu zijn het enkel tienermeisjes en jonge vrouwen. Terwijl in werkelijkheid, als je de statistieken er bijhaalt de meeste schrijvers oudere mannen zijn. Dus ik vind het wel opvallend, de populatie van Quizlet. Misschien dat de site niet neutraal genoeg is? Op zich is het wel vreemd, want Quizlet is voor Nederlandstalige schrijvers echt een hele goede site. Je krijgt gemakkelijker lezers en reacties dan elders (voor zover ik weet), dus als ze er niet op willen komen dan denk ik dat ze het te zeer een tienermeisjessite vinden. Ik heb geen idee en ik heb ook niets tegen Quizlet, maar ik denk dat dat ook een reden is. Dat mensen er zich te oud voor voelen of niet op hun plek omdat ze buiten de boot vallen, misschien dat ze daardoor voelen dat het niets voor hen is? Misschien moeten we een neutraler imago creeëren.

    [ bericht aangepast op 20 nov 2016 - 12:38 ]


    Don't tell me the sky is the limit when there are footprints on the moon.

    Histoire schreef:
    Ja, dat ligt niet alleen aan jou hoor. Iedereen heeft dat gevoel bij zijn verhalen. Inderdaad, zoals de rest zegt, er zijn al initiatieven geweest om meer lezers aan te trekken. Ik denk persoonlijk eerder dat het niet alleen ligt aan te weinig fandoms, maar misschien zijn er iets te veel fandoms? Ik weet niet, ik denk dat we een bredere doelgroep zouden gaan hebben op die manier. Meer volwassenen en meer jongens. Nu zijn het enkel tienermeisjes en jonge vrouwen. Terwijl in werkelijkheid, als je de statistieken er bijhaalt de meeste schrijvers oudere mannen zijn. Dus ik vind het wel opvallend, de populatie van Quizlet. Misschien dat de site niet neutraal genoeg is? Op zich is het wel vreemd, want Quizlet is voor Nederlandstalige schrijvers echt een hele goede site. Je krijgt gemakkelijker lezers en reacties dan elders (voor zover ik weet), dus als ze er niet op willen komen dan denk ik dat ze het te zeer een tienermeisjessite vinden. Ik heb geen idee en ik heb ook niets tegen Quizlet, maar ik denk dat dat ook een reden is. Dat mensen er zich te oud voor voelen of niet op hun plek omdat ze buiten de boot vallen, misschien dat ze daardoor voelen dat het niets voor hen is?



    Hmm, dat kan ik wel begrijpen en misschien zien vele mensen het ook als een tienersmeisjes site. Ik denk inderdaad dat je meer doelgroepen moet bereiken. Laten zien dat Quizlet geen meisjessite is. Persoonlijk heb ik wel eens Wattpad geprobeerd, maar ik kan er niet aan wennen en het tipt lang niet aan Quizlet.
    Ik ben inmiddels 21 en ik denk dat ik wel een beetje onder de jongere vrouw val.. Ik heb ook geen idee of de Facebook pagina van Quizlet actief en of er een twitter account wordt gebruikt. Ik wil simpelweg niet dat Quizlet weg valt.


    Keep your face always toward the sunshine, and shadows will fall behind you.

    Ik had ook nog een keer met iemand besproken om een keer een reclame-meeting te organiseren in amsterdam. Om dan flyers over Quizlet uit te delen en het bespreekbaar te maken zegmaar. Bij boekenwinkels ook en allerlei andere creatieve winkeltjes. Maar hiervoor heb je dan toestemming nodig van de gemeente voor het uitdelen van flyers. En natuurlijk van Quizlet zelf.

    Ik hoor namelijk genoeg mensen klagen over het verminderde aantal users, maar eigenlijk word er niks aan gedaan. Ik vind het een mooi idee om daar eens over te brainstormen.


    Hard Work. Good-hearted. Loyalty. And Fair Play: I'm a Hufflepuff In Every Single Way.

    Laleah schreef:
    Ik had ook nog een keer met iemand besproken om een keer een reclame-meeting te organiseren in amsterdam. Om dan flyers over Quizlet uit te delen en het bespreekbaar te maken zegmaar. Bij boekenwinkels ook en allerlei andere creatieve winkeltjes. Maar hiervoor heb je dan toestemming nodig van de gemeente voor het uitdelen van flyers. En natuurlijk van Quizlet zelf.

