• Vast wel. Maar een opengesneden rat?
    Ik denk het niet.

    Vandaag was een superawesome dag, niet alleen omdat mijn vaste begeleider ziek was waardoor ik een leuke vervanger kreeg, maar ook omdat we dus een rat mochten opensnijden!

    Zoals velen vast wel weten studeer ik biologie in Nijmegen (Nimma, voor de insiders onder ons) en dit blok gaat over dieren. Zo hebben we al slakken, kreeften, zeesterren, sprinkhanen, kwallen en nog veel meer beesten ontleed. Vandaag was het dus de beurt aan de zoogdieren!

    Hieronder heb ik enkele foto’s geplaatst, gewoon voor een sfeerimpressie en om jullie te laten zien hoe geweldig mooi zo’n beest is! Denk je eens in hoe veel overeenkomsten wij hebben met de rat. Evolutionair gezien zijn wij heel erg verwant aan elkaar!

    Ik word hier echt geweldig enthousiast van!


    LET OP: Deze foto’s zijn alleen geschikt voor mensen met een sterke maag. De foto's laten zien hoe de rat wordt ontleed en zijn vrij gedetailleerd (bloed, ingewanden e.d. worden afgebeeld). Kijk dus niet als je hier niet tegen kan!













    [ bericht aangepast op 18 okt 2016 - 14:24 ]

    [ bericht aangepast door een moderator op 18 okt 2016 - 14:08 ]


    oi, suzy

    Ik heb ook nog foto's van onze rat van vorig jaar. Ik vond het verschrikkelijk en ik ben heel blij dat ik ze niet moest opensnijden, maar dat mijn partner dat deed. :') Ik moest fotos nemen.


    What would Emma do?

    Het is niet alleen je topic. Wel goed gelezen?


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Cool! Met biologie op de middelbare school snapte ik nooit zo goed wat nou het nut van een diertje ontleden is. Op de plaatjes kon ik het ook wel zien. Maar dat was vooral omdat ik het in het echt gewoon vies vind, hahaha.


    It probably had more to do with the hurled bombs, thrown down by humans hiding in the clouds...

    Oe, dit ziet er wel zeer interessant uit (: Ik hoop nog steeds dat ik later wat beter tegen bloed (en dat soort dingen) kan zodat ik ook eens iets kan ontleden zonder misselijk te worden en bijna om te vallen. Bij het varkenshart bij biologie in het tweede (of derde, weet het niet meer precies) viel ik al bijna flauw van de geur alleen :') Klinkt misschien vreemd om te zeggen, maar ik vind de foto's heel mooi omwille van de duidelijksheidsgraad (ik voel me een creep nu haha)

    [ bericht aangepast op 18 okt 2016 - 17:56 ]


    If you can't remember my name, just say 'chocolate' and I'll turn around.

    @ Tyki, ik voelde me ook een creep toen ik daar dolenthousiast in dat beest stond te porren. Maar hee, biologen mogen dat, vind ik. (; Ook al komt mijn enthousiasme op anderen een beetje ongezond over misschien...
    En je denkt misschien dat de organen gewoon een hoop prut zijn zonder ook maar enige afbakening, maar eigenlijk zijn ze heel erg duidelijk te onderscheiden van elkaar. Daar verbaas je je echt over.


    oi, suzy

    Er was een periode dat mijn kat dat met flinke muizen deed en ze zo voor me liet liggen. :')

    Maar tof hé. ^^


    Every villain is a hero in his own mind.

    @ Natas, o, gadver... Ik hou van beesten, maar dat is me toch echt iets te. (:


    oi, suzy

    Hahaha ach, het went. :')


    Every villain is a hero in his own mind.

    Organen zijn nu eenmaal uiterst fascinerend, niet alleen hun functie maar ook hoe alles is verpakt in een lichaam (van olifant tot muis). Gedurende mijn opleidingen heb ik ook diverse dieren (duif, rat, konijn etc) open gehad, voor zowel anatomie als autopsie (en uiteraard operaties maar dit zijn geen dode dieren (duh)!)

    Ik begrijp echter dat veel mensen dit als schokkend ervaren, ondanks dat het in een spoiler staat. Mensen die nog nooit zoiets in het echt hebben gezien kunnen wellicht geen juiste inschatting maken van wat ze te zien krijgen. Geen terechtwijzing, alleen even een reminder. Ik sta ook altijd vol enthousiasme te vertellen hoe ik in buikholtes sta te wroeten en hoe bloed, wondvocht, urine en faeces soms alle kanten opspuiten. Aan de hand van de gezichtjes om me heen denk ik dan "O, ja. Niet iedereen vind dit normaal." Terwijl de helft er dan al kotsend vandoor is gerend.

    [ bericht aangepast op 18 okt 2016 - 18:21 ]


    I'll lick the poison from right off your kiss

    Heb ze liever levend :')

    Wel heel interessant om te zien


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    Ziet er lekker uit!:P

    (sarcastisch)

    [ bericht aangepast op 18 okt 2016 - 20:10 ]


    Queer zijn is gewoon alles

    Zelf heb ik een kippenpoot, oogbal van een koe, schapenhart en een vis ontleed op het vmbo trouwens. Was ook erg leuk c:


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    @ Debbaut, smakelijk. :Y)


    oi, suzy

    Stiekem vond ik het vroeger ook leuk om een koeienoog te ontleden. =P


    I'm just a musical prostitute, my dear. - Freddie Mercury