• De stelling van deze week luidt:
    De Pokémon Go rage loopt helemaal uit de hand.

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)

    [ topic verplaatst door een moderator ]


    Forget the risk and take the fall...If it's what you want, it's worth it all.

    Nee.
    Altijd die haat op games, terwijl ze juist voor zoveel goeds zorgen. Zoals met Pokémon Go, meer mensen gingen/gaan naar buiten om gewoon te wandelen, je komt in contact met mensen die je niet kent, sociaal gedrag neemt toe.

    Dat er misschien 5 mensen zo dom zijn geweest om te spelen tijdens het rijden, betekent niet dat het aan het spel ligt, dat ligt gewoon aan die mensen die zo achterlijk zijn.

    Ik vind het juist prachtig dat een bedrijf EINDELIJK een succesvol spel heeft uitgebracht dat mensen in beweging brengt. Zoveel (indie)bedrijven hebben die geprobeerd en niemand is het nog echt gelukt. Respect, Niantic/Nintendo.

    /rant off

    [ bericht aangepast op 11 sep 2016 - 7:33 ]


    I live for the applause, you will die for it.

    Ik denk niet dat pokemon go slecht is, maar hoe mensen er mee omgaan. Er staan in de app zelfs waarschuwingen over het spelen van het spel tijdens rijden en dat je op je omgeving moet letten.

    Als mensen er te extreem er mee omgaan word het slecht maar dat is met meerdere dingen, zoals sporten, als iemand dat te extreem doet kan die persoon ook blessures maken. Eigenlijk alles waar te extreem mee word omgegaan is niet goed.

    Wel vind ik het jammer dat pokemon-go gebruikers in kijkduin de boel op stelten zetten, maar dat ligt puur aan de gebruikers. Zelf ben ik niet dol op de app maar naar mijn mening kan het geen kwaad.


    Never forget who you are and where you come from

    Hahaha, ik moest wel even lachen toen ik de stelling las.

    Joker schreef:
    Nee.
    Altijd die haat op games, terwijl ze juist voor zoveel goeds zorgen. Zoals met Pokémon Go, meer mensen gingen/gaan naar buiten om gewoon te wandelen, je komt in contact met mensen die je niet kent, sociaal gedrag neemt toe.

    Dat er misschien 5 mensen zo dom zijn geweest om te spelen tijdens het rijden, betekent niet dat het aan het spel ligt, dat ligt gewoon aan die mensen die zo achterlijk zijn.

    Ik vind het juist prachtig dat een bedrijf EINDELIJK een succesvol spel heeft uitgebracht dat mensen in beweging brengt. Zoveel (indie)bedrijven hebben die geprobeerd en niemand is het nog echt gelukt. Respect, Niantic/Nintendo.

    /rant off

    Ik had het idee dat die rage juist aan het minderen was, maar oke lol


    26 - 02 - '16

    Erlebnis schreef:
    Ik had het idee dat die rage juist aan het minderen was, maar oke lol


    Is het ook xD


    Never forget who you are and where you come from

    Nee joh, die is allang weer op z'n retour.


    Normaal is het gemiddelde van alle afwijkingen

    Brynjolf schreef:
    Nee joh, die is allang weer op z'n retour.

    FaithofBlood schreef:
    (...)

    Is het ook xD

    Nope (:
    Alleen de hackers worden gebanned, dus het lijkt of de hype over is. Maar er spelen echt nog meer dan 10 miljoen mensen dagelijks. En nog meer die niet dagelijks spelen. Het PoGo topic hier op Q is dan wel dood, alle hotspots in Nederland en België worden nog steeds goed bezocht.

    [ bericht aangepast op 11 sep 2016 - 10:12 ]

    Ribcage schreef:
    (...)
    Nope (:
    Alleen de hackers worden gebanned, dus het lijkt of de hype over is. Maar er spelen echt nog meer dan 10 miljoen mensen dagelijks. En nog meer die niet dagelijks spelen. Het PoGo topic hier op Q is dan wel dood, alle hotspots in Nederland en België worden nog steeds goed bezocht.


