• Hoi allemaal! Wie kan me helpen? Ik ben op zoek naar boekverfilmingen die heel erg dicht bij de oorspronkelijke verhaallijn blijven. Ik heb het nodig voor een experiment waarbij ik mensen eerst een hoofdstuk uit een boek laat lezen en daarna het volgende aansluitende stuk in de film laat zien (en andersom). Het mag zowel Engels als Nederlands zijn.

    Ik heb tot nu toe zelf Komt een vrouw bij de dokter gevonden, maar ben benieuwd of er nog betere voorbeelden zijn.
    The Fault in Our Stars en Me Before You zijn er ook voorbeelden van, maar die hebben niet onderstaande thema's.

    Als je een hoofdstuk/scene weet waar één van de volgende thema's in terug komt dan is het helemaal geweldig: ongezond/gezond eten, sporten, drugs, roken, alcohol.

    Thaaanks a lot!

    Radeloos misschien? Dat was het eerste waar ik aan moest denken, maar voor de rest kan ik me op dit moment niets bedenken.


    16 - 09 - '17

    Ik vond dat de verfilming van The Stand (Stephen King) vrij dicht bij de verhaallijn van het boek bleef, maar dat is dan ook een film van acht uur ofzo :')


    If you can't remember my name, just say 'chocolate' and I'll turn around.

    Misschien boeken van Nicholas Sparks? Heb ze zelf nooit gelezen (ben ik wel van plan) heb alleen geen idee of ze precies het zelfde zijn als de films.
    Zal je even moeten uitzoeken denk ik.


    “She was another broken doll dreaming of a boy with glue.” - Atticus

    Downworlder schreef:
    Misschien boeken van Nicholas Sparks? Heb ze zelf nooit gelezen (ben ik wel van plan) heb alleen geen idee of ze precies het zelfde zijn als de films.
    Zal je even moeten uitzoeken denk ik.


    Oja, goede! Daar had ik nog niet aan gedacht (:

    Dracula en de verfilming Bram Stoker's Dracula . Niet 100% hetzelfde, maar het komt redelijk in de buurt. Voor de rest misschien Outlander en in het Nederlands de reiziger. Maar dat is een serie i.p.v een film :').


    Seasons will change, but I shall remain