• ... Bij het feit dat het vandaag precies 15 jaar geleden is 2 gekaapte vliegtuigen zich in de torens van het World Trade Centre in New York in het Pentagon in Washington boorden. Bijna 3000 mensen kwamen hierbij om het leven. Sommigen van jullie zullen dit niet hebben meegemaakt, maar ik kan me dit als toenmalig 6-jarig meisje nog goed herinneren aangezien dit een grote impact maakte op de gehele wereld...

    Het derde vliegtuig vloog het Pentagon binnen. Inzittenden van een vierde toestel wisten erger te voorkomen, maar moesten dat met hun leven bekopen toen hun vliegtuig neerstortte. Terreurbeweging al-Qaida eiste de aanslagen op.

    De aanslagen begonnen om 14:46 uur Nederlandse tijd. In de VS was het 08:46 uur. Zo deed CNN verslag:



    Herdenkingen
    Op verschillende plekken in het land, waaronder natuurlijk New York en Washington, wordt '11 september' herdacht. De brandweer van New York hield gisteren al een dienst in Saint Patrick's Cathedral, niet alleen voor de 343 brandweerlieden die op die noodlottige dag omkwamen, maar ook de 127 die in de jaren erna door gerelateerde ziektes het leven lieten.

    President Barack Obama stond in zijn wekelijkse radio- en internettoespraak ook al stil bij de aanslagen. Op vandaag zal hij spreken op een herdenkingsdienst bij het Pentagon.

    Bron:RTL nieuws

    [ bericht aangepast op 11 sep 2016 - 15:40 ]


    I'll lick the poison from right off your kiss

    Dat kan ik mij ook nog herinneren. Ik kwam thuis van school, tussen de middag of gewoon echt na school -dat weet ik niet meer- en toen stond de tv aan en was het nieuws te zien. Later is pas tot mij door gedrongen hoe erg dit eigenlijk was en nog steeds is. Het heeft een grote invloed op de wereld gehad. Ik kan mij niet voorstellen hoe dat is geweest voor die mensen, dan ga je gewoon naar je werk en dan gebeurt er zoiets. Het is misschien lang geleden, maar dat maakt het niet minder erg.

    Btw, als je een youtubefilmpje niet in een quote zet, zit je vast op de pagina(op de desktopversie). Dit had ik namelijk laatst ook. Misschien kun je het filmpje in een quote zetten? Want ik kon je spoiler ook niet openen op de desktop versie.


    Physics is awesome

    Kelmeckis schreef:
    Dat kan ik mij ook nog herinneren. Ik kwam thuis van school, tussen de middag of gewoon echt na school -dat weet ik niet meer- en toen stond de tv aan en was het nieuws te zien. Later is pas tot mij door gedrongen hoe erg dit eigenlijk was en nog steeds is. Het heeft een grote invloed op de wereld gehad. Ik kan mij niet voorstellen hoe dat is geweest voor die mensen, dan ga je gewoon naar je werk en dan gebeurt er zoiets. Het is misschien lang geleden, maar dat maakt het niet minder erg.

    Btw, als je een youtubefilmpje niet in een quote zet, zit je vast op de pagina(op de desktopversie). Dit had ik namelijk laatst ook. Misschien kun je het filmpje in een quote zetten? Want ik kon je spoiler ook niet openen op de desktop versie.



    Ja, daar was ik dus ook achtergekomen. Is aangepast, thanks

    [ bericht aangepast op 11 sep 2016 - 12:27 ]


    I'll lick the poison from right off your kiss

    Gisteren was er op Eén (nationale zender van België) de film Extremely loud and incredibly close. Het is zo een aangrijpende film!

    Ik was toen anderhalf, dus ik had toen nog geen besef van nine eleven. Nu wel natuurlijk.


    i can swear, i can joke – i say what's on my mind if i drink if I smoke – i keep up with the guys

    Ik kan me nog heel goed herinneren dat dit gebeurde (ik was zeven), mijn zusje en ik keken tv en het programma werd onderbroken voor beelden van de vliegtuigen die de towers invlogen. Mijn zusje heeft mijn moeder toen geroepen en die was zichtbaar geshockeerd. Heeft natuurlijk wel een impressie achtergelaten


    Zij zingen, nijgen naar elkaar en kussen, geenszins om liefde, maar om de sublieme momenten en het sentiment daartussen.

    Ik was net twee toen het gebeurde maar ik herinner me dit nog echt zo goed, alsof ik tien was ofzoiets toen het gebeurde. Ik kon het dan ook eerst niet geloven toen mijn moeder zei dat het in 2001 was. Dit heeft echt een impact gemaakt.


    El Diablo.

    Ik heb het niet echt meegemaakt omdat ik toen nog maar een klein babytje was. Maar nu ben ik er wel even stil van.