    Ik hoor namelijk genoeg mensen klagen over het verminderde aantal users, maar eigenlijk word er niks aan gedaan. Ik vind het een mooi idee om daar eens over te brainstormen.

    Dat is wel een heel goed idee, met die flyers! Dat zou zeker mensen trekken. Als zoiets een keer zou mogen gebeuren, zou ik zeker willen helpen.

    Inderdaad, daarom dat het zo vreemd vind, want ik denk dat Quizlet in eerste plaats een schrijverssite is (de mensen die blijven doen het denk ik vooral om te lezen en te schrijven). Daarom wil ik ook niet dat het wegvalt, want ik vind het belangrijk om mijn dingen te delen zodat ik er kritiek en feedback op krijgen en ook omdat het gewoon leuk is. Voor mensen die schrijven, denk er dat er inderdaad geen één site is die er aan tipt. Dus volgens mij is dat zo'n beetje de oorzaak? Misschien moeten we eens gaan vragen aan mensen die weggegaan zijn of er niet op willen - wààrom. Als we dat zouden kunnen opmaken, zou het ook al een stuk handiger zijn om het probleem op te lossen.
    Ik ben het volstrekt eens met Leah, we moeten er iets aan doen! Ik vind dat echt een goed idee trouwens, via boekenwinkels. Ik zou trouwens beginnen met naar de culturele dienst van die gemeentes te gaan. Daar zul je mensen vinden die achter je project zullen staan. Je moet er een wat intellectuele/politieke draai aan geven, dus in plaats van te zeggen we hebben een leuke website moet je er maar van maken: we willen jongeren aanzetten tot het lezen van boeken en tot schrijven en dit is de beste Nederlandstalige site naar het site, waar schrijvers terecht kunnen - en daarom willen we onszelf meer onder de aandacht brengen. Ik zou aan de gemeente ook toestemming vragen om flyers in de bibliotheek onder te brengen. Gewoon op straat gaan staan heeft weinig zin, boekenwinkels, bibliotheken, culturele centra... Ik zou daar gaan beginnen.

    [ bericht aangepast op 20 nov 2016 - 13:06 ]


    Don't tell me the sky is the limit when there are footprints on the moon.

    Laleah schreef:
    Ik had ook nog een keer met iemand besproken om een keer een reclame-meeting te organiseren in amsterdam. Om dan flyers over Quizlet uit te delen en het bespreekbaar te maken zegmaar. Bij boekenwinkels ook en allerlei andere creatieve winkeltjes. Maar hiervoor heb je dan toestemming nodig van de gemeente voor het uitdelen van flyers. En natuurlijk van Quizlet zelf.

    Ik hoor namelijk genoeg mensen klagen over het verminderde aantal users, maar eigenlijk word er niks aan gedaan. Ik vind het een mooi idee om daar eens over te brainstormen.

    Nou, dat klopt ook niet helemaal, haha. We zijn achter de schermen al jaren bezig met dit onderwerp en proberen continu bepaalde acties te ondernemen. Dat gaat inderdaad over ludieke acties zoals paaseieren zoeken ed, maar ook om bepaalde dingen te verbeteren zoals een compleet vernieuwde welkomstbericht of bepaalde suggesties te implementeren die heel veel mensen graag willen. Het is een onderwerp dat start bij de aanmelding (hoe verwelkomen we users, hoe geven we ze een goede rondleiding en maken we hen wegwijs,...) dat overgaat naar hoe houden we Q leuk voor iedereen zodat je ook graag wil blijven. Het onderwerp stopt eigenlijk nooit want als er dan toch mensen weggaan, moeten we weer gaan bedenken waarom ze mogelijk zijn weggegaan en verbeteringen zoeken naar hoe we in de toekomst deze mensen wel hadden kunnen houden.

