• Het was begonnen met een paar titels voor een verhaal waarbij 'Ik heb de maan verraden' er duidelijk uitsprong. Nu heb ik de titel een klein beetje verandert naar 'Chester's maanverraad'. Aan de eene kant vindt ik het een mooiere titel, maar aan de ander kant is de eerste wat orgineler. De titels geef ook een andere sfeer neer. Dus vraag ik jullie om hulp voor het kiezen tussen deze twee titels. Als je er zeker van weet dat je een betere/ beter passende titel weet, mag je dat natuurlijk ook zeggen.

    Als je het verhaal wil weten, het zit onder spoiler.

    Chester groeit op in een grote roedel samen met twee zusjes en twee broertjes: Glynish, Claw, Noush en Odorant. Als Chester bijna zijn volwassenheid bereikt heeft ontdekt hij tijdens zijn eerste jacht een andere roedel. Glynish treed op als een lid van de andere roedel verraad daarmee haar eigen roedel. Al snel wordt Chester meegenomen en zijn enige uitweg is vluchten en een 'vos/alleenstaande' te worden. Chester bouwt een eigen roedel op en wordt Alfa. Even lijkt zijn verleden te verdwijnen tot hij zijn eigen roedel terug ziet en hem uitdaagt voor een gevecht.


    I'm living in dreamworld, where I make my stories and a dream.

    Persoonlijk als ik die twee titels zou zien staan, zou ik 'Ik heb de maan verraden' pakken, want dat spreekt me meer aan. Het is idd ook orgineler. Ik vind bij 'Chestrer's maanverraad' net zoiets klinken als 'Chester op het potje' alsof het een kinderboek is. Niet lullig bedoelt, maar dat gevoel krijg ik erbij haha. Dus is zou voor 'Ik heb de maan verraden' kiezen.


    ~My Mind Is Free~

    xPaperPlane schreef:
    Persoonlijk als ik die twee titels zou zien staan, zou ik 'Ik heb de maan verraden' pakken, want dat spreekt me meer aan. Het is idd ook orgineler. Ik vind bij 'Chestrer's maanverraad' net zoiets klinken als 'Chester op het potje' alsof het een kinderboek is. Niet lullig bedoelt, maar dat gevoel krijg ik erbij haha. Dus is zou voor 'Ik heb de maan verraden' kiezen.


    Ik voel me niet beledigt hoor. Misschien is dat het gene wat me stoorde aan de nieuwe titel.


    I'm living in dreamworld, where I make my stories and a dream.

    Uit die twee zou ik "Ik heb de maan verraden" kiezen. Of gewoon "Maanverraad", dat is kort en krachtig. "Chester's maanverraad" klinkt een beetje gek.


    Normaal is het gemiddelde van alle afwijkingen

    JDM schreef:
    Uit die twee zou ik "Ik heb de maan verraden" kiezen. Of gewoon "Maanverraad", dat is kort en krachtig. "Chester's maanverraad" klinkt een beetje gek.


    Wie durft te verdwalen, zal nieuwe wegen vinden!

    Ik heb de maan verraden klinkt meer poëtisch, zelfbewust en is heel sterk.

    Chesters maanverraad vind ik niet super, maar maanverraad is echt een fantastisch woord. Dus misschien kun je iets anders doen met maanverraad? (mijn autocorrectie wil er maandverband van maken haha)

    Mijn maanverraad kan ook.

    Off Alom maanverraad - ik zeg maar wat.

    [ bericht aangepast op 27 okt 2016 - 10:49 ]

    JDM schreef:
    Uit die twee zou ik "Ik heb de maan verraden" kiezen. Of gewoon "Maanverraad", dat is kort en krachtig. "Chester's maanverraad" klinkt een beetje gek.


    i wanna die with you once or twice.

    Maanverraad klinkt wel heel goed, misschien word dat wel mijn titel.


    I'm living in dreamworld, where I make my stories and a dream.

    Ik vind 'Ik heb de maan verraden' echt een heel mooie titel, ook mooier dan gewoon in het kort 'Maanverraad'.


    If you can't remember my name, just say 'chocolate' and I'll turn around.

    Om het lastiger te maken, denk je dat er meer delen komen? Want dan zou ik de reeks maanverraad noemen en kan je et eerste deel 'ik heb de maan verraden' noemen
    Al klonk het beter in mijn hofd dan nu bedenk ik me


    ~My Mind Is Free~

    xPaperPlane schreef:
    Om het lastiger te maken, denk je dat er meer delen komen? Want dan zou ik de reeks maanverraad noemen en kan je et eerste deel 'ik heb de maan verraden' noemen
    Al klonk het beter in mijn hofd dan nu bedenk ik me


    Ik denk niet dat het een serie wordt. Ik vindt het al heel moeilijk om een verhaal af te maken, maar als het een serie wordt, kan het idd 'Maanverraad' heten.


    I'm living in dreamworld, where I make my stories and a dream.

    Tyki schreef:
    Ik vind 'Ik heb de maan verraden' echt een heel mooie titel, ook mooier dan gewoon in het kort 'Maanverraad'.


    The happiest people don't have the best of everything, they just make the best of everything.

    JDM schreef:
    Uit die twee zou ik "Ik heb de maan verraden" kiezen. Of gewoon "Maanverraad", dat is kort en krachtig. "Chester's maanverraad" klinkt een beetje gek.


    Exact dit.


    Words are loaded pistols. Sometimes it's just better not to pull the trigger. | Vertrouwenspersoon

    Ik sluit me aan bij wat hierboven is gezegd
    Overigens wil mijn brein van het woord 'maanverraad' gelijk maandverband maken

    [ bericht aangepast op 28 okt 2016 - 11:10 ]


    i put the fun in funeral

    JDM schreef:
    Uit die twee zou ik "Ik heb de maan verraden" kiezen. Of gewoon "Maanverraad", dat is kort en krachtig. "Chester's maanverraad" klinkt een beetje gek.


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    JDM schreef:
    Uit die twee zou ik "Ik heb de maan verraden" kiezen. Of gewoon "Maanverraad", dat is kort en krachtig. "Chester's maanverraad" klinkt een beetje gek.


    falling doesn't feel this bad when i know you've fallen this way too.