    Ik was destijds bijna een jaar oud, dus veel herinner ik me er niet meer van. Ik vind dit altijd heel dubbel. Het is verschrikkelijk wat er gebeurd is, begrijp me niet verkeerd, en het mag nooit meer gebeuren. Drieduizend mensen zijn die dag gestorven en vijf à zesduizend zijn kanker/andere ziektes overleden ter gevolge van die aanslagen. Het is vreselijk en niet onder woorden te brengen.

    Maar weet je - het is vijftien jaar geleden. We mogen het nooit vergeten. Jamais. Maar we mogen ook niet blijven hangen in het verleden. Ik heb het gevoel dat we dat teveel doen. Ik had het deze week tijdens Duits nog voor. Ons leerkracht vroeg iets en ik zei tegen mijn buur, in stilte, iets over nazi's. De persoon achter mij, die het gehoord had, vond het ongepast. "Too soon," zei hij. Nu, weet je, het is niet dat het zó ongepast was. Eigenlijk vroeg mijn leerkracht gewoon om de naam van een Duitse wielrenner en ik zei om te lachen "von Nazi" (in stilte, tegen mijn buur. Enkel ik, hij en degene achter mij hebben het gehoord). Ik weet dat er hier ook mensen gaan zijn die dat misschien ongepast vinden, maar "too soon" vind ik, alle respect, je reinste kwatch. We mogen het nooit vergeten, maar we mogen er niet in blijven hangen. We moeten dit soort dingen kunnen relativeren, of we blijven stilstaan. Zoals ik al zei, je mogen het nooit vergeten. Maar we moeten het wel verwerken. En ik vind dat de wereld dit, voornamelijk met nine eleven, te weinig doet. We kunnen de tijd niet terugdraaien, dus laat ons dan ons tijd besteden aan een nieuwe aanslag voorkomen in plaats van in 2001 te blijven hangen. Uiteraard moet het herdacht worden om niet te vergeten, en daar dient deze dag voor, maar I guess dat jullie wel weten wat ik bedoel.


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Ik herinner me er ook niets meer van, maar het blijft een verschrikkelijke dag.


    Queer zijn is gewoon alles

    ik was toen boven mijn kastje aan het inrichten.
    had de radio aan op 538 en ze bleven het maar herhalen.
    ik ben naar beneden gerend en heb het tegen mama gezegd die meteen de tv aanzette om machteloos toe te kijken wat voor beelden er voorbij kwamen.
    volgens mij was ik een jaar of 14 (!)


    Sebastian Michaelis : I'm simply one Hell of A Butler !!!

    Debbaut schreef:
    Ik herinner me er ook niets meer van, maar het blijft een verschrikkelijke dag.


    26 - 02 - '16

    Het gaat niet alleen om de twee vliegtuigen in de WTC, al is dat de grootste gebeurtenis. Er waren nog twee vliegtuigen gekaapt, waarvan een op het Pentagon neerkwam en een andere bedoeld was voor het witte huis.
    Nog steeds heel erg maar er moet ook met die andere vliegtuigen worden stilgestaan. :(
    Ik kan me nog alles herinneren al was ik 5

    [ bericht aangepast op 11 sep 2016 - 15:40 ]

    Het begin van een reeks lange aanslagen... Ik heb afgelopen donderdag die docu gezien waarin er 102 minuten aan camerabeelden werd laten zien, allemaal van ooggetuigen. Erg heftig om mee te maken en zo te zien. Ik was toen niet ouder dan 5 ofzo toen het gebeurde, dus veel heb ik er niet van meegekregen, maar blijkbaar zaten we in de huiskamer en mama en papa keken het nieuws..
    Mijn gedachten zijn bij alle overlevenden die dit hebben meegemaakt en ieder die een familielid of vriend heeft verloren..

    [ bericht aangepast op 11 sep 2016 - 16:01 ]


    Hard Work. Good-hearted. Loyalty. And Fair Play: I'm a Hufflepuff In Every Single Way.

    Hoewel ik toen pas 7 jaar oud was, weet ik nog precies waar ik was en hoe bang ik de weken daarna was elke keer als er een vliegtuig overvloog.


    I was an angel living in the garden of evil

    Westwick schreef:
    Hoewel ik toen pas 7 jaar oud was, weet ik nog precies waar ik was en hoe bang ik de weken daarna was elke keer als er een vliegtuig overvloog.


    Ja dat had ik ook. Nu ook soms nog want dan maakt hij zo een eng geluid :I

    [ bericht aangepast op 11 sep 2016 - 16:04 ]

    Ik weet er eigenlijk niet veel meer van en ik was toen 8. Volgens mij was ik toen in de huiskamer.


    Don't walk. Run, you sheep, run.