    Eigenlijk hé, het moderator zijn, is bijna niets anders dan Q proberen levendig, plezant en geweldig proberen te maken. Daarom dat we 2 maanden geleden ook 11 toppertjes hebben gezocht om hierbij te helpen. ^^
    Dus vanuit de crew zijn we zeker met dit onderwerp bezig en users ook. Veel mensen proberen leuke acties op te zetten en nieuwe ideeën uit te werken. Zo ook met dit topic. Dus als iedereen steeds die kleine dingetjes probeert te doen zoals die awards, ideeën uitwerken zoals wordwars, readwars, nano,... Dan kom je volgens mij ook al een heel eind. Je mag vooral de moed niet laten zakken. Als je geen stories meer maakt omdat toch niemand ze leest, creëer je een self fullfilling prophecy.

    Oh, dit was trouwens niet echt op jou bedoeld ofzo. Het was gewoon even iets dat in mijn hoofd kwam en dan ratel ik maar. =)

    PERRIEZAYN93 schreef:
    (...)


    Hmm, dat kan ik wel begrijpen en misschien zien vele mensen het ook als een tienersmeisjes site. Ik denk inderdaad dat je meer doelgroepen moet bereiken. Laten zien dat Quizlet geen meisjessite is. Persoonlijk heb ik wel eens Wattpad geprobeerd, maar ik kan er niet aan wennen en het tipt lang niet aan Quizlet.
    Ik ben inmiddels 21 en ik denk dat ik wel een beetje onder de jongere vrouw val.. Ik heb ook geen idee of de Facebook pagina van Quizlet actief en of er een twitter account wordt gebruikt. Ik wil simpelweg niet dat Quizlet weg valt.

    Ik denk even mee: zou het misschien interessant zijn om iets te maken zoals subforums voor bepaalde doelgroepen? Ik heb nog geen idee in mijn hoofd, maar ik denk aan een 'jongvolwassenensubforum' waarin je zaken kwijt kan over de hogeschool/universiteit, het studentenleven dat heel mooi, maar ook heel lelijk kan zijn, eerste zoektocht naar werk, gaan samenwonen. En misschien een 'tienersubforum' waarin je alles kwijt kan over die eerste pukkel die al 5 dagen op je gezicht staat te pronken, je eerste vriend/in, de eerste keer naar een feestje na heel hard zagen bij je ouders,...

    Alhoewel, nevermind. Als ik het zo terug lees, kunnen deze dingen ook allemaal in een ander bestaand subforum. Hmm.


    I'm just a musical prostitute, my dear. - Freddie Mercury

    Ik vind het wat storend dat er twee topics hierover zijn. =P
    Maar hebben jullie ook initiatieven in de buitenwereld? Quizlet zelf verbeteren werkt ook, maar als je nieuwe mensen wilt lokken dan denk ik dat je je beter focust op 'een beleid', oké, dat klinkt zo serieus - buiten Quizlet.
    Als ik een cultureel evennement organiseer, dan moet mijn evennement zelf zoveel mogelijk potentie hebben om mensen aan te trekken, maar dat is maar één zijde van het verhaal. Ik mag nog zoveel doen om het goed te maken, dat alleen is geen garantie om mensen te lokken.
    Je moet ook connecties leggen en aan distrubutie doen, zorgen dat mensen weten dat je bestaat. Op de Facebookpagina na, denk ik niet dat hier al veel aan gedaan is? Ik kan me vergissen want ik behoor niet tot de crew. (:


    Don't tell me the sky is the limit when there are footprints on the moon.

    Scandal schreef:
    (...)
    Ik denk even mee: zou het misschien interessant zijn om iets te maken zoals subforums voor bepaalde doelgroepen? Ik heb nog geen idee in mijn hoofd, maar ik denk aan een 'jongvolwassenensubforum' waarin je zaken kwijt kan over de hogeschool/universiteit, het studentenleven dat heel mooi, maar ook heel lelijk kan zijn, eerste zoektocht naar werk, gaan samenwonen. En misschien een 'tienersubforum' waarin je alles kwijt kan over die eerste pukkel die al 5 dagen op je gezicht staat te pronken, je eerste vriend/in, de eerste keer naar een feestje na heel hard zagen bij je ouders,...

    Alhoewel, nevermind. Als ik het zo terug lees, kunnen deze dingen ook allemaal in een ander bestaand subforum. Hmm.