    Hier in mijn omgeving zie ik het wel steeds minder haha


    Never forget who you are and where you come from

    Op bepaalde plekken loopt het wel uit de hand. In belgië is er een havenstadje (ik ben de naam vergeten) en dat wordt overspoeld door pokemon go spelers. Het telt maar 35 inwoners of zo en ze staan daar letterlijk tegen de huizen te plassen en laten hopen afval over. Daar loopt het dus wel uit de hand.
    Voor de rest vind ik het een heel goed spel, want het brengt mensen in beweging en zolang ze geen afval achterlaten en nog een beetje uit hun doppen kijken, is er geen probleem.


    What would Emma do?

    De rage is juist aan het minderen. Ik speel het ook maar niet veel meer omdat het saai begint te worden. Ze moeten weer iets toevoegen waardoor het weer leuker wordt.

    Ik ben het oneens. :)

    ... Ik haat het spel. Not gonna say anything more.


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Er worden best wat misdrijven gepleegd d.m.v. het spel, zoals kinderen lokken, persoonlijke spullen / geld stelen en dan heb ik het nog niet gehad over de doden die er opeens vallen door het spel omdat ze niet uit kunnen kijken. Dus er gebeuren best wat dingen die het een negatieve uitstraling geven. Al ligt het natuurlijk wel aan hoe je er zelf mee omgaat en niet het spel zelf. Ik speel het niet en erger me eraan, maar dat ben ik.


    Quiet the mind, and the soul will speak.

    Sauropoda schreef:
    Op bepaalde plekken loopt het wel uit de hand. In belgië is er een havenstadje (ik ben de naam vergeten) en dat wordt overspoeld door pokemon go spelers. Het telt maar 35 inwoners of zo en ze staan daar letterlijk tegen de huizen te plassen en laten hopen afval over. Daar loopt het dus wel uit de hand.
    Voor de rest vind ik het een heel goed spel, want het brengt mensen in beweging en zolang ze geen afval achterlaten en nog een beetje uit hun doppen kijken, is er geen probleem.


    Lillo.(;

    En ja, maar op een bepaald punt is dat met elke soort hype.


    Queer zijn is gewoon alles

    Het is bijna altijd zo dat een hype of rage uit de hand loopt. Neem nu ook het contouren. Er zijn nu zelfs tutorials om je benen te contouren! Ik bedoel maar. Het ligt niet aan het spel, eerder aan de mensen zelf.

    Maar het is ondertussen behoorlijk rustig in pokemon go land, dus achja.


    Maflodder -> Rozenthee / "Would you like an adventure now, or shall we have tea first?"

    Of het echt uit de hand loopt, weet ik niet. Ik zie dat mensen het allemaal opblazen op tv en op het internet, maar zelf heb ik nog nooit een Pokémon Go user voor problemen zien zorgen. Het jammere aan deze trend vind ik echter dat het veel dingen verpest. Je kunt wel zeggen dat meer mensen buiten komen, maar als ze de hele tijd naar hun scherm zitten te kijken, is dat ook niet meteen ideaal - what about een natuurwandeling zonder smartphone met vrienden of familie? En natuurlijk ontmoeten ze andere mensen, maar als zeldzame persoon die geen Pokémon Go speelt, voel ik me een beetje buitengesloten. In plaats van gewoon gezellig tegen elkaar te praten over andere dingen, toont iedereen elkaar Pokémons en vragen ze waar ze ze gevonden hebben en blablabla. Ik vind het gewoon niet leuk, maar komt niet alleen door Pokémon Go, ik ben gewoon heel erg tegen smartphones en hoe ze je zogezegd 'sociaal' maken.


    If you can't remember my name, just say 'chocolate' and I'll turn around.