• Graag wil ik een laptop aanschaffen om mee te nemen naar de universiteit, alleen nu twijfel ik een beetje over de grootte. Ik zit te denken aan één van 15.6 inch, maar ben bang dat die te groot zou zijn. Wat raden jullie aan? 

    Ik heb er zelf een van 13" en die past perfect in mijn tas, dus daarom heb ik deze gekozen. Hij is ook zeker niet te klein!


    And don't forget, Elvendork! It's unisex!

    Ik heb een laptop van 15,6 inch en het past net in mijn tas. Ik zou zeker niet groter gaan.


    Seasons will change, but I shall remain

    Ik zou voor iets kleiners gaan dan een van 15.6 inch. Ik heb er zelf een van 13.3 inch en dat vind ik persoonlijk groot genoeg. Hoe groter, hoe meer gewicht je ook continue meesleept en in combinatie met boeken verslepen (wat ik toch behoorlijk veel doe op de uni), heb ik het liefst zo weinig mogelijk extra's mee te zeulen.


    Zij zingen, nijgen naar elkaar en kussen, geenszins om liefde, maar om de sublieme momenten en het sentiment daartussen.

    Ik neem er ook een van 13.3 inch. 15.6 vind ik toch net wat te groot, en de accu gaat ook langer mee als het scherm kleiner is. 13.3 inch laptops zijn dan wel weer een stuk duurder dan 15.6. Maar, denk ik maar zo, liever een duurdere fijne laptop aanschaffen dan een goedkopere laptop waar ik me al die tijd aan ga ergeren.


    It probably had more to do with the hurled bombs, thrown down by humans hiding in the clouds...

    MT, gezien ik binnenkort ook een nieuwe laptop moet gaan aanschaffen en alle advies is welkom :Y)


    Stenenlikker

    Trouwens, nog wat tips aangezien ik ook druk op zoek ben naar een laptop voor de uni: ga voor een SSD schijf (geen idee hoe dat precies heet). Je hebt een harde schijf of een SSD schijf, SSD is een stuk minder kwetsbaar en ook sneller, dus dat is handiger voor in de trein etc. Ook is een I3 of een I5 processor aan te raden, anders is ie weer heel sloom.
    En ik heb eindelijk mijn perfecte laptop gevonden, maar ze verkopen hem alleen in een winkel hartstikke ver weg, is zo'n 2 uur rijden :'D Maarja, dat gaan we misschien dit weekend doen.


    It probably had more to do with the hurled bombs, thrown down by humans hiding in the clouds...

    Eledhel schreef:
    Ik neem er ook een van 13.3 inch. 15.6 vind ik toch net wat te groot, en de accu gaat ook langer mee als het scherm kleiner is. 13.3 inch laptops zijn dan wel weer een stuk duurder dan 15.6. Maar, denk ik maar zo, liever een duurdere fijne laptop aanschaffen dan een goedkopere laptop waar ik me al die tijd aan ga ergeren.

    Dat is de reden waarom ik voor een 15,6 inch ging. Ik had niet genoeg geld voor de duurdere :c. Ik moest toch snel een laptop hebben, dus ben ik maar voor de goedkopere gegaan.

    Een tip:
    Ga voor een laptop met een werkgeheugen van minimaal 4 gb. Ga niet voor een 2 gb. Laptops met 2 gb zijn sloom. Ook een opslag geheugen van 500 gb is aan te raden. 32 gb zit heel snel vol.


    Seasons will change, but I shall remain

    ~13 inch is ideaal voor in je tas en voor tijdens de les. Ik heb dan nog net plaats genoeg over op de meeste banken in de aula's.
    Als je hem ook thuis of op kot gebruikt ter ontspanning, is 13 inch misschien wel wat klein.

    ~15 inch gaat natuurlijk ook, maar 't is misschien wat onhandiger in de les. ^^'


    Let the Night embrace you

    Ik zou een 13 inch nemen. 15 inch is alleen handig als je verder niets op je bureau op je hoeft te hebben, maar zodra daar een map, boek, schrift of wat dan ook bij komt is het al onhandig.


    Normaal is het gemiddelde van alle afwijkingen

    Notebooks en dertien inch hebben vaak minder goede specificaties, ik zelf ben voor een 15,6 inch gegaan. Maar goed ik heb wel een veel te duur ding en ook niet bepaald goedkoop.:p Gamen thuis en photoshop enzo voor school resulteert in een dure laptop.


    You were born original, don't die as a copy.

    Ik heb zelf een 11,6" netbook voor notities op te nemen, en zoals andere al zeggen 15,6 gaat té groot zijn. Met mijn 11,6" netbookje is het soms al lastig om iets anders bij op dat lesbankje te hebben, een 15,6 inch past volgens mij niet eens op de bankjes op onze aula's.


    Ex astris, sciencia

    Ik moest kiezen tussen 13 en 15 en ik ben voor 15 gegaan, waar ik heel blij mee ben omdat ik 13 echt te klein vond en 15 past makkelijk in mijn tas. Nu helpt het ook dat het een macbook is en die zijn over het algemeen heel dun en licht, dus dan is het ook makkelijker.


    My fake plants died, because I did not pretend to water them.

    MT
    Misschien moet ik na 3 jaar ook maar eens naar iets opzoek gaan nu ik ga studeren. Dat pokkeding ga ik niet meezeulen :')


    It took me four years to paint like Raphael, but a lifetime to paint like a child - Pablo Picasso

    MT

    Ik heb er nu 1 van 15,6 inch. Deze is echter al 6 jaar oud maar voldoet nog wel aan de specificaties die ik nodig heb, dus ik ga eerst kijken of hij het echt goed doet. Ik denk wel dat deze erg zwaar is om de hele dag mee te slepen op de universiteit :(


    Treat people with kindness

    Ik koos voor een 15,6 inch, want ik heb liever een wat groter scherm. Dat ik dan wat extra mee moest zeulen, vond ik niet zo erg.


    26 - 02 - '16