    Okay, in dat geval, laat ik mijn bericht veranderen. Ik geloof ook wel dat de crew er echt wel wat aan doet en sommige dingen zoals dat paaseieren zoeken zijn ook merkbaar, maar de users zelf zouden ook wat kunnen doen natuurlijk, vandaar mijn bovenstaande bericht ^^ (was absoluut niet om de crew af te katten hoor haha)
    Ik denk dat het juist leuk is als de users mee kunnen doen hieraan. Dan hebben ze misschien niet het idee dat ze moeten wachten, maar er ook voor kunnen werken en een handje kunnen helpen op dat gebied. ^^

    [ bericht aangepast op 20 nov 2016 - 14:31 ]


    Hard Work. Good-hearted. Loyalty. And Fair Play: I'm a Hufflepuff In Every Single Way.

    Histoire schreef:
    Ik vind het wat storend dat er twee topics hierover zijn. =P
    Maar hebben jullie ook initiatieven in de buitenwereld? Quizlet zelf verbeteren werkt ook, maar als je nieuwe mensen wilt lokken dan denk ik dat je je beter focust op 'een beleid', oké, dat klinkt zo serieus - buiten Quizlet.
    Als ik een cultureel evennement organiseer, dan moet mijn evennement zelf zoveel mogelijk potentie hebben om mensen aan te trekken, maar dat is maar één zijde van het verhaal. Ik mag nog zoveel doen om het goed te maken, dat alleen is geen garantie om mensen te lokken.
    Je moet ook connecties leggen en aan distrubutie doen, zorgen dat mensen weten dat je bestaat. Op de Facebookpagina na, denk ik niet dat hier al veel aan gedaan is? Ik kan me vergissen want ik behoor niet tot de crew. (:

    Ik neem aan dat het een vraag naar mij/moderators was?
    Zoja, dan ga ik helaas redelijk vaag moeten zijn. Ik kan alleen zeggen dat we continu met concrete plannen bezig zijn en er nog meer plannen op de planning staan of op tafel liggen. Ik kan alleen niet zeggen wat aangezien dat achter de schermen gebeurt en het daar ook hoort te blijven tot iets klaar is. Ik zou het ook stom vinden, moest ik nu iets zeggen wat er op de tafel ligt in de toekomst en jullie enthousiast worden en moest het enorm lang duren om het te verwezenlijken of dat het misschien toch van tafel geveegd wordt omdat het uiteindelijk niet haalbaar is/niet lukt. Ik wil geen gevoel geven van valse hoop, maar ik wil wel laten weten dat we intern en extern bezig zijn en dat ook gaan blijven.
    Om toch iets concreter te zijn: het gaat om kleinere en grotere projecten. Denk aan versoepelingen van bepaalde zaken zoals onlangs wachtlijsten of de versoepeling en verkorting van de huisregels. Dat zijn dingen die voor moderators makkelijker te regelen zijn en we dus ook het liefst zo snel mogelijk aanpakken. Ik ben onder andere ook heel trots op de verwezenlijking van een helemaal up-to-date welkomstbericht, ik gok dat het vorig jaar of begin dit jaar was. Een nieuwe user wordt meteen rondgeleid in de wondere wereld van Q. Zoiets is op vlak van intern beleid.

    We hebben een waslijst vol met nieuwe ideeën, maar extra ideeën zijn altijd welkom. Daarom dat ik het ook een beetje probeer mee te volgen en mee te denken. Ik denk trouwens dat ik niet de enige ga zijn die dit topic aan het volgen is. ;-)


    I'm just a musical prostitute, my dear. - Freddie Mercury

    Misschien ben ik de enige, maar ik vind dat Quizlet wel langzamerhand weer vooruit gaat. Ik ben ongeveer anderhalf jaar gestopt en ben ergens vorig jaar weer teruggekomen. Toen was het écht dood. Eigenlijk waren er alleen nog maar RPG en speltopics actief en heeeel af en toe een ander topic. Nu zie ik dat al weer meer. Nog steeds niet zoveel als een paar jaar geleden, maar wel meer vergeleken met vorig jaar!


    Normaal is het gemiddelde van alle afwijkingen