• Hoi Lieve Q'ers!

    Ik vroeg me af hoe jullie studeren en schrijven combineren?
    Zelf zit ik nu in mijn masterjaar en ik heb echt nog niets kunnen schrijven dit semester, gewoonweg omdat ik er de tijd niet voor vind! En als ik eens een beetje vrije tijd heb, ben ik meestal te moe om me echt op mijn verhalen te kunnen concentreren of heb ik geen fut om mijn vorige schrijfselen aan te passen.
    Hebben jullie tips? Zelf werk ik graag met vaste schema's, maar met schrijven lukt me dat dus niet. :p


    The soul needs autumn.

    Volgens mij ben jij stukken perfectionistischer dan ik. (:
    Ik studeer minder, om eerlijk te zijn, als ik ons zo vergelijk. (:
    En vind zo dan nog voldoende tijd om te schrijven. Eigenlijk schrijf ik zelfs enorm veel. Behalve tijdens de blok quasi niet, Dit is misschien niet de ideale oplossing waarnaar je opzoek bent, maar ik maak er gewoon tijd voor en dan moet het studeren maar even wijken.Misschien toestaan om de boog een beetje minder strak gespannen te zetten? Vroeger was ik altijd een strever (ik huilde omdat ik maar 79% had) en dan ben ik een paar dingen tegengekomen in mijn leven, waardoor het minder ging in mijn studies daardoor en heb ik moeten leren plooien en dat niet alles altijd perfect gaat zoals ik het hebben wilt. En dat je van een 11/20 echt niet doodgaat, dat het niet erg is om wat minder te hebben. Misschien wat tijd vrijmaken en wat minder druk op jezelf leggen?

    [ bericht aangepast op 22 okt 2016 - 20:01 ]


    Don't tell me the sky is the limit when there are footprints on the moon.

    Ik heb altijd dat ik simpelweg gewoon geen fut/inspiratie heb na studeren, nog meer studeren en werken om dan nog te schrijven. Maar ik probeer soms altijd tussendoor te schrijven. Als ik bezig ben met verslagen wil ik gewoon even een kwartier schrijven (en dat probeer ik dan ook). Ik weet hoe het voelt en ik heb simpelweg gewoon geen tips voor je, omdat de energie om te schrijven altijd heel random opspringt (vaak nadat ik heb geslapen na het studeren rip)


    "One has to learn to read, as one has to learn to see and learn to live," - Vincent van Gogh

    Sinds ik ben gaan studeren, ben ik eigenlijk gestopt met verhalen schrijven. Nadat ik klaar was met mijn werk had ik gewoonweg geen zin meer om nog meer woorden neer te pennen. Ik ben toen wel gedichten beginnen schrijven en dat is wel heel makkelijk te combineren.


    Take me to wonderland

    Histoire schreef:
    Volgens mij ben jij stukken perfectionistischer dan ik. (:
    Ik studeer minder, om eerlijk te zijn, als ik ons zo vergelijk. (:
    En vind zo dan nog voldoende tijd om te schrijven. Eigenlijk schrijf ik zelfs enorm veel. Behalve tijdens de blok quasi niet, Dit is misschien niet de ideale oplossing waarnaar je opzoek bent, maar ik maak er gewoon tijd voor en dan moet het studeren maar even wijken.Misschien toestaan om de boog een beetje minder strak gespannen te zetten? Vroeger was ik altijd een strever (ik huilde omdat ik maar 79% had) en dan ben ik een paar dingen tegengekomen in mijn leven, waardoor het minder ging in mijn studies daardoor en heb ik moeten leren plooien en dat niet alles altijd perfect gaat zoals ik het hebben wilt. En dat je van een 11/20 echt niet doodgaat, dat het niet erg is om wat minder te hebben. Misschien wat tijd vrijmaken en wat minder druk op jezelf leggen?


    Het is niet dat ik teveel druk op mezelf leg (denk ik). Het is eigenlijk vooral dat ik gewoon echt véél werk heb voor vakken dit semester en dat de professoren ook verwachten dat je je goed voorbereid. Maar ja, misschien moet ik gewoon af en toe zeggen: vanavond doe ik niets/weinig en ga ik lekker schrijven! (:

    Standal schreef:
    Ik heb altijd dat ik simpelweg gewoon geen fut/inspiratie heb na studeren, nog meer studeren en werken om dan nog te schrijven. Maar ik probeer soms altijd tussendoor te schrijven. Als ik bezig ben met verslagen wil ik gewoon even een kwartier schrijven (en dat probeer ik dan ook). Ik weet hoe het voelt en ik heb simpelweg gewoon geen tips voor je, omdat de energie om te schrijven altijd heel random opspringt (vaak nadat ik heb geslapen na het studeren rip)


    Hmmm misschien is het wel handig om gewoon af en toe kort te schrijven. Zo hier en daar 10min moet echt nog wel lukken, dank je!
    Ja bij mij springt te energie soms ook wel random op, vaak tijdens de blok (slechtere timing bestaat niet). :p


    Dysphoria schreef:
    Sinds ik ben gaan studeren, ben ik eigenlijk gestopt met verhalen schrijven. Nadat ik klaar was met mijn werk had ik gewoonweg geen zin meer om nog meer woorden neer te pennen. Ik ben toen wel gedichten beginnen schrijven en dat is wel heel makkelijk te combineren.


    Hmmm, jammer genoeg ben ik niet zo poëtisch aangelegd! Maar wel super leuk voor jou natuurlijk dat je toch een manier gevonden hebt om schrijven en studeren te combineren, al is het in een andere literatuurvorm dan voordien.^^


    The soul needs autumn.

    Tussendoor schrijven doe ik trouwens ook wel, in mijn pauzes, maar ik moet wel zeggen: dat het "gevaarlijk'' is, in die zin dat éénmaal je vertrokken bent en de gedachtenstroom open staat, het heel moeilijk is om het af te breken omdat je perse dat nog op papier wilt zetten, om je ideeën niet kwijt te spelen. Meestal loopt het uit, bij mij toch. Tijdens het jaar is dat niet erg, maar in de blok mag ik van mezelf niet schrijven in mijn pauzes tussendoor, enkel tijdens mijn grote middagpauze en 's avonds als ik gedaan heb, als je echt met een tijdslimiet zit, is het niet de beste oplossing, ook omdat het je hoofd zo inpalmt en je tijdens het studeren soms dan meer naar je tekst afdwaalt dan naar je taak. Toch zeker tijdens de blok als je het beu begint te worden, is het heel verleidelijk om automatisch aan iets leukers beginnen te denken. Maar als je een wat ruimer tijdschema heb, is het inderdaad een goede manier om toch geschreven te hebben!

    [ bericht aangepast op 23 okt 2016 - 10:35 ]


    Don't tell me the sky is the limit when there are footprints on the moon.

    Als ik moet leren of huiswerk maken heb ik altijd inspiratie, en daar geef ik dan ook gewoon even aan toe.

    Soms is het maar 1000 woorden, soms meer of minder, maar dan heb ik wel geschreven.

    Ik reis ook met de trein en dan pak ik vaak pen en papier, gaat misschien niet zo snel, maar er staat wel wat op papier.

    Als je kleine rust momentjes moet hebben, neem die dan ook, is ook beter voor het leren en vind je weer tijd om te schrijven (: