• Laatst is mij op een of andere manier door gedrongen dat dierproeven vreselijk zijn. Ik bedoel, sure, iedereen weet het, zielige konijntjes, blabla. Maar op een of andere manier raakte het mij laatst erg. En nu vind ik het super erg als ik producten heb die op dieren zijn getest. Ik had gister een conditioner gekocht, en die bleek getest op dieren. Direct wilde ik hem niet meer. Maar ik vind het dus super erg voor die diertjes, en ik voel me verdrietig.
    Ugh, ik weet het niet. De wereld van tegenwoordig is super erg, en die dierproeven zijn maar een vlekje, en ik kan me niet druk gaan maken om alles. En eigenlijk zou ik me er stiekem niets van moeten aantrekken, maar ergens is het toch wel erg. Wat is jullie mening erover en hebben jullie tips?


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    Ik vind het ook erg, vooral (ik weet er niet veel vanaf) als het niet diervriendelijk wordt gedaan. Maar dierproeven zijn niet het ergste op de wereld. Denk aan vee-industrie. Dat vindt ik eigenlijk nog erger. Plofkippen, koeien die het af hebben geleerd om buiten te lopen.


    I'm living in dreamworld, where I make my stories and a dream.

    Fictionalworld schreef:
    Ik vind het ook erg, vooral (ik weet er niet veel vanaf) als het niet diervriendelijk wordt gedaan. Maar dierproeven zijn niet het ergste op de wereld. Denk aan vee-industrie. Dat vindt ik eigenlijk nog erger. Plofkippen, koeien die het af hebben geleerd om buiten te lopen.


    Ja precies, ik ben al vegetarisch, deels om deze reden.


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    Op een dierenschool als het mijne, kom.je ook een boel dierenleed tegen, helaas. De verwerking van bond, waarbij dieren levend worden gevild, het is echt verschrikkelijk. Of wat dacht je van die stropers? Of het berengal.. Je moet er niet te veel over nadenken.. Af en toe mag, maar te veel maakt je echt kapot.. Geloof me maar..


    Hard Work. Good-hearted. Loyalty. And Fair Play: I'm a Hufflepuff In Every Single Way.

    Er is gewoon veel leed op de wereld.


    26 - 02 - '16

    Het is gewoon verschrikkelijk.(no_chears)

    Wat je in de eerste plaats moet doen is die producten mijden.


    Queer zijn is gewoon alles

    Ik mijd actief dat soort producten, maar soms heb ik gewoon echt geen keuze. Ik heb een heel erg gevoelige huid, dus ik moet goed opletten met wat ik doe. :/


    What would Emma do?

    Fictionalworld schreef:
    Ik vind het ook erg, vooral (ik weet er niet veel vanaf) als het niet diervriendelijk wordt gedaan. Maar dierproeven zijn niet het ergste op de wereld. Denk aan vee-industrie. Dat vindt ik eigenlijk nog erger. Plofkippen, koeien die het af hebben geleerd om buiten te lopen.


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Je hebt een volledige lijst op internet van merken die dierproefvrij zijn! Heel helpvol wanneer je nieuwe producten wilt kopen.

    Edit: Hier is de lijst die ik zelf gebruik, hij wordt zeer regelmatig bijgewerkt!

    [ bericht aangepast op 13 sep 2016 - 22:36 ]


    #WWED - What Would Emma Do?

    Junns schreef:
    Je hebt een volledige lijst op internet van merken die dierproefvrij zijn! Heel helpvol wanneer je nieuwe producten wilt kopen.

    Edit: Hier is de lijst die ik zelf gebruik, hij wordt zeer regelmatig bijgewerkt!


    Deze gebruik ik zelf ook.


    What would Emma do?

    Junns schreef:
    Je hebt een volledige lijst op internet van merken die dierproefvrij zijn! Heel helpvol wanneer je nieuwe producten wilt kopen.

    Edit: Hier is de lijst die ik zelf gebruik, hij wordt zeer regelmatig bijgewerkt!


    Ooh, die is handig. Ik had er zelf ook al twee onder een tabblad. Erg onhandig als je geen smartphone hebt, en het niet hebt opgeschreven. ;p


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    Wij keken op school een documentaire over cellen en chromosomen. Op een gegeven moment gingen ze kijken naar de maag van de koe en over de cellen daarvan. Toen kwam er opeens een koe in beeld met een rond gat in zijn flank, en ging die man met zijn hand naar binnen en haalde er een stuk verteerd gras uit zijn maag. De koe bleek er niet veel last van te hebben maar toch waren alle leerlingen geschokt en zag het er ook wel een beetje gestoord uit.

    Over dierenproeven, ik ben er echt op tegen. Ik vind het ontzettend gruwelijk, en dat alleen maar zodat mensen hun haar kunnen wassen. Verschrikkelijk.

    Het ligt het een beetje aan wat voor soort dierproeven het zijn. Ik vind voor medisch onderzoek toch wel een beetje de zin "Het doel heiligt de middelen." vaak van kracht.
    Shampoo en conditioners en al dat soort dingen vind ik een lastige. Ik vind het zelf niet oké, maar ik ben zelf verplicht om Neutral te kopen (ik kan nergens anders tegen) en die doen het blijkbaar ook.


    Deep inside, I've never felt alive

    Recherche schreef:
    Het ligt het een beetje aan wat voor soort dierproeven het zijn. Ik vind voor medisch onderzoek toch wel een beetje de zin "Het doel heiligt de middelen." vaak van kracht.
    Shampoo en conditioners en al dat soort dingen vind ik een lastige. Ik vind het zelf niet oké, maar ik ben zelf verplicht om Neutral te kopen (ik kan nergens anders tegen) en die doen het blijkbaar ook.


    Dit, alleen gebruik ik zelf geen Neutral. :Y)


    (USER WAS BANNED FOR THIS POST)