• De stelling van deze week luidt:
    De Pokémon Go rage loopt helemaal uit de hand.

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)

    [ topic verplaatst door een moderator ]


    Forget the risk and take the fall...If it's what you want, it's worth it all.

    Echt uit de hand loopt het niet, maar als iemand een keer iets doms doet wordt het ook meteen wereldwijd bekend gemaakt en is de app meteen "slecht". Net als met flappybird, dat was ook opeens slecht omdat een man zo verslaafd was dat hij zelfmoord pleegt. Maar dat ligt niet aan de app, het ligt aan degene die de app speelt.

    Maar pokemon go wordt echt al minder populair. De enige pokestop in mijn dorp is het speeltuintje op 5 meter van mijn huis af, in juli stond het speeltuintje plotseling vol met allemaal onbekende mensen, maar nu komen er alleen nog kleine kinderen voor de zandbak


    take risks

    Nee.
    Ik was pas in Kijkduin. En net toen we aankwamen was er een zeldzame. Dus echt hinderde mensen rennen!
    Later ging ik met een vriend ook even Pokemons vangen en toen was er ook een gespot dus wij rennen mee met al die mensen. En dat is echt super leuk om te doen! Echt super gaaf. En al die mensen hebben ook het zelfde doel daar Pokemons vangen! Dus je kan eigenlijk gewoon met mensen praten over de Pokemons.

    De nadelen zijn werkdag sommige mensen te verslaafd zijn en op gevaarlijke plekken gaan zoeken. Zoals op de snelweg. Of dat ze niet opletten met over steken. Of dat ze tijdens het rijden zoeken. Zulke situaties kunnen gevaarlijk zijn.

    Maar het loopt niet uit de hand. Ik denk dat je bij elke game wel hebt dat sommige mensen overdrijven. En als er zooooooooo veel mensen mee doen dan heb je ook veeeeeel overdrijvers.


    Treat People With Kindness

    FaithofBlood schreef:
    Ik denk niet dat pokemon go slecht is, maar hoe mensen er mee omgaan. Er staan in de app zelfs waarschuwingen over het spelen van het spel tijdens rijden en dat je op je omgeving moet letten.

    Als mensen er te extreem er mee omgaan word het slecht maar dat is met meerdere dingen, zoals sporten, als iemand dat te extreem doet kan die persoon ook blessures maken. Eigenlijk alles waar te extreem mee word omgegaan is niet goed.

    Wel vind ik het jammer dat pokemon-go gebruikers in kijkduin de boel op stelten zetten, maar dat ligt puur aan de gebruikers. Zelf ben ik niet dol op de app maar naar mijn mening kan het geen kwaad.


    Maar allemaal dragen we in ons hart een inwendig Ithaka.

    Dazai schreef:
    Of het echt uit de hand loopt, weet ik niet. Ik zie dat mensen het allemaal opblazen op tv en op het internet, maar zelf heb ik nog nooit een Pokémon Go user voor problemen zien zorgen. Het jammere aan deze trend vind ik echter dat het veel dingen verpest. Je kunt wel zeggen dat meer mensen buiten komen, maar als ze de hele tijd naar hun scherm zitten te kijken, is dat ook niet meteen ideaal - what about een natuurwandeling zonder smartphone met vrienden of familie? En natuurlijk ontmoeten ze andere mensen, maar als zeldzame persoon die geen Pokémon Go speelt, voel ik me een beetje buitengesloten. In plaats van gewoon gezellig tegen elkaar te praten over andere dingen, toont iedereen elkaar Pokémons en vragen ze waar ze ze gevonden hebben en blablabla. Ik vind het gewoon niet leuk, maar komt niet alleen door Pokémon Go, ik ben gewoon heel erg tegen smartphones en hoe ze je zogezegd 'sociaal' maken.


    Ik ben het hier echt mee eens.
    Op school en op straat hebben vrienden het echt nergens anders meer over.
    Pokemon dit, pokemon dat, blah blah blah enz.
    Ik word er zowat mee doodgegooid.
    'Heb je pokemon go?', 'Heb je deze Pokemon al gevangen?' en/of 'Waarom speel je geen Pokemon Go?'
    Al die vragen ben ik zo zat.
    Dus ja, het loopt uit de hand.


    Believe in yourself and go for it ~ Emma Watson.

    Deels wel. Wat bedoel ik daarmee? De meeste mensen doen het "normaal". Maar er zijn echt verslaafde mensen die ze gewoon even bij een psychiater moeten laten komen. Gelukkig is dat maar een klein groepje van alle mensen die het spelen. Ik vind het opzich wel een goed idee...

    Nee, wandelen is leuk en dat mag gewoon met wat extra inzet.


    You dare to gaze upon me?

    Als ik kijk naar mijn eigen omgeving is het antwoord een keiharde nee, want een hoop van mijn vrienden hebben het überhaupt niet eens gedownload. :'D

    Ik zou ook niet zeggen dat het in de wereld daarbuiten "helemaal uit de hand" loopt, want dat impliceert toch wel een vele malen groter drama dan er daadwerkelijk is. Het is best mogelijk dat het voor overlast heeft gezorgd op sommige plaatsen, maar voor mijn gevoel sterft dan ook al langzaam weer weg, want het hoogtepunt van deze rage is al een tijdje voorbij inmiddels.


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan