• D E      K L E U R E N S E R I E S


    Hoi hoi!
    Zoals je al ziet: Ik zoek rollen voor een fantasy verhaal, of beter gezegd, verhalen. De hoofdrollen zijn er al, maar ik heb ook een paar bijrollen nodig, en voor de afwisseling leek het me leuk als anderen die zouden maken! Plus dat ik zelf echt geen inspiratie heb.
    Het is niet alleen fantasy, het is ook een steampunk verhaal. (Voor degenen die dat niet kennen: Steampunk is een genre waar je terug gaat in de tijd, dit kan van 1400 tot begin 1900 lopen, zo ongeveer, maar, je voegt er technologie toe die er toen nog niet was, misschien wel van nu, alleen dan met de materialen van toen. Ook kan er best vaak magie in voorkomen.)

    Dit is een samenvatting van het verhaal (er moet nog een officiële komen):

    Alice Crester lijkt op een heel normale vijftienjarige, oké, een wat dromerige vijftienjarige.
    Technisch gezien is ze dit ook wel. Het enige verschil tussen een normale tiener en Alice is, is dat Alice iets ontdekt heeft wat de meeste mensen nog niet ontdekt hebben. Er is naast aarde nog een wereld, Gaia genoemd, waar niks onmogelijk is.
    Iedereen gaat wel eens naar Gaia, al is het meestal niet bewust. Als je droomt ga je naar deze wereld, een spiegelwereld van de onze. Ieder werelddeel, ieder land en ieder persoon verandert daar in een sprookje.
    Er zijn slechts een paar dingen niet meer, en dat is best een probleem.
    Ieder land wordt staande gehouden door magische kristallen, uit de wereld van de goden. Als dat kristal breekt, wordt ook het land de zee in gesleurd. Dit is nog nooit gebeurd - voor zover men het zich nog kan herinneren - maar toch, als zo'n kristal verdwijnt, kan er werkelijk alles mee gebeuren.
    Alice wordt dan ook gedwongen zo af en toe een tripje naar Gaia te brengen, met lichaam en ziel, buiten bedtijd, als ze het rode kristal van Engeland in haar oude dagboek vindt. Als er tussen Anglia (Engeland) en Ruse (Rusland) dan ook nog een oorlog uitbreekt, wordt het voor Alice nog moeilijker om haar land veilig te houden, want wat er daar gebeurt, gebeurt op aarde ook...

    Dit is alleen voor het eerste deel een opzetje, de volgende landen (en kleuren) worden later ook beschreven:
    - Rood
    - Oranje
    - Geel
    - Groen
    - Blauw
    - Lila
    - Roze
    - Zwart
    - Wit
    De enige kleuren waarvan ik echt honderd procent zeker ben dat ze komen, zijn rood gekleurd. De hoofdpersonen van die delen zijn op mijn vrienden gebaseerd.


    En hier wat over de wereld:
    Gaia is eigenlijk gewoon gebaseerd op onze wereld rond 1600 tot 1700, de ingewikkeldheid valt dus (nog) mee. Dit zijn de namen van de belangrijkste landen in dit verhaal:
    Anglia (Engeland) - Rood - Alice Crester
    Ruse (Rusland) - Wit - Meike
    Talian (Italië) - Blauw - Jay
    Ora (Oostenrijk) - Roze - Freya
    Norelei (Noorwegen) - Groen - Meral
    Rigge (Griekenland) - Geel - Ninah

    Ranka (Frankrijk) - Paars
    Germi (Duitsland)
    Eisse (IJsland) - Zwart
    Spelsan (Spanje)
    Holle (Holland, België en Luxemburg)
    Prau (Portugal)
    De belangrijkste zes staan bovenaan, maar daarnaast is Germi/Duitsland ook erg belangrijk. Dit is op aarde namelijk het thuisland van de hoofdpersonen. De meiden wonen in een fictief stadje genaamd "Wolfholz", het ligt in de buurt van Munchen, in Beieren. Ik heb de namen van de hoofdpersonen er ook even bij gezet.

    In Gaia heeft ieder land een kleur, alleen bij de belangrijke landen staat die erbij. (Ze passen niet speciaal goed bij het land, maar zijn de lievelingskleuren/passende kleuren van de mensen waarop de hoofdpersoon gebaseerd is.)
    Niet bij ieder land is het kristal kwijt, de meeste kristallen zitten veilig in een kroonjuweel. Bij Anglia, Ruse, Talian, Ora, Norelei, Rigge, Ranka en Eisse zijn de kristallen per ongeluk in het verkeerde voorwerp terecht gekomen. (Een boek, een muziekdoosje, een handspiegel, een verlovingsring, een zakmes, een kandelaar, een beeldje en een vulkaansteen.)
    De landen zelf zitten qua alles eigenlijk hetzelfde als in 1600 tot 1700. De vervoermiddelen en wapens zijn wel een beetje anders... Er zijn nu ook magiërs, vliegende schepen en dat soort extra's.
    Kort samengevat: Aarde rond 1600 tot 1700, met magie en wat vreemde technologie erin.


    Waarschijnlijk vraag je je nu af - als je die lappen tekst hebt zien staan en gelezen - waarom heb je nog rollen nodig?
    Nou, ik kan op een paar dingen maar niet komen, bij veel heb ik niet eens een vaag idee. Verder is het idee best uitgebreid, maar op een gegeven moment beginnen al mijn personen een beetje op elkaar te lijken en dat is saai. Ik zoek de volgende personen:


          - Koning en/of koningin van Anglia, Ruse, Talian, Ora, Norelei en Riggge.
    Het enige wat verplicht is hiervoor, is dat ze boven de twintig zijn, en qua uiterlijk passen in het plaatje van die cultuur daar. (Bijvoorbeeld een bleek persoon voor Anglia, een juist getint persoon voor Talian, etc.)
    Alleen het eerste lijstje hoeft ingevuld te worden.
          - Een vriendje voor Jay
    Als hij maar rond de zeventien is vind ik alles goed. Graag beiden de lijstjes invullen.
          - Een paar leuke sidekicks
    In Gaia gaan de hoofdpersonen natuurlijk niet alleen op pad, ze hebben wel reisgenoten. Je mag zelf bepalen wie dat is. (Als een pratende hond je cool lijkt of zoiets, kan dat ook! Het hoeven niet perse menselijke wezens te zijn.) Als je denkt dat je sidekick in beiden de werelden past, kan je beiden lijstjes invullen, alleen de eerste is verplicht.

    Mocht je een idee hebben, graag! Hier de lijstjes, er zijn er twee, omdat iedereen zowel in Gaia als op aarde leeft. Je kan in Gaia een magische versie van jezelf zijn, en bijvoorbeeld een ridder zijn, of kunnen vliegen. Op aarde natuurlijk niet.
    Lijstje voor Gaia:

    *Naam (denk ook aan tweede naam, achternaam, bijnaam, etc):
    *Leeftijd:
    *Ras:
    Magie, of andere wapens of gaven?:
    *Innerlijk (uitgebreid graag):
    *Uiterlijk (Als je een faceclaim gebruikt, zet die erbij!):
    Beroep?:
    *Familie:
    Extra:

    Met sterretje is verplicht.


    En het lijstje voor aarde:
    *Naam (Denk ook aan tweede naam, achternaam, bijnaam, etc):
    *Leeftijd:
    *Talenten:
    *Innerlijk (uitgebreid graag):
    *Uiterlijk (als je een faceclaim hebt, zet die er dan bij):
    Beroep?:
    *Familie:
    Extra:

    Met sterretje is verplicht.


    Als je wat invult heel erg bedankt alvast!
    Ik kies trouwens gewoon de rollen die mij het handigste lijken, zoals bij een cover-aanvraag topic.

    [ bericht aangepast op 30 sep 2016 - 17:12 ]


    obsessive rage

    Jammer dat er niet gereageerd is. Ik zal kijken wat ik voor je kan maken.


    I'm living in dreamworld, where I make my stories and a dream.

    Mag ik een koningin van Norelei maken?


    I'm living in dreamworld, where I make my stories and a dream.

    Fictionalworld schreef:
    Mag ik een koningin van Norelei maken?


    Ja, dat mag!


    obsessive rage

    Zijn de namen achter de kleur de namen van de koningen en konginnen?


    I'm living in dreamworld, where I make my stories and a dream.

    Fictionalworld schreef:
    Zijn de namen achter de kleur de namen van de koningen en konginnen?


    Nee, van de hoofdpersonen, sorry dat het een beetje onduidelijk is hehe


    obsessive rage

    Vesania schreef:
    (...)

    Nee, van de hoofdpersonen, sorry dat het een beetje onduidelijk is hehe


    Gelukkig dat ik het nu weet. (Mag de koningin iets met Meral te maken? Dus haar moeder, docent of zoiets op aarde?)


    I'm living in dreamworld, where I make my stories and a dream.

    Fictionalworld schreef:
    (...)

    Gelukkig dat ik het nu weet. (Mag de koningin iets met Meral te maken? Dus haar moeder, docent of zoiets op aarde?)


    Dat mag ja, leuk idee ^^


    obsessive rage

    De koningin wordt slecht... is dat goed?


    I'm living in dreamworld, where I make my stories and a dream.

    Fictionalworld schreef:
    De koningin wordt slecht... is dat goed?


    Jahoor (;


    obsessive rage

    Sorry dat ik zolang niet heb gereageerd. Ik ben mijn rol een beetje vergeten, maar ik heb wel een faceclaim: Aj Cook
    Haar voornaam is Atla. Ze heeft een bijnaam: Mørket (Muh-re-ke betekend duister) Ik heb haar geschiedenis bijna af, maar ik zit heel erg met haar karakter.


    I'm living in dreamworld, where I make my stories and a dream.

    Ik zal ff kijken wat ik voor je kan doen ;) Ik vind het idee trouwens wel heel tof! En wil het verhaal zelf wel graag lezen :)


    ~My Mind Is Free~

    Hier is het. Ff voor de duidelijk het het is dezelfde persoon haha. Bettie is in Gaia zegmaar Betiël. Ik wist niet zeker of het zo moest, maar heb t maar zo gedaan. Als er nog vragen zijn ofs. zeg te maar ;)

    Lijstje voor Gaia:

    *Naam (denk ook aan tweede naam, achternaam, bijnaam, etc): Betiël Arsenaal
    *Leeftijd: 17
    *Ras: Anglia
    Magie, of andere wapens of gaven?: Ze heeft sneeuwwitte engelenvleugels, maar ze bestaan niet uit veren. Ze zijn van een soort leerachtige stof, waardoor ze moeilijk kapot gaan. Aan het uiteinde van haar vleugels heeft ze scherpe nagels, waardoor de Vleugels dodelijk kunnen zijn.
    *Innerlijk (uitgebreid graag): Betiël is een bedachtzaam meisje, met een rustig karakter. In veel situaties weet ze haar hoofd koel te houden en rustig te handelen. Ze heeft een hekel aan onrechtvaardigheid en kan daar extreem kwaad om worden. Woede brand dan in haar lichaam omhoog, wat zich af en toe uit in een vurige opmerking of zelfs een vechtpartij.
    Toch in Betiël een rustig meisje, dat liever op de achtergrond observeert dan haar mening geeft op de voorgrond. Ze weet gevaar goed aan te voelen en verdwijnt dan in stilte.
    Betiël is niet iemand die zich graag aan anderen hecht. Ze heeft zelfs de neiging mensen van zich af te stoten, maar als het iemand toch lukt haar hart te winnen is ze een trouwe vriendin. Voor haar vrienden zal ze letterlijk door vuur gaan. Betiël is geen leider, maar zeker een trouwe rechterhand. Betiël reist veel door Anglia en kent he land dan ook op haar duimpje. Ze reist veel alleen, maar vind dit niet erg. Echter zegt ze geen nee tegen een tijdelijk reisgenootje.
    *Uiterlijk (Als je een faceclaim gebruikt, zet die erbij!): Betiël heeft vurig haar, mooi donker oranje. Haar ogen zijn gifgroen en haar huid is parelwit. Ze is niet zo lang, ongeveer 1,60 en een beetje gespierd postuur. Vooral haar borst en buik zijn gespierd door het vele vliegen. Ze heeft wel slanke heupen en haar benen zijn in goede verhouding met haar bovenlichaam. Ze heeft een wat pezige, lange nek en een klein spits neusje.
    Beroep?:
    *Familie: Ze kent haar familie in Gaia niet? En anders iets met een engelengemeenschap of zo. Ik weet niet zo goed of dit dezelfde familie moet zijn als op aarde haha.
    Extra:




    En het lijstje voor aarde:
    *Naam (Denk ook aan tweede naam, achternaam, bijnaam, etc): Bettie Parker
    *Leeftijd: 17
    *Talenten: - goed geheugen
    - tekenen
    - kan goed vlechten en leuke haarkapsels in elkaar zetten.
    *Innerlijk (uitgebreid graag): Bettie is een bedachtzaam meisje, met een rustig karakter. Over het algemeen weet ze situaties goed te handelen, maar sociaal is ze niet zo sterk. Ze stottert snel als mensen tegen haar beginnen te praten, waardoor mensen haar wat vreemd aankijken. Bettie is extreem gevoelig voor pesterijen die ze nog wel eens over zichzelf heen krijgt. Soms lukt het haar niet haar woede in bedwang te houden en beland ze in een vechtpartij.
    Bettie verdwijnt het liefst ergens op de achtergrond om iedereen te kunnen observeren. Ze heeft een goed geheugen en slaat veel gedragingen van klasgenoten op. Zo weet ze precies wie er thuis in de problemen zitten en wie niet. Ondanks dat ze geen vrienden heeft houd ze iedereen in de gaten en als ze het gevoel heeft dat iemand hulp nodig is, zal ze uit haar veilige hoekje stappen en een helpende hand toesteken.
    Toch verdwijnt ze altijd weer als er een vriendschap dreigt te ontstaan, omdat ze bang is gekwetst te worden. Dit zorgt ervoor dat Bettie een eenzaam bestaan leeft, maar echt ongelukkig is ze niet.
    *Uiterlijk (als je een faceclaim hebt, zet die er dan bij): Bettie heeft donker oranje haar en velle groene ogen. Haar huid is bleek en ze heeft een aantal oranje sproeten om haar neus. Ze is ongeveer 1,60 lang en heeft een normaal tienerlichaam. Ze heeft een lange nek en een kleine spitse neus.
    Beroep?:
    *Familie: Bettie komt uit een gezin van vijf. Haar ouders wonen nog steeds samen en ze heeft een grote zus en een jonger broertje. Haar relaties met haar broertje en zusje zijn niet bijzonder. Ze vind het leuk om met haar zus te kletsen, maar ergert zich ook wel eens aan haar. Hetzelfde geldt voor haar broertje
    Zus: Casey
    Broer: Aric
    Extra:




    ~My Mind Is